Foorumin taso
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
samarai: Joo, no en nyt kaikkia hehkutuksia tässä tarkoita, vaan lähinnä jotain hokemia. Huumori katoaa, kun toistoa tulee liikaa eli jos juttu aluksi on vitsi, mutta kun sitä tarkpeeksi toistetaan, niin teho on kadonnut ja alkaa epäilyttää oliko se sittenkään huumoria alkuunkaan. Niin tuota juuri tarkoitin noiden sotilasasujen kanssa jne. Se voi toisille olla hupailua, mutta monien mielestä huumori niissä on hyvin kapeakatseista ja toisille ne ovat hyvin kaukana huumorista. Neuvostoliiton itäautoista on kyllä oma fooruminsa ja siellä ne olisivat taas omassa paikassaan ja helpommin löydettävissä, jos joku muukin haluaisi niistä tietoa tms.
Lada-Jussi: Minähän en rähise koskaan mistään.
Toistoa olen tehnyt aika vähän verrattuna moneen muuhun kirjoittajaan. 
Huumorista tulee epähuumoria ja/tai aivopesua tms. jos jotain asiaa hoetaan aina vaan uudestaan ja uudestaan. Jostain asiasta tekee faktan se, että joku suurempi otos toteaa asian olevan niin tai näin. Yksi yksilö jos tekee päätökset sitä kutsutaan diktatuuriksi.
Ladamaster: Varmaan moni foorumin linjaan tuskastunut on jo kaikonnut täältä vallan tai sitten kirjoittelu ja foorumin luku on mennyt minimiin. Se sitten jättää paikalle nämä, jotka kannattavat tätä kaatopaikkaa ja moni näistä on sitten näitä jotka kirjoittavat muutaman viestin ja katoavat sitten bittiavaruuteen. Toiset sitten kirjoittelevat vuosia.
No mielestäni ei ole mitään rajoittamista jos pidetään vähän keskustelut järkevinä ja ohjataan toimintaa. Se ei siis tarkoita sitä, että kaikki poistetaan ja vain rajatusta määrästä aiheita saa puhua. Se on tuossa "laveudessa" huonoa, että sinne sekaan sitten hukkuu se asiallinen teksti. Jos on muutaman päivän lukematta foorumia, niin sitä on tullut 1500 huuhaa viestiä ja silloin sen asiallisen tekstin löytäminen sieltä sillisalaatista on täysin mahdotonta.
Täällä tekninen osaaminen on tosiaan laskenut ja asiallinen teksti hukkuu huuhaan sekaan. Se on vienyt paljon arvoa fooruminen teknisestä tueasta. Puhelimella kun saa vain yhden ihmisen mielipiteen ja katsannan.
Kaikkien tyydytystä ei toisiaan koskaan saada ja ei sitä tässä koiteta edes saada. Pitääkö sitten tämän foorumin olla joku hupipaikka, jossa keskustelun on kontrolloimaton hullunmylly.
Hyvä maine on vaikea hankkia, mutta helppo menettää.
Lada-Jussi: Minähän en rähise koskaan mistään.


Huumorista tulee epähuumoria ja/tai aivopesua tms. jos jotain asiaa hoetaan aina vaan uudestaan ja uudestaan. Jostain asiasta tekee faktan se, että joku suurempi otos toteaa asian olevan niin tai näin. Yksi yksilö jos tekee päätökset sitä kutsutaan diktatuuriksi.
Ladamaster: Varmaan moni foorumin linjaan tuskastunut on jo kaikonnut täältä vallan tai sitten kirjoittelu ja foorumin luku on mennyt minimiin. Se sitten jättää paikalle nämä, jotka kannattavat tätä kaatopaikkaa ja moni näistä on sitten näitä jotka kirjoittavat muutaman viestin ja katoavat sitten bittiavaruuteen. Toiset sitten kirjoittelevat vuosia.
No mielestäni ei ole mitään rajoittamista jos pidetään vähän keskustelut järkevinä ja ohjataan toimintaa. Se ei siis tarkoita sitä, että kaikki poistetaan ja vain rajatusta määrästä aiheita saa puhua. Se on tuossa "laveudessa" huonoa, että sinne sekaan sitten hukkuu se asiallinen teksti. Jos on muutaman päivän lukematta foorumia, niin sitä on tullut 1500 huuhaa viestiä ja silloin sen asiallisen tekstin löytäminen sieltä sillisalaatista on täysin mahdotonta.
Täällä tekninen osaaminen on tosiaan laskenut ja asiallinen teksti hukkuu huuhaan sekaan. Se on vienyt paljon arvoa fooruminen teknisestä tueasta. Puhelimella kun saa vain yhden ihmisen mielipiteen ja katsannan.
Kaikkien tyydytystä ei toisiaan koskaan saada ja ei sitä tässä koiteta edes saada. Pitääkö sitten tämän foorumin olla joku hupipaikka, jossa keskustelun on kontrolloimaton hullunmylly.
Hyvä maine on vaikea hankkia, mutta helppo menettää.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Joskus vähän ärsyttää tällainen
Esimerkki 1
Teknisiä kysymyksiä:Lada 1990 ei käynnisty???? (klo 12,25)
(klo 12,35).Kamoon miks ei tuu vastauksia...vai poltanko koko (ulostus tarkoittava sana)
Ensimmäinen vastaus:
Kaada bensaa etuistumille ja Zippoo perään
Tuohon en voi sanoa muuta kuin itkis kö vai naurais



Esimerkki 1
Teknisiä kysymyksiä:Lada 1990 ei käynnisty???? (klo 12,25)
(klo 12,35).Kamoon miks ei tuu vastauksia...vai poltanko koko (ulostus tarkoittava sana)
Ensimmäinen vastaus:
Kaada bensaa etuistumille ja Zippoo perään


Tuohon en voi sanoa muuta kuin itkis kö vai naurais




Ja viimeistään seitsemäs viesti on:Jaska HKI kirjoitti: Esimerkki 1
Teknisiä kysymyksiä:Lada 1990 ei käynnisty???? (klo 12,25)
(klo 12,35).Kamoon miks ei tuu vastauksia...vai poltanko koko (ulostus tarkoittava sana)
Ensimmäinen vastaus:
Kaada bensaa etuistumille ja Zippoo perään![]()
![]()
"onnex mun corolla lähtee käyntiin"

,_,/ukka
Autoton on huoleton
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Edellä olevat kommentit ovat omalta näkökannaltaan aivan oikeansuuntaisia. Osin sekalaistahan täällä osin on, mutta mitä sitten.
Kysymys mikä sitten on sopivaa ja mikä ei ole on edelleenkin ratkaisematta.
Kuka sitten ehtii valvomaan ja arvioimaan viestien sisällön? Tänne tulee koko ajan uusia viestejä.
Olen liberaalin linjan kannattaja sen haittapuolin. Mielestäni tiukasti valvottu ja moderoitu ladaboardi on haittapuoliltaan huonompi. Todella hyvää ratkaisua ei ole olemassa, tälläistä tämä nyt vaan on.
Eihän Ladakaan ole täydellinen; varsinkaan 110 sähkölaitteet.
Ensimmäisen viikon saldo
- Jumittava kuljettajan oven keskuslukitus
- Virhekoodi happitunnistimesta
- Hiilipöntön venttiili naputtaa
- Laturi on vaihdettu; latausvalo paloi himmeästi
- Pissapojan säiliön nestemäärä anturi ei toimi
- Toisessa etuvalossa johdoissa jotain häikkää, sammuu välillä
...mutta matka vaan jatkuu
Kysymys mikä sitten on sopivaa ja mikä ei ole on edelleenkin ratkaisematta.
Kuka sitten ehtii valvomaan ja arvioimaan viestien sisällön? Tänne tulee koko ajan uusia viestejä.
Olen liberaalin linjan kannattaja sen haittapuolin. Mielestäni tiukasti valvottu ja moderoitu ladaboardi on haittapuoliltaan huonompi. Todella hyvää ratkaisua ei ole olemassa, tälläistä tämä nyt vaan on.
Eihän Ladakaan ole täydellinen; varsinkaan 110 sähkölaitteet.

- Jumittava kuljettajan oven keskuslukitus
- Virhekoodi happitunnistimesta
- Hiilipöntön venttiili naputtaa
- Laturi on vaihdettu; latausvalo paloi himmeästi
- Pissapojan säiliön nestemäärä anturi ei toimi
- Toisessa etuvalossa johdoissa jotain häikkää, sammuu välillä
...mutta matka vaan jatkuu
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Nonnis: Sitä menee jotain hyvääkin ohi, kun puhutaan ohi aihee tai ne hyvät aiheet katoaa sinne soopaan. Sitten on vielä se että kyllä teknisissäkin se juttu saadaan rönsyilemään ohi aiheen ja komeasti.
Mutta ihan miten vaan.
Mutta ihan miten vaan.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Koska teknillisissä kysymyksissä on ollut viimeksi vastaava ketju, 36- vastausta ja edelleen kaikki muistaa, mikä oli alkuperäinen aihe...Nonnis kirjoitti:Toisaalta, eikö ne jotka ei kestä tätä kaikkea p*skanlänkytystä, mitä foorumi etupäässä sisältää, voi lukea pelkästään teknisiä kysymyksiä eikä tarvitse edes avata näitä muita osioita?

Asiaan: Samaa sättäilyä se on teknillisissäkin kysymyksissä ja juuri siihen pitäisi mielestäni puuttua.
Muilla aihe-alueilla ei juuri ole tiedollisesti arvoa, joten niiltä osin voisi jatkaa vapaata sättiä.
Viritys-osion tarkoitus on itselleni jäänyt mysteeriksi, kun yleisilmeeltään vaikuttaa peltoautoilijoiden omalta "teknilliset kysymykset"-osiolta, mutta se tuskin on alunperin ollut osion tarkoitus. -Onhan siellä kyllä asiaakin välissä, mutta sitä ei vaan sätin seasta tahdo eroittaa.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
no jos ny nimettäis joku joka osaa haluaa laittaa tekniset järjestykseen ja poistaa sieltä ylimääräisen, niin sitten suurin osa olisi onnellisia ja tuninki osastoon sama, josko sitten saadaan muutoin jauhaa pa*kaa rauhassa

Eikös täällä ole Modet, joiden tarkoitushan on pitää Foorumi siistinä?
Teknilliset kysymykset -osion "siivoamiseksi" riittää varmaankin se, että jatkossa huolehdittaisiin riittävästi yksilöidyistä otsikoista ja jätetään turhat kommentit pois.
Jotkut tarkemmat säännöt olisi myös hyvä sopia, että kaikkia kohdeltaisiin samalla lailla. -Onko ehdotuksia?
Oma (ensimmäinen) ehdotukseni on, että otsikot selkeiksi, esim. perseet ja muut asiattomuudet pois otsikoista.
No se hajos taas... No ei vainenkaa., esim. tuossa hyvä esimerkki aiheesta, jonka luettuaan ei kyllä tiedä sitäkään vähää, mitä aikaisemmin...
Teknilliset kysymykset -osion "siivoamiseksi" riittää varmaankin se, että jatkossa huolehdittaisiin riittävästi yksilöidyistä otsikoista ja jätetään turhat kommentit pois.
Jotkut tarkemmat säännöt olisi myös hyvä sopia, että kaikkia kohdeltaisiin samalla lailla. -Onko ehdotuksia?
Oma (ensimmäinen) ehdotukseni on, että otsikot selkeiksi, esim. perseet ja muut asiattomuudet pois otsikoista.
No se hajos taas... No ei vainenkaa., esim. tuossa hyvä esimerkki aiheesta, jonka luettuaan ei kyllä tiedä sitäkään vähää, mitä aikaisemmin...

Katoppa, täällähän painitaan perinteisten aiheiden parissa.
Omana "kohtalonani" oli lentää pellolle mersufoorumilta (lukuisten lyhempikestoisten bannien jälkeen), koska olen kiinnostunut muustakin kuin tekniikan jauhamisesta.
Juttua heitän laidasta laitaan - välillä lentää pissa ja kakka, välillä jauhetaan sitä tekniikkaa.
Minä harrastan mersulla ajoa ja samanhenkisten ihmisten kanssa touhuamista sekä miittailua. Minä en ole puristi joka tahtoisi keskustella päivästä toiseen "miksi tyhjäkäynti on huono" tai "miten alapallo vaihdetaan."
Perustin muutaman hyvän ystäväni kanssa yhteisön nimeltä Mese.fi, enkä ole katunut asiaa päivääkään. P*skaa jauhetaan minkä keretään, samalla pannaa ne mersunromut ojennukseen ja herran nuhteeseen.
Miittitoiminta on vilkasta, viikonlopun yli kestävät miitit vetävät siinä 50-100 henkeä paikalle ja lystiä piisaa. Iso osa porukasta ajaa ihan muulla autolla kuin mersulla - meitä "evakkolaisia" ja samanhenkisiä ihmisiä löytyy monen merkin ratin takaa. Tervetuloa vaan mukaan jos vähänkin kiinnostaa - meillä tapaavat ihmiset, eivät autot.
Ne pelkän tekniikan jauhajat ja tiukkapipot saavat minun puolestani olla siellä toisella foorumilla vääntämässä säätöarvoista, minä tahdon harrastaa ja tutustua samanhenkisiin ihmisiin.
Jatkakaa vaan samaan hyvään malliin, jos mielipiteeni saan esittää, tämä on ainoa foorumi jota jaksan lukea mese.fi:n lisäksi. Miksi? Siksi, että täällä kirjoittelevat ihmiset eivätkä pilkunn*ssijat.
Loppuun kiitokset ylläpidolle: Mainio foorumi.

Omana "kohtalonani" oli lentää pellolle mersufoorumilta (lukuisten lyhempikestoisten bannien jälkeen), koska olen kiinnostunut muustakin kuin tekniikan jauhamisesta.

Minä harrastan mersulla ajoa ja samanhenkisten ihmisten kanssa touhuamista sekä miittailua. Minä en ole puristi joka tahtoisi keskustella päivästä toiseen "miksi tyhjäkäynti on huono" tai "miten alapallo vaihdetaan."
Perustin muutaman hyvän ystäväni kanssa yhteisön nimeltä Mese.fi, enkä ole katunut asiaa päivääkään. P*skaa jauhetaan minkä keretään, samalla pannaa ne mersunromut ojennukseen ja herran nuhteeseen.

Miittitoiminta on vilkasta, viikonlopun yli kestävät miitit vetävät siinä 50-100 henkeä paikalle ja lystiä piisaa. Iso osa porukasta ajaa ihan muulla autolla kuin mersulla - meitä "evakkolaisia" ja samanhenkisiä ihmisiä löytyy monen merkin ratin takaa. Tervetuloa vaan mukaan jos vähänkin kiinnostaa - meillä tapaavat ihmiset, eivät autot.

Ne pelkän tekniikan jauhajat ja tiukkapipot saavat minun puolestani olla siellä toisella foorumilla vääntämässä säätöarvoista, minä tahdon harrastaa ja tutustua samanhenkisiin ihmisiin.
Jatkakaa vaan samaan hyvään malliin, jos mielipiteeni saan esittää, tämä on ainoa foorumi jota jaksan lukea mese.fi:n lisäksi. Miksi? Siksi, että täällä kirjoittelevat ihmiset eivätkä pilkunn*ssijat.

Loppuun kiitokset ylläpidolle: Mainio foorumi.

noose01 kirjoitti:Lada-HVM on oikeilla linjoilla.
Audiq on oikein mallikkaasti kaivanut yli 3 vuotta vanhan aiheen esille, väitätkö ettei tuoreempaa esimerkkiä löytynyt?

Ja tuo oli ensimmäinen lukemani, joten en varsinaisesti joutunut edes etsimään esimerkkiä...
Ja Lada-HVM:n kanssa voi olla useasta asiasta muuten samaa mieltä, mutta eihän toimiva tekniikka-puoli sulje mitään muuta puolta pois, kun jäähän sätillekin tilaa, vaikka kuinka paljon. -Olisi vain useammalle hyötyä tästä Foorumista.
Ihan kuin tässä olisi vain kaksi vaihtoehtoa -Se, että kirjoitetaan vaan kirjakieltä ja vastataan kysymykseen vain suorilla lainauksilla Autodatasta tai toinen, että keskustellaan säästä ja muusta.

- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Lada-HVM kirjoitti asiaa!! Toisaalta olisi hyvä jos Lada Kerhossa ymmärrettäisiin myös vakavampi puoli ja pystyttäisiin hienosti yhdistämään nämä. Jauhaminen Ladan tyyppikoodeista ei ole vain hassu juttu, vaan tärkeä asia, kuten kaikki Ladan tekninen ja historiallinen pohdinta.
