Vaikuttaa aika lelulta ku myyjäkin myy tota "Lähes uutena" puolet halvemmalla kun jenkeissä, mutta saahan sitä ihminen yrittää
1600 tuplavalo
- lada combi
- Viestit: 433
- Liittynyt: 25.4.2006 9:48
- Paikkakunta: Järvenpää
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
ei tosta olis orkkisklassikkoa saanut kun auto on malliltaan muunnoksen muunnoksen muunnos, tuskin tuolla rahalla orkkistakaan, tuunata ja räpeltää voi vaikka mitä mutta yrittääpä tehdä orkkista, se ei olekaan niin helppoa.Tatu Waloranta kirjoitti:Kyllä munkin mielestä pitäis vähän enemmän olla rahaa laittaa tohon projektiin, voi jäädä vähän räkäseks,mutta tolla budjetilla tosta Ladasta olisi saanut siistin, hienon ja laitetun ORKKISKLASSIKON!Lada-Jussi kirjoitti:eipä tosta mitään kovin hienoa olla muutenkaan tekemässä, erityisesti vielä budjetti huomioidenMara kirjoitti: Suosittelen tilaamaan orkkistunnuksella vanhan mallin kilvet, ei maksa enempää, kun uudetkaan ja ehtii varmaan tulla konttorille ennen rojektin katsastusta ja paremman näkösetkin ne vanhaan autoon on.![]()
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)- Tatu Waloranta
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 391
- Liittynyt: 25.4.2006 13:34
- Paikkakunta: Kellokoski
Mitäs mallia toi on, onkos se joku 21033/1600 hypridi vai mikä se on kun ei ole tullu oikein selkeää vastausta.Lada-Jussi kirjoitti:ei tosta olis orkkisklassikkoa saanut kun auto on malliltaan muunnoksen muunnoksen muunnos, tuskin tuolla rahalla orkkistakaan, tuunata ja räpeltää voi vaikka mitä mutta yrittääpä tehdä orkkista, se ei olekaan niin helppoa.Tatu Waloranta kirjoitti:Kyllä munkin mielestä pitäis vähän enemmän olla rahaa laittaa tohon projektiin, voi jäädä vähän räkäseks,mutta tolla budjetilla tosta Ladasta olisi saanut siistin, hienon ja laitetun ORKKISKLASSIKON!Lada-Jussi kirjoitti: eipä tosta mitään kovin hienoa olla muutenkaan tekemässä, erityisesti vielä budjetti huomioiden![]()
UAZ 31512 4x4 Cabriolet vm. 1988 Off-Road
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
-
ralli lada
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
älä ny vi..tu tuallaasta mee ostamaan .. kerhon sivuilla on ollut paljon turbokäyttöön tehtyjä pakosarjoja .. nettivaraosasta ostat jonku garretin3,joku 200sx vakio välijäähy , ja paineistetut kaasarit/kaasari .. turbo n 300e käytetty,välijäähy 50-100e käytettynä,pakosarja n.100e .. puristuksia vähä laskia ja se on siinä ..
Lujaa Lada Laatua
lada 2107 Twincam
Mazda 626 Ge 1.8 -92
lada 2107 Twincam
Mazda 626 Ge 1.8 -92
Joo-o! Juuri näin, mitäs seuraavaks? Tommin Bilailupuodin alusiipi, vai??
Tollanen saattaa kehittää imusarjaan painetta ehkä alle 1500 kierroksella, jos sitäkään. Mikä idea??
Jotenkin epäilisin, että vaikutus on lähinnä psykologinen..
Ja tosiaan, oikeita ahtimia saa halvemmalla.
Sitäpaitsi tolla voi saada syytteen tapon yrityksestä!
Ainakin katsastusmies saattaa kuolla nauruun, kun konttorille karauttaa.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Kato onhan se kätevä kun turbon voi kytkeä päälle, vaikka kone ei olisi edes käynnissäMara kirjoitti:![]()
![]()
![]()
Joo-o! Juuri näin, mitäs seuraavaks? Tommin Bilailupuodin alusiipi, vai??
Tollanen saattaa kehittää imusarjaan painetta ehkä alle 1500 kierroksella, jos sitäkään. Mikä idea??
Jotenkin epäilisin, että vaikutus on lähinnä psykologinen..
Ja tosiaan, oikeita ahtimia saa halvemmalla.
Sitäpaitsi tolla voi saada syytteen tapon yrityksestä!
Ainakin katsastusmies saattaa kuolla nauruun, kun konttorille karauttaa.
Luulen, että kun kone ottaa tarpeeksi jenkkaa, niin tuosta puhaltimesta ei ole kuin haittaa...
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
- Tatu Waloranta
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 391
- Liittynyt: 25.4.2006 13:34
- Paikkakunta: Kellokoski
Eikös jotkut hurjat oo tehneet mopoihin vastaavanlaisia puhaltimia hiusten-kuivaajasta(lämmitysvastus poistettu), eikös voimanpesän kannattas käydä ostaa Lidlistä 3€ fööni (3 Vuoden takuulla
) ja tehdä ite vastaavanlainen puhallin. TULIS VARMASTI YHTÄ PALJON TEHOA KUN TOLLA SÄHKÖAHTIMELLA(eli ihan sikana: ei ainakaan)

UAZ 31512 4x4 Cabriolet vm. 1988 Off-Road
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
-
voimapesä
Vaikka olette romuttanut tuon turbo idean täysin, laski velipoika tuon turbon ahtopaineen.
Tässä vastaus:
Kuitenkin valmistaja lupaa tuolle 1,7 psi tuohan on suurinpiirtein 0,12 bar, eli 12 000 Pa, jos käytössä on normi 2-kurkkuinen kaasutin jossa on 30 mm kurkut, niin niiden pinta-ala on noin 0,00071 m^3. Toisaalta 4-tahtimoottori imee ilmaa joka toisella kierroksella per sylinteri, eli 1,6 litrainen imee 0,8l joka kierroksella, joten se imee noin 66,7 l/s pyöriessään 5000rpm. Ja jotta tämä ilmamäärä saadaan kaasuttimen läpi, niin sillä pitää olla nopeutta noin 94 m/s. Ja koska tehohan on voima kertaa nopeus ja voima on paine kertaa pinta-ala, niin saadaan että P=pAv. Eli teho on paineen, pinta-alan ja nopeuden tulo. Sijoitellaan ja saadaan, että sähköahdin tarvitsee alle 800W tehoa ahtaakseen tuon verran tuolla käyntinopeudella. Jos vielä otetaan huomioon, että kaasuttimen sisäkurkut ovat paljon pienemmät todellisuudessa, niin tehoa ei tarvita edes tuota. Esimerkiksi 23mm sisäkurkuilla pinta-ala on vain 0,00042m^3 jolloin tehoakin tarvitaan enää vajaa 500W. Sähkötehona puhallin tarvitsee virtaa tällöin noin 33A 14V:n jännitteellä. Laskennallisesti normien mukaan tuosta selviytyy 3 mm^2 johto jo kunnialla Cool Valmistajahan lupaa tuolle 1666W, jolla lahennellään 1,6 litraisessa koneessa vähintäänkin 0,3 bar ahtoja, jopa 0,9!
Eli edelleen harkitsen tuon turbon ostamista.
Toinen ajatus oli että viikonloppuna rälläköin katon auki siten että a,b,c-pilarit jää paikoilleen ja asennen paksun plexin tilalle,näin saan läpinäkyvän katon joka on uusissa Pösössäkin.
Kansikin tuli valmiiksi,isonsin palotiloja vain vähän jotta moottori saa enemmän bensaa ahdettuna.
Tässä vastaus:
Kuitenkin valmistaja lupaa tuolle 1,7 psi tuohan on suurinpiirtein 0,12 bar, eli 12 000 Pa, jos käytössä on normi 2-kurkkuinen kaasutin jossa on 30 mm kurkut, niin niiden pinta-ala on noin 0,00071 m^3. Toisaalta 4-tahtimoottori imee ilmaa joka toisella kierroksella per sylinteri, eli 1,6 litrainen imee 0,8l joka kierroksella, joten se imee noin 66,7 l/s pyöriessään 5000rpm. Ja jotta tämä ilmamäärä saadaan kaasuttimen läpi, niin sillä pitää olla nopeutta noin 94 m/s. Ja koska tehohan on voima kertaa nopeus ja voima on paine kertaa pinta-ala, niin saadaan että P=pAv. Eli teho on paineen, pinta-alan ja nopeuden tulo. Sijoitellaan ja saadaan, että sähköahdin tarvitsee alle 800W tehoa ahtaakseen tuon verran tuolla käyntinopeudella. Jos vielä otetaan huomioon, että kaasuttimen sisäkurkut ovat paljon pienemmät todellisuudessa, niin tehoa ei tarvita edes tuota. Esimerkiksi 23mm sisäkurkuilla pinta-ala on vain 0,00042m^3 jolloin tehoakin tarvitaan enää vajaa 500W. Sähkötehona puhallin tarvitsee virtaa tällöin noin 33A 14V:n jännitteellä. Laskennallisesti normien mukaan tuosta selviytyy 3 mm^2 johto jo kunnialla Cool Valmistajahan lupaa tuolle 1666W, jolla lahennellään 1,6 litraisessa koneessa vähintäänkin 0,3 bar ahtoja, jopa 0,9!
Eli edelleen harkitsen tuon turbon ostamista.
Toinen ajatus oli että viikonloppuna rälläköin katon auki siten että a,b,c-pilarit jää paikoilleen ja asennen paksun plexin tilalle,näin saan läpinäkyvän katon joka on uusissa Pösössäkin.
Kansikin tuli valmiiksi,isonsin palotiloja vain vähän jotta moottori saa enemmän bensaa ahdettuna.