Euro-3 ja OBD-II tuli pakolliseksi 2001 (olikohan ihan alusta) ja Ladaa tietysti myytiin viimeiseen asti vanhalla tekniikalla ja 2001 mallit on Euro-3 (S00-130 tyyppikilvessä) näissä autoissa putosi tehot 8-v 78->76hv ja 16-v 93->91hv
vuosimallia 2000 löytyy siis noita 93 heppasia 110:jä ja 1999-2000 78 heppaisia, mutta esim HB-mallit (myyntiin 2001) on kaikki Euro-3 vajaa tehoisia.
tuli vielä mieleen että, Euro-2 8-venttiilisissä ei kai ollut nokka-akselin asentotunnistinta eli sanoisko ruiskutustunnistinta? Euro-3 autoissa on kaikissa. Samoin ruiskusuuttimet on eri malliset jos tuo tunnistin on tai ei ole.
110 vikakoodi 0134 ja 0132
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
kiitoksia tiedoista, nyt voin rauhassa ostella sen kalliimman ohjainlaitteen..
Ainiin eihän tuo minun auto ole joten eipä minua kirpaise..

Ainiin eihän tuo minun auto ole joten eipä minua kirpaise..

Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Mitenköhän näissä ruuttavehkeissä tuo moottorin ohjaus on toteutettu isommilla kierroksilla? Oon nyt ajellu lambdan johto irti muutaman päivän. Jos se on kiinni niin käy laihalla.
Tuntuu että reilu 3000 kierroksella lähtee kuin tykki, sen alapuolella röpeltää. Voiko olla että sen jälkee ei lambda enää säädä ja ohjainlaite käyttää jotain oletusarvoja?
Tuntuu vaan että kovilla kierroksilla toimii normaalisti ilman lambdaa!
Tuntuu että reilu 3000 kierroksella lähtee kuin tykki, sen alapuolella röpeltää. Voiko olla että sen jälkee ei lambda enää säädä ja ohjainlaite käyttää jotain oletusarvoja?

Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Ainakin täyskaasulla mennään ymmärtääkseni muistiarvoilla, en sitten tiedä, missä tuo raja menee.larssi21074 kirjoitti: Tuntuu että reilu 3000 kierroksella lähtee kuin tykki, sen alapuolella röpeltää. Voiko olla että sen jälkee ei lambda enää säädä ja ohjainlaite käyttää jotain oletusarvoja?![]()
Ja luulisi kaasun asennolla olevan muutenkin vaikutusta lambdan toimintaan alemmillakin kierroksilla, kun kiihdytyksessä ja tasakaasulla tarvitaan erilaista seosta.