Samara ja lohkolämmitin

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
audiq

Viesti Kirjoittaja audiq »

laadatar kirjoitti:
corona kirjoitti: Amiksella eivät voi vaihtaa sisätilanlämmitintä, jollet vie uutta mukanasi! Eiväthän he ole tarvikekauppiaita! Jos ei toimi puhallin, niin menet kauppaan ja ostat uuden. Siinä muuta kuin laittaa kuin pistokkeen kiinni.
Kyllä kai amiksellakin myydään tarvikkeita. Miksi ei myytäis :roll:?
Amis on opiskelupaikka, ei ostoskeskus!

Merkkikorjaamossa taas myydään lämmittimiä ja muitakin tarvikkeita ja sinne varmaankin kannattaa Lada seuraavalla kerralla viedä, jos haluaa sen lämmittimen samasta paikasta ja vielä asennuspalvelun.
Tuommoinen lämmitin on niin nopea vaihtaa, että selviää minimi-
veloituksella, niin ei tule edes kovin kalliiksi...
laadatar

Viesti Kirjoittaja laadatar »

rotsi4 kirjoitti:Jotkut sisätilan lämmittimet voi lojua ihan lattiallakin, ei niitä pakko ole kiinnittää. Ainakin king-merkkinen 25 egee maksava lämmitin sopii hyvin lattialle pyörimään.

Kunnossapitotoimenpiteet kuuluvat autoiluun ja muihinkin teknisiin laitteisiin..niitä voi välttää rahaa maksamalla ja laitteista luopumalla:)
Totta puhut, mutta luulisi että vuoden 2001 mallissa ei olisi niin paljon korjattavaa. Tekniikan ihmelapsena en tajunnut, että autosta koituu niin PALJON kuluja. Mutta narinat pois, on Samarasta ollut paljon iloakin :D.
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

laadatar kirjoitti:
rotsi4 kirjoitti:Jotkut sisätilan lämmittimet voi lojua ihan lattiallakin, ei niitä pakko ole kiinnittää. Ainakin king-merkkinen 25 egee maksava lämmitin sopii hyvin lattialle pyörimään.

Kunnossapitotoimenpiteet kuuluvat autoiluun ja muihinkin teknisiin laitteisiin..niitä voi välttää rahaa maksamalla ja laitteista luopumalla:)
Totta puhut, mutta luulisi että vuoden 2001 mallissa ei olisi niin paljon korjattavaa. Tekniikan ihmelapsena en tajunnut, että autosta koituu niin PALJON kuluja. Mutta narinat pois, on Samarasta ollut paljon iloakin :D.
kaikissa autoissa on aina jotain pientä, Samarassa sitä pientä on kaikkein vähiten ja yleensä ei mitään kalliita juttuja, Samara antaa parhaan vastineen siihen sijoitetulle rahalle, mutta sehän on totuus että autoilu maksaa aina ja kokoajan enemmän ja enemmän.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
laadatar

Re: Samara ja lohkolämmitin

Hei taas!

Vieläkin huvittaa ja myös nolottaa :oops:, kun olen niin tietämätön autojen suhteen. Tänään ostin sisätilanlämmittimen, joten auto taas kunnossa.

KIITOS kaikille (etenkin sille joka tajusi että tarkoitan sisätilanlämmitintä enkä lohkolämmitintä :roll: ), jotka jaksoivat neuvoa tumpeloa autoasioissa :D.
ff8728

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Laadatar; Samara on kuitenkin eräs parhaita ns. perusautoja, kuten Lada-Jussikin tapaa mainostaa. Pidä hyvää huolta samarastasi.
warre 353w sedan,
ff8728

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Laadatar; Samara on kuitenkin eräs parhaita ns. perusautoja, kuten Lada-Jussikin tapaa mainostaa. Pidä hyvää huolta samarastasi.
warre 353w sedan,
Samara87/88

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

Paljonko tuli muutes tekemään koko lysti?

Ainahan autoilusta tulee kuluja, mutta ite ainakin arvostan kaikkein eniten sitä, että voi luottaa autoon. Se on isoin ominaisuus mitä parin sadan euron auto voi tarjota. Eikä kaikki tarjoa. Kaikki muu onkin lisävarustetta :wink:

Amiskan huollosta: Kannattaa katsoa vähän perään, ja en ehkä suosittelisi sellaiselle, joka ei tiedä mitä ollaan tekemässä, koska jotkut( huom jotkut) amiskan ammattilaiset eivät myöskään tiedä mitä ovat tekemässä.

Esim tehtävä: vaihda öljyt, vaihda jakohihna.
Tulos= 0,5l liikaa öljyä, hihna liian kireällä. Suodatin on vielä pysynyt paikallaan :roll:

ps. Ite en luovu samaran pörinästä, kuin korkeintaan katastus inssin käskystä :lol:
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
laadatar

Samara87/88 kirjoitti:Paljonko tuli muutes tekemään koko lysti?

Ainahan autoilusta tulee kuluja, mutta ite ainakin arvostan kaikkein eniten sitä, että voi luottaa autoon. Se on isoin ominaisuus mitä parin sadan euron auto voi tarjota. Eikä kaikki tarjoa. Kaikki muu onkin lisävarustetta

Amiskan huollosta: Kannattaa katsoa vähän perään, ja en ehkä suosittelisi sellaiselle, joka ei tiedä mitä ollaan tekemässä, koska jotkut( huom jotkut) amiskan ammattilaiset eivät myöskään tiedä mitä ovat tekemässä.

Esim tehtävä: vaihda öljyt, vaihda jakohihna.
Tulos= 0,5l liikaa öljyä, hihna liian kireällä. Suodatin on vielä pysynyt paikallaan

ps. Ite en luovu samaran pörinästä, kuin korkeintaan katastus inssin käskystä
Koko hoito eli pakoputken vaihto, lohkolämmitin :oops: ja valojen korjaus tulivat maksamaan 170 euroa (työ oli 30 e). Joo, oppia ikä kaikki. Olisi pitänyt kysyä heti täältä, että mikä mikäkin on. Eilen kerroin pikkuveljelleni "lohkolämmittimestä" (=sisätilanlämmitin :lol:). Varmaan häpesi siskon puolesta. Ehkä parasta kuitenkin oli se, kun puolustin itseäni ja sanoin että sisätilanlämmitin näyttää lohkolämmittimeltä... En edes tiedä miltä lohkolämmitin näyttää! En pistä em. naisen piikkiin, koska tiedän että jotkut naiset tietävät autoista. Se lienee selvää, että minä en lukeudu edellä mainittuihin.

Kiva kun ladakerhossa jaksetaan neuvoja, vaikka tyhmiäkin kysytään :roll:!
laadatar

ff8728 kirjoitti:Laadatar; Samara on kuitenkin eräs parhaita ns. perusautoja, kuten Lada-Jussikin tapaa mainostaa. Pidä hyvää huolta samarastasi.
Pidän huolta, ihan varmasti! Enkä aio myydä sitä, vaikka uhosin joku päivä sitten :wink:.
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

laadatar kirjoitti:
Niin mainittakoon tuohon vielä että autossahan ei siis ollut mitään vikaa, sisätilanlämmitin ei ole mikään autoon kuuluva osa vaan lisävaruste (jota voi käyttää muuallakin kuin autossa) ja sillä voi olla ikää paljon enemmän kun sillä samaralla ;)

Mutta jos nyt lohkolämmittimistä puhutaan niin kuin otsikossakin, niin pitää sanoa että mä olen yllättävän usein törmännyt mykkiin lohkolämppäreihin. Ainakin omassa Nivassa, siskon Nivassa, Pinkissä combissa ja intin vanhassa combissa. Onko Ladassa jokin vastuksia tappava ominaisuus vai onko tämä vain mun tuuria? Yhden toimivankin olen kyllä tavannut.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

Nonnis kirjoitti:Onko Ladassa jokin vastuksia tappava ominaisuus vai onko tämä vain mun tuuria? Yhden toimivankin olen kyllä tavannut.
anopin fiestaan vaihdettiin 3 lohkolämmitintä
hänen hondaansa 3 ja nykyiseen samaraan olen yhden vasta vaihtanut
sitä en tiedä mikä anopilta noita lohkolämmittimiä syö
ehkäpä ylipitkät lämmitys ajat?
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Nonnis kirjoitti:Mutta jos nyt lohkolämmittimistä puhutaan niin kuin otsikossakin, niin pitää sanoa että mä olen yllättävän usein törmännyt mykkiin lohkolämppäreihin. Ainakin omassa Nivassa, siskon Nivassa, Pinkissä combissa ja intin vanhassa combissa. Onko Ladassa jokin vastuksia tappava ominaisuus vai onko tämä vain mun tuuria?
Ajetaan pelkillä vesillä ja/tai ei vaihdeta koskaan jäähdytysnesteitä, vastusta suojaava kuori hapettuu puhki ja sisään pääsevä vesi tuhoaa vastuksen?

,_,/ukka
Autoton on huoleton
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

pressa kirjoitti:sitä en tiedä mikä anopilta noita lohkolämmittimiä syö
ehkäpä ylipitkät lämmitys ajat?
tai vastus väärin sijoitettu, vesi ei kierrä kunnolla ja vastus ylikuumenee. Tai ylisuuri verkkojännite?

,_,/ukka
Autoton on huoleton
laadatar

"Niin mainittakoon tuohon vielä että autossahan ei siis ollut mitään vikaa, sisätilanlämmitin ei ole mikään autoon kuuluva osa vaan lisävaruste (jota voi käyttää muuallakin kuin autossa) ja sillä voi olla ikää paljon enemmän kun sillä samaralla ;)

Mutta jos nyt lohkolämmittimistä puhutaan niin kuin otsikossakin, niin pitää sanoa että mä olen yllättävän usein törmännyt mykkiin lohkolämppäreihin. Ainakin omassa Nivassa, siskon Nivassa, Pinkissä combissa ja intin vanhassa combissa. Onko Ladassa jokin vastuksia tappava ominaisuus vai onko tämä vain mun tuuria? Yhden toimivankin olen kyllä tavannut.[/quote]

Olihan minun Samarassa pakoputki epäkunnossa ja valot eivät toimineet kunnolla (kosketushäiriö :lol:). Mutta se on totta, että lohkolämmitin taisi olla kunnossa ja vain minun oma "lohkolämmitin" oli epäkunnossa.

Mutta opinpa jotain uutta :P.
Vastaa Viestiin