110 vikakoodi 0134 ja 0132

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Euro-3 ja OBD-II tuli pakolliseksi 2001 (olikohan ihan alusta) ja Ladaa tietysti myytiin viimeiseen asti vanhalla tekniikalla ja 2001 mallit on Euro-3 (S00-130 tyyppikilvessä) näissä autoissa putosi tehot 8-v 78->76hv ja 16-v 93->91hv

vuosimallia 2000 löytyy siis noita 93 heppasia 110:jä ja 1999-2000 78 heppaisia, mutta esim HB-mallit (myyntiin 2001) on kaikki Euro-3 vajaa tehoisia.

tuli vielä mieleen että, Euro-2 8-venttiilisissä ei kai ollut nokka-akselin asentotunnistinta eli sanoisko ruiskutustunnistinta? Euro-3 autoissa on kaikissa. Samoin ruiskusuuttimet on eri malliset jos tuo tunnistin on tai ei ole.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

kiitoksia tiedoista, nyt voin rauhassa ostella sen kalliimman ohjainlaitteen.. :lol:
Ainiin eihän tuo minun auto ole joten eipä minua kirpaise.. :lol:
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Mitenköhän näissä ruuttavehkeissä tuo moottorin ohjaus on toteutettu isommilla kierroksilla? Oon nyt ajellu lambdan johto irti muutaman päivän. Jos se on kiinni niin käy laihalla.

Tuntuu että reilu 3000 kierroksella lähtee kuin tykki, sen alapuolella röpeltää. Voiko olla että sen jälkee ei lambda enää säädä ja ohjainlaite käyttää jotain oletusarvoja? :shock: Tuntuu vaan että kovilla kierroksilla toimii normaalisti ilman lambdaa!
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja audiq »

larssi21074 kirjoitti: Tuntuu että reilu 3000 kierroksella lähtee kuin tykki, sen alapuolella röpeltää. Voiko olla että sen jälkee ei lambda enää säädä ja ohjainlaite käyttää jotain oletusarvoja? :shock:
Ainakin täyskaasulla mennään ymmärtääkseni muistiarvoilla, en sitten tiedä, missä tuo raja menee.
Ja luulisi kaasun asennolla olevan muutenkin vaikutusta lambdan toimintaan alemmillakin kierroksilla, kun kiihdytyksessä ja tasakaasulla tarvitaan erilaista seosta.
Vastaa Viestiin