Hyvät kotelokaiuttimet Ladaan?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
mikko853

Hyvät kotelokaiuttimet Ladaan?

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Ei tahtois tuota hattuhyllyä eikä ovia rei'ittää niin on tyytyminen edessä 4" elementteihin, joissa tarjontaa onkin kivasti, mutta taakse kotelokaiuttimet.. taitavat olla suurimmilta osin humpuukia, mutta olisiko suositella hyviä?

MDS V321M ?

http://www.mds.fi/products/speaker_twoc ... emId=23975

CALIBER CSB-4 ?

http://www.autostudio.fi/product_info.p ... cts_id=949

CALIBER CSB-5 ?

http://www.autostudio.fi/product_info.p ... cts_id=950

Nyt edessä on Pioneerin 4" 2-tie kaiuttimet ja takana Auton-merkkiset kotelokaiuttimet.. Kyllähän nuo hintasekseen (0e) ihan hyvin soivat, mutta olisko parempia vaihtoehtoja? :roll:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
RussianTUNER

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Miten olis jotkut perus 6,5" taikka 6x9":set ja teet niihin itse kotelot? Taikka hankit toisen hattuhyllyn minkä raaskit rei'ittää. Tietty se peltiosa sieltä alta taitaa olla silti vähän pakko leikellä. :?
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
mikko853

RussianTUNER kirjoitti:Miten olis jotkut perus 6,5" taikka 6x9":set ja teet niihin itse kotelot? Taikka hankit toisen hattuhyllyn minkä raaskit rei'ittää. Tietty se peltiosa sieltä alta taitaa olla silti vähän pakko leikellä. :?
Koteloiden teko olis tietysti yksi vaihtoehto. Peltiä en ala leikkelemään, siksi juuri pitäydyn kotelokaiuttimissa :?
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Sen vähän mitä minä näistä asioista ymmärrän ja mitä kaverin puheita olen kuunnellut, niin eikö kannattaisi sijoittaa rahat kunnolliseen erillissarjaan? Tuohon satasen rahaan saa jo aika hyviä paketteja joissa on äänenlaatu kohdillaan.
Mun mielestä erillissarjalla saa hyvän äänenlaadun, eikä niille takakaiuttimille ole perustetta.
Joka tapauksessa neulan lähestyessä sataa alkaa kuunteleminen olemaan aika tuskaa :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
mikko853

Jokari kirjoitti:Sen vähän mitä minä näistä asioista ymmärrän ja mitä kaverin puheita olen kuunnellut, niin eikö kannattaisi sijoittaa rahat kunnolliseen erillissarjaan? Tuohon satasen rahaan saa jo aika hyviä paketteja joissa on äänenlaatu kohdillaan.
Mun mielestä erillissarjalla saa hyvän äänenlaadun, eikä niille takakaiuttimille ole perustetta.
Joka tapauksessa neulan lähestyessä sataa alkaa kuunteleminen olemaan aika tuskaa :lol:
Nupit kaakkoon ni ei meteliä kuule :wink:
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Oletko saanut itse laitettua nuo 4" orkkispaikoille? Itse en saanut edelliseen käyttikseen, vaan piti laittaa niihin muovisuojiin. Combiin taasen sitten ostin Ultimaten T2 sarjaan kuuluvat 3,5" tuumaset eteen ja 5,25" combin orkkispaikoille. Noilla jo kuunteleekin, vaikka mökää autossa olisikin.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Yogi
Ylläpito

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Ostat laadukkaat 4" kajarit ja laitat ne sellaisiin ikivanhoihin kaiutinkoteloihin, jossa lukee jotain "Super woofer" tms. -Näyttää ulos romuilta halppiksilta, mutta sisältä on jotain aivan muuta. Tämän tyylisesti me tehtiin yhteen autoon.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
aon

Viesti Kirjoittaja aon »

Itse tein Astonin kotelokaiuttimille juuri noin, kun niistä alkuperäisistä 4" elementeistä nousi savu :)

Ovat kyllä vain jotkut halvat motonetin 4" koksit, mutta kyllä äänenlaatu parani kun laitoin ne ja superlonia vielä hieman koteloon.
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
Mäntä

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Vinkkiä kotelon tekoon :wink:
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... tin+kotelo
Itekkin pitäis asentaa nappikseen mankka, mutta ei raaskis rueta särkemään hattuhyllyä ja ovipahveja :shock:
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
ShamrocK2107

Viesti Kirjoittaja ShamrocK2107 »

Hmm...

Mulle yks virolainen superhifistiladisti aikanaan heitti et "kun sa haluat saada latassa soiman, laita 6x9 kotelon ja kotelo etupenkin alle nii kulla jutisee!"
Vastaa Viestiin