1600 tuplavalo

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
lada combi
Viestit: 433
Liittynyt: 25.4.2006 9:48
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja lada combi »

Eikös tolla rahalla sais jo kunnon ahtimen :shock:

Vaikuttaa aika lelulta ku myyjäkin myy tota "Lähes uutena" puolet halvemmalla kun jenkeissä, mutta saahan sitä ihminen yrittää :lol: :lol: :lol:
Avatar
Midi^
Viestit: 404
Liittynyt: 10.10.2004 22:34
Paikkakunta: Fiskari

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Sanoisin kyllä että toi on täys vitsi. :lol:

Ei tuon avulla kyllä 200hv lähde ladan koneesta..
Niva-79
2xFiat, 3xAlfa, 1x Lancia
Fast2105

Viesti Kirjoittaja Fast2105 »

hei äijät, tottakai se tuo ladaan tehoa ku se on ollu bemaris kiinni :wink:
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Tatu Waloranta kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:
Mara kirjoitti: Suosittelen tilaamaan orkkistunnuksella vanhan mallin kilvet, ei maksa enempää, kun uudetkaan ja ehtii varmaan tulla konttorille ennen rojektin katsastusta ja paremman näkösetkin ne vanhaan autoon on.
eipä tosta mitään kovin hienoa olla muutenkaan tekemässä, erityisesti vielä budjetti huomioiden :lol:
Kyllä munkin mielestä pitäis vähän enemmän olla rahaa laittaa tohon projektiin, voi jäädä vähän räkäseks,mutta tolla budjetilla tosta Ladasta olisi saanut siistin, hienon ja laitetun ORKKISKLASSIKON! :lol:
ei tosta olis orkkisklassikkoa saanut kun auto on malliltaan muunnoksen muunnoksen muunnos, tuskin tuolla rahalla orkkistakaan, tuunata ja räpeltää voi vaikka mitä mutta yrittääpä tehdä orkkista, se ei olekaan niin helppoa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Tatu Waloranta
Lada kerhon jäsen
Viestit: 391
Liittynyt: 25.4.2006 13:34
Paikkakunta: Kellokoski

Viesti Kirjoittaja Tatu Waloranta »

Lada-Jussi kirjoitti:
Tatu Waloranta kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti: eipä tosta mitään kovin hienoa olla muutenkaan tekemässä, erityisesti vielä budjetti huomioiden :lol:
Kyllä munkin mielestä pitäis vähän enemmän olla rahaa laittaa tohon projektiin, voi jäädä vähän räkäseks,mutta tolla budjetilla tosta Ladasta olisi saanut siistin, hienon ja laitetun ORKKISKLASSIKON! :lol:
ei tosta olis orkkisklassikkoa saanut kun auto on malliltaan muunnoksen muunnoksen muunnos, tuskin tuolla rahalla orkkistakaan, tuunata ja räpeltää voi vaikka mitä mutta yrittääpä tehdä orkkista, se ei olekaan niin helppoa.
Mitäs mallia toi on, onkos se joku 21033/1600 hypridi vai mikä se on kun ei ole tullu oikein selkeää vastausta. :?: kyllä tolla 1000€ varmasti ihan siistin orkkiksen olisi saanut kun olisi ite hitsannut, maalannut ja tehnyt tarvittavat korjaukset, varusteiltaanhan nuo vanhojen ihmisten Ladat ovat säilyneet yleensä hyvin (sisusta...yms). Eihän toi 1000€ vältämättä museoon olisi riittänyt mutta kyllä tostakin hyvän Orkkis käyttiksen olisi saanut ja eikös ton ikänen Lada ole jo itessään klassikko :wink:
UAZ 31512 4x4 Cabriolet vm. 1988 Off-Road
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
Avatar
pressa
Viestit: 10449
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

en ota kantaa enää projektiin vaan tuohon ahtimee
MINUN MIELESTÄNI pari-kolme tietokoneen prosessorinpuhallinta ajaa saman asian
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Viesti Kirjoittaja markku »

Voimamies..... hoi !!!!!!!! MYYTKÖ TAKAPUSKURIN halvalla , älä heitä roskiin maksan vaikka kuinka vähän ....... sopiiko !!
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

Ei mulla puskureita ole myynnissä... Vai onkos täällä muitakin Voimamiehiä kuin minä ? :wink: (oho, tuli paise)
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Viesti Kirjoittaja markku »

Sori olikin VOIMAPESÄ ..... no aikalähelle kumminkin , tarjous edelleen voimassa !
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

tuollahan ei ole TURBON kanssa mitään tekemistä.
tuohon rahaan saat esim. to3:mosia jo useammankin.
21013 2300tic
Panu__
Viestit: 106
Liittynyt: 4.10.2005 22:46
Paikkakunta: Ylihärmä

Viesti Kirjoittaja Panu__ »

älä ny vi..tu tuallaasta mee ostamaan .. kerhon sivuilla on ollut paljon turbokäyttöön tehtyjä pakosarjoja .. nettivaraosasta ostat jonku garretin3,joku 200sx vakio välijäähy , ja paineistetut kaasarit/kaasari .. turbo n 300e käytetty,välijäähy 50-100e käytettynä,pakosarja n.100e .. puristuksia vähä laskia ja se on siinä ..
Lujaa Lada Laatua

lada 2107 Twincam
Mazda 626 Ge 1.8 -92
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

:lol: :lol: :lol:
Joo-o! Juuri näin, mitäs seuraavaks? Tommin Bilailupuodin alusiipi, vai??
Tollanen saattaa kehittää imusarjaan painetta ehkä alle 1500 kierroksella, jos sitäkään. Mikä idea??
Jotenkin epäilisin, että vaikutus on lähinnä psykologinen..
Ja tosiaan, oikeita ahtimia saa halvemmalla.
Sitäpaitsi tolla voi saada syytteen tapon yrityksestä!
Ainakin katsastusmies saattaa kuolla nauruun, kun konttorille karauttaa. :wink:
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Mara kirjoitti::lol: :lol: :lol:
Joo-o! Juuri näin, mitäs seuraavaks? Tommin Bilailupuodin alusiipi, vai??
Tollanen saattaa kehittää imusarjaan painetta ehkä alle 1500 kierroksella, jos sitäkään. Mikä idea??
Jotenkin epäilisin, että vaikutus on lähinnä psykologinen..
Ja tosiaan, oikeita ahtimia saa halvemmalla.
Sitäpaitsi tolla voi saada syytteen tapon yrityksestä!
Ainakin katsastusmies saattaa kuolla nauruun, kun konttorille karauttaa. :wink:
Kato onhan se kätevä kun turbon voi kytkeä päälle, vaikka kone ei olisi edes käynnissä :wink: Ja kätevänä ihmisenä tuohon voi tehdä sähköisen "turbo ruuvin" jolla voi säädellä tuon hiustenkuivaimen puhallusnopeutta.

Luulen, että kun kone ottaa tarpeeksi jenkkaa, niin tuosta puhaltimesta ei ole kuin haittaa...
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Avatar
Tatu Waloranta
Lada kerhon jäsen
Viestit: 391
Liittynyt: 25.4.2006 13:34
Paikkakunta: Kellokoski

Viesti Kirjoittaja Tatu Waloranta »

Eikös jotkut hurjat oo tehneet mopoihin vastaavanlaisia puhaltimia hiusten-kuivaajasta(lämmitysvastus poistettu), eikös voimanpesän kannattas käydä ostaa Lidlistä 3€ fööni (3 Vuoden takuulla :wink: ) ja tehdä ite vastaavanlainen puhallin. TULIS VARMASTI YHTÄ PALJON TEHOA KUN TOLLA SÄHKÖAHTIMELLA(eli ihan sikana: ei ainakaan) :lol: :lol: :lol:
UAZ 31512 4x4 Cabriolet vm. 1988 Off-Road
Volvo 940 STW 2.3T vm. 1998
Ford F100 Stepside 292 Y-Block V8 vm.1956
Harley-Davidson Sportster 883R
voimapesä

Viesti Kirjoittaja voimapesä »

Vaikka olette romuttanut tuon turbo idean täysin, laski velipoika tuon turbon ahtopaineen.
Tässä vastaus:

Kuitenkin valmistaja lupaa tuolle 1,7 psi tuohan on suurinpiirtein 0,12 bar, eli 12 000 Pa, jos käytössä on normi 2-kurkkuinen kaasutin jossa on 30 mm kurkut, niin niiden pinta-ala on noin 0,00071 m^3. Toisaalta 4-tahtimoottori imee ilmaa joka toisella kierroksella per sylinteri, eli 1,6 litrainen imee 0,8l joka kierroksella, joten se imee noin 66,7 l/s pyöriessään 5000rpm. Ja jotta tämä ilmamäärä saadaan kaasuttimen läpi, niin sillä pitää olla nopeutta noin 94 m/s. Ja koska tehohan on voima kertaa nopeus ja voima on paine kertaa pinta-ala, niin saadaan että P=pAv. Eli teho on paineen, pinta-alan ja nopeuden tulo. Sijoitellaan ja saadaan, että sähköahdin tarvitsee alle 800W tehoa ahtaakseen tuon verran tuolla käyntinopeudella. Jos vielä otetaan huomioon, että kaasuttimen sisäkurkut ovat paljon pienemmät todellisuudessa, niin tehoa ei tarvita edes tuota. Esimerkiksi 23mm sisäkurkuilla pinta-ala on vain 0,00042m^3 jolloin tehoakin tarvitaan enää vajaa 500W. Sähkötehona puhallin tarvitsee virtaa tällöin noin 33A 14V:n jännitteellä. Laskennallisesti normien mukaan tuosta selviytyy 3 mm^2 johto jo kunnialla Cool Valmistajahan lupaa tuolle 1666W, jolla lahennellään 1,6 litraisessa koneessa vähintäänkin 0,3 bar ahtoja, jopa 0,9!


Eli edelleen harkitsen tuon turbon ostamista.
Toinen ajatus oli että viikonloppuna rälläköin katon auki siten että a,b,c-pilarit jää paikoilleen ja asennen paksun plexin tilalle,näin saan läpinäkyvän katon joka on uusissa Pösössäkin.
Kansikin tuli valmiiksi,isonsin palotiloja vain vähän jotta moottori saa enemmän bensaa ahdettuna.
Vastaa Viestiin