ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

do diii
nyt se lada rupes ahtaankin
vika löytyi yllätys yllätys hukkaportista joka pysyi auki :wink: :roll:
viimeisimmän säädön aikana oltiin käännetty turbon pesiä vähän että ahtoputket osuisivat kohdalleen paremmin
no siinä samassa hukkaportin kellon asento muuttui ja väänsi hukka portin jatkuvasti auki
no asian korjaamisen jälkeen huomasimme että tanko ei ylettäisi kyseisestä asennosta hukkaportin vivulle asti kunnolla
nyt tangonsäätö on tapissaan mutta ahtoja ottaa vain 0,3bar

mitenköhän tuota pitäisi modifioida kun ei viitsisi ruveta vetään ahtoputkia uusiksi
kellon jalustaa vai tuota tankoa :?: vai jotain ihan muuta
jos jatkaisi tankoa kierretangolla :?:
kellon jalustan muokkaaminen tuntuisi työläämmältä

jos joku viisas viitsisi valaista tyhmää :oops:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

niin juu ja se "uusi" laatikko meinaa reistata ihan kunnolla
kakkonen ei pysy päällä muuta kuin väkisin päällä pitämällä
eli jos ei pidä vaihdekepistä kiinni se hyppää aina vapaalle :(

oltas laatikon vaihtoonkin jo ruvettu jos olis ollut yksikin varalaatikko vielä ehjänä :cry:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

hukkaportin tankoa jatkettu-> nyt riittää säätövara :wink:
nyt pihisee ja kulkee iloisesti, mutta tuolla rikkinäisellä laatikolla ei kyllä tehdä päätähuimaavia ajosuorituksia.
21013 2300tic
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

jatketaanpa tätäkin välillä ettei ihan unohduksiin jää :wink:
eli nyt on lada saanut toimivan laatikon ja ensi testit jääradalla on otettu.
tosin kaasarin kalvo repesi heti alkuunsa.
mutta jos viikonloppuna pääsis jo kunnolla auraamaan rataa ja vaikka ajamaankin :?
21013 2300tic
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

hyviä neuvoja kaivataan :shock:
mikä kumma tuossa on kun kannentiiviste antautuu erittän nopeasti?

taas vedet ja öljyt sekaisin, ja suorastaan valtaisa savutus tulee putkesta.
ei ajettu kun muutama kilometri ja ahtojakaan ei ole kuin aivan vähän.
sytty on erittäin myöhäsellä, mutta voisiko se käydä NIIN laihalla että noin pienestä kyrvähtää jokin??
21013 2300tic
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

ralli lada kirjoitti:hyviä neuvoja kaivataan :shock:
mikä kumma tuossa on kun kannentiiviste antautuu erittän nopeasti?

taas vedet ja öljyt sekaisin, ja suorastaan valtaisa savutus tulee putkesta.
ei ajettu kun muutama kilometri ja ahtojakaan ei ole kuin aivan vähän.
sytty on erittäin myöhäsellä, mutta voisiko se käydä NIIN laihalla että noin pienestä kyrvähtää jokin??
voi ja jos kone nakuttaa niin kannentiiviste palaa jo muutamassa minuutissa... kannattaisko hommata lambda ja seosmittari :?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

pappa- igor kirjoitti:
ralli lada kirjoitti:hyviä neuvoja kaivataan :shock:
mikä kumma tuossa on kun kannentiiviste antautuu erittän nopeasti?

taas vedet ja öljyt sekaisin, ja suorastaan valtaisa savutus tulee putkesta.
ei ajettu kun muutama kilometri ja ahtojakaan ei ole kuin aivan vähän.
sytty on erittäin myöhäsellä, mutta voisiko se käydä NIIN laihalla että noin pienestä kyrvähtää jokin??
voi ja jos kone nakuttaa niin kannentiiviste palaa jo muutamassa minuutissa... kannattaisko hommata lambda ja seosmittari :?
oishan se seos mittari ihan kätevä mutta on se aika kalliskin :( taas toisaalta jos joka ajokerran jälkeen joutuu kannentiivisteen vaihtaan niin vois tulla halvemmaks ja säästäis kyllä pitkälti hermojakin :roll:
mutta tuntu että kävi suorastaan rikkaalla että olisko se muka siinä :?:
oliskohan paha homma rakentaa evo47 ruiskulla ja turbolla
meinaan saabin ruisku olis tiedossa halvalla. tosin jos nyt sais edes tuollain toimimaan joskus

vika listaa muuten täydentää myös:
aika rajusti vuotava vaihdelaatikon öljypohja (tiiviste)
mutkalle runnottu perä luukku (luultiin että ladan perä luukkuun olis helppo murtautua avaimen katkettua)
sekä repsikan puolen ovi joka ei mene kiinni edes potkimalla (vika on varmaan saranoissa)
ihan niinkuin se leviäis käsiin :shock:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

ralli lada kirjoitti:hyviä neuvoja kaivataan :shock:
mikä kumma tuossa on kun kannentiiviste antautuu erittän nopeasti?

taas vedet ja öljyt sekaisin, ja suorastaan valtaisa savutus tulee putkesta.
ei ajettu kun muutama kilometri ja ahtojakaan ei ole kuin aivan vähän.
sytty on erittäin myöhäsellä, mutta voisiko se käydä NIIN laihalla että noin pienestä kyrvähtää jokin??
vaparina ku ois ni en usko että olis tällästä säätämistä ja ois toimintavarmempi :wink:
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

'aatee' kirjoitti:
ralli lada kirjoitti:hyviä neuvoja kaivataan :shock:
mikä kumma tuossa on kun kannentiiviste antautuu erittän nopeasti?

taas vedet ja öljyt sekaisin, ja suorastaan valtaisa savutus tulee putkesta.
ei ajettu kun muutama kilometri ja ahtojakaan ei ole kuin aivan vähän.
sytty on erittäin myöhäsellä, mutta voisiko se käydä NIIN laihalla että noin pienestä kyrvähtää jokin??
vaparina ku ois ni en usko että olis tällästä säätämistä ja ois toimintavarmempi :wink:
Mitenkään ketään haukkumatta tai halventamatta, ei nämä ladistien 100€ budjetilla olevat turbokötökset päivää-kahta tai kolmea kauempaa läjässä kestä. Jos kestää niin senkin ajan surkeasti toimien kun siellä on joku vuotava atsteekkikaasari räkimässä laihaa seosta koneelle perseellään olevan sytkän kanssa.

Itselläni ei ole minkäänlaisia edellytyksiä tai osaamista rakentaa edes köyhintä mahdollista turbokonetta. Jos joskus suuressa hulluudessa alkaisi turboa väsäämään, niin rahasta ei silloin saisi jäädä kiinni.

Nimitys "kyläseppäturbo" on niin kuvaava nimi :D

Ei herneitä. Jatkakaa harjoituksia.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

joo tuski halvalla budjetilla mitää turbotusta saa hyvää
mutta menestystä!! hyvä että joku jaksaa
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja micco »

START kirjoitti:oishan se seos mittari ihan kätevä mutta on se aika kalliskin :(
Halvin lambda-anturi maksaa kaupassa luokkaa 30 euroa ja ledinäytön rakentaa 20 eurolla. Jos ei halua moisiin törsätä niin hakee käytetyn anturin ja käyttää näyttönä yleismittaria jolloin seosmittarin kustannukset saattavat jäädä 0 euroon. Tämmöisellä kapeakaistamittarilla saa kyllä matalapaineturbon säädettyä tarpeeksi tarkkaan kohdalleen ettei paffit pala.
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

joku voisi vinkata ohjeita tuohon 20e ledimittariin, kun tuo axtecin vakio lambda löytyy valmiiksi.
ja tuohan on toiminut kesällä suorastaan loistavasti aina silloin kun on ehjänä.
21013 2300tic
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

Jokari kirjoitti:
'aatee' kirjoitti:
ralli lada kirjoitti:hyviä neuvoja kaivataan :shock:
mikä kumma tuossa on kun kannentiiviste antautuu erittän nopeasti?

taas vedet ja öljyt sekaisin, ja suorastaan valtaisa savutus tulee putkesta.
ei ajettu kun muutama kilometri ja ahtojakaan ei ole kuin aivan vähän.
sytty on erittäin myöhäsellä, mutta voisiko se käydä NIIN laihalla että noin pienestä kyrvähtää jokin??
vaparina ku ois ni en usko että olis tällästä säätämistä ja ois toimintavarmempi :wink:
Mitenkään ketään haukkumatta tai halventamatta, ei nämä ladistien 100€ budjetilla olevat turbokötökset päivää-kahta tai kolmea kauempaa läjässä kestä. Jos kestää niin senkin ajan surkeasti toimien kun siellä on joku vuotava atsteekkikaasari räkimässä laihaa seosta koneelle perseellään olevan sytkän kanssa.

Itselläni ei ole minkäänlaisia edellytyksiä tai osaamista rakentaa edes köyhintä mahdollista turbokonetta. Jos joskus suuressa hulluudessa alkaisi turboa väsäämään, niin rahasta ei silloin saisi jäädä kiinni.

Nimitys "kyläseppäturbo" on niin kuvaava nimi :D

Ei herneitä. Jatkakaa harjoituksia.
omallani "kyläseppäturbolla" ajoin melkein puoli vuotta, kunnes järkyttävä bensankulutus söi kaikki intin päivärahat :D
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja micco »

ralli lada kirjoitti:joku voisi vinkata ohjeita tuohon 20e ledimittariin, kun tuo axtecin vakio lambda löytyy valmiiksi.
ja tuohan on toiminut kesällä suorastaan loistavasti aina silloin kun on ehjänä.
http://www.siipicossu.com/seosmittari.htm
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

Jokari kirjoitti:
'aatee' kirjoitti:
ralli lada kirjoitti:hyviä neuvoja kaivataan :shock:
mikä kumma tuossa on kun kannentiiviste antautuu erittän nopeasti?

taas vedet ja öljyt sekaisin, ja suorastaan valtaisa savutus tulee putkesta.
ei ajettu kun muutama kilometri ja ahtojakaan ei ole kuin aivan vähän.
sytty on erittäin myöhäsellä, mutta voisiko se käydä NIIN laihalla että noin pienestä kyrvähtää jokin??
vaparina ku ois ni en usko että olis tällästä säätämistä ja ois toimintavarmempi :wink:
Mitenkään ketään haukkumatta tai halventamatta, ei nämä ladistien 100€ budjetilla olevat turbokötökset päivää-kahta tai kolmea kauempaa läjässä kestä. Jos kestää niin senkin ajan surkeasti toimien kun siellä on joku vuotava atsteekkikaasari räkimässä laihaa seosta koneelle perseellään olevan sytkän kanssa.

Itselläni ei ole minkäänlaisia edellytyksiä tai osaamista rakentaa edes köyhintä mahdollista turbokonetta. Jos joskus suuressa hulluudessa alkaisi turboa väsäämään, niin rahasta ei silloin saisi jäädä kiinni.

Nimitys "kyläseppäturbo" on niin kuvaava nimi :D

Ei herneitä. Jatkakaa harjoituksia.
ei voi ikinä oppia jos ei koskaan kokeile :!:
turbot on hauskoja vekottimia ja toimiessaan saa kuljettajalle hymyn huulelle :wink:
se on hyvä alottaa pohjalta niin ei tule mahalaskuja

ja ne jotka kommentoi jatkuvasti että: tuo ei toimi, hajoo se kuitenkin, olisit jättänyt vakio vapariks, isi sano ettei se noin toimi, itse köröttelen vakio 1200 pelto rallia. mitään turboista ymmärtämättä voisivat jättää kommenttinsa kirjoittamatta (tietysti ne jotka asioista tietää vähänkään enemmän ja rakentavat "isoilla pudjeteilla" saavat haukkua ihan rauhassa)
uusi mylly on jo hakusassa ja jos jollain on ylimääräsiä 1500 ja siitä isompia halvalla niin oltaisiin kiinnostuneita
voipi olla että tässä siirrytään ainakin loppu talveksi vapaasti hengittävien sarjaan :wink:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vastaa Viestiin