Bensapumpusta kysymys
Bensapumpusta kysymys
Sattuuko kenelläkään olemaan tietoa paljonko Ladan oma bensapumppu antaa painetta?
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
bensa
Kiitos tiedosta. Ilmankos tuplat kusee yli. Noi Dellorton DHLA 40:set ei Kaasutinexpertin mukaan kestä yli 0.20 painetta.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
Eikai nyt sentään, mites ne sitten ahdettuna pitäisi parhaimmillaan yli kilon painetta? Vai oiskos kuluneet neulat, kannattasi kokeilla kumikärkisiä.
En ole kuullutkaan, että vakiopumpulla alkaisi kaasarit tulvimaan,
paremminkin on suositeltu sähköstä pumppua, tosin paineensäätimen kanssa, mut silti.
En ole kuullutkaan, että vakiopumpulla alkaisi kaasarit tulvimaan,

2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
- Lada_Racing
- Viestit: 176
- Liittynyt: 24.9.2003 11:16
- Paikkakunta: Seinäjoki
Kyllä se paine pyritään ahdettunakin pitäämään vain sen 0.2bar yli kohokammionpaineen, jos neula venttiili jää pieneksi niin sitten joissain tapauksissa hieman korotetaan kierroksilla mutta ei missään tapauksessa yli 0.5bar. Paineenkestoriippuu paljolti myös neulaventtiilin koosta isompi kestää vähemmän.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
bensa
Eikös nuo turbo-käyttöön otetut tuplat yleensä "rakenneta" kestämään kovempia paineita ? Näin minä olen käsittänyt. Mulla on kuitenkin ihan vapaastihengittävä. Noh, asiaan saadaan selvyys kun lasken vähän paineita.Eli tarina saa jatkoa vielä.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
Ahdetuissa on yleensä kumikärkiset neulaventtiilit, ja kestävät siksi hieman enemmän painetta. Tosin ahdetuissa on yleensä myös isommat neulaventtiilit, eli siksi kestävät huonommin painetta. Puoli baria on kyllä useimmiten aivan liikaa, mutta tosiaan ei ole ihan yksioikoista rajaa. Yleensä nuo kyllä vakiopumpulla pelaa, mutta ei aina. Paluulinjaa rakentelemaan...
Ahdetussa voi kyllä olla bensapaine vaikka 1,7 bar helposti. Mutta tuolloin on ahtoja pelissä noin 1,5 bar. Jolloin neulaventtiilin yli tulee paine-eroksi 0,2 bar. Tuo paine-ero pyritään pitämään ahdetussa vakiona, eli bensapainetta muutetaan ahtojen mukaan. Jos on ahtoa tuo 1,5 bar, mutta bensapaine edelleen 0,2 bar, niin silloin ahdot puhaltavat bensat takaisin tankkiin. Tämän takia vakiopumpulla ei voi ahtaa.
Ahdetussa voi kyllä olla bensapaine vaikka 1,7 bar helposti. Mutta tuolloin on ahtoja pelissä noin 1,5 bar. Jolloin neulaventtiilin yli tulee paine-eroksi 0,2 bar. Tuo paine-ero pyritään pitämään ahdetussa vakiona, eli bensapainetta muutetaan ahtojen mukaan. Jos on ahtoa tuo 1,5 bar, mutta bensapaine edelleen 0,2 bar, niin silloin ahdot puhaltavat bensat takaisin tankkiin. Tämän takia vakiopumpulla ei voi ahtaa.
Vauhdin tae - alamäki