Bensapumpusta kysymys

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
ss127
Viestit: 247
Liittynyt: 26.7.2004 10:15
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Bensapumpusta kysymys

Viesti Kirjoittaja ss127 »

Sattuuko kenelläkään olemaan tietoa paljonko Ladan oma bensapumppu antaa painetta?
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.

PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)

team LADA VAZ HERE
Avatar
Lada_Racing
Viestit: 176
Liittynyt: 24.9.2003 11:16
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lada_Racing »

0,22-0,30 bar
Avatar
ss127
Viestit: 247
Liittynyt: 26.7.2004 10:15
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

bensa

Viesti Kirjoittaja ss127 »

Kiitos tiedosta. Ilmankos tuplat kusee yli. Noi Dellorton DHLA 40:set ei Kaasutinexpertin mukaan kestä yli 0.20 painetta.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.

PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)

team LADA VAZ HERE
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

Eikai nyt sentään, mites ne sitten ahdettuna pitäisi parhaimmillaan yli kilon painetta? Vai oiskos kuluneet neulat, kannattasi kokeilla kumikärkisiä.
En ole kuullutkaan, että vakiopumpulla alkaisi kaasarit tulvimaan, :shock: paremminkin on suositeltu sähköstä pumppua, tosin paineensäätimen kanssa, mut silti.
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
Lada_Racing
Viestit: 176
Liittynyt: 24.9.2003 11:16
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lada_Racing »

joo ei kyllä vakiopumpulla saa tulvimaan jos neulaventtiilit kunnossa!
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Kyllä se paine pyritään ahdettunakin pitäämään vain sen 0.2bar yli kohokammionpaineen, jos neula venttiili jää pieneksi niin sitten joissain tapauksissa hieman korotetaan kierroksilla mutta ei missään tapauksessa yli 0.5bar. Paineenkestoriippuu paljolti myös neulaventtiilin koosta isompi kestää vähemmän.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
ss127
Viestit: 247
Liittynyt: 26.7.2004 10:15
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

bensa

Viesti Kirjoittaja ss127 »

Eikös nuo turbo-käyttöön otetut tuplat yleensä "rakenneta" kestämään kovempia paineita ? Näin minä olen käsittänyt. Mulla on kuitenkin ihan vapaastihengittävä. Noh, asiaan saadaan selvyys kun lasken vähän paineita.Eli tarina saa jatkoa vielä.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.

PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)

team LADA VAZ HERE
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Ahdetuissa on yleensä kumikärkiset neulaventtiilit, ja kestävät siksi hieman enemmän painetta. Tosin ahdetuissa on yleensä myös isommat neulaventtiilit, eli siksi kestävät huonommin painetta. Puoli baria on kyllä useimmiten aivan liikaa, mutta tosiaan ei ole ihan yksioikoista rajaa. Yleensä nuo kyllä vakiopumpulla pelaa, mutta ei aina. Paluulinjaa rakentelemaan...

Ahdetussa voi kyllä olla bensapaine vaikka 1,7 bar helposti. Mutta tuolloin on ahtoja pelissä noin 1,5 bar. Jolloin neulaventtiilin yli tulee paine-eroksi 0,2 bar. Tuo paine-ero pyritään pitämään ahdetussa vakiona, eli bensapainetta muutetaan ahtojen mukaan. Jos on ahtoa tuo 1,5 bar, mutta bensapaine edelleen 0,2 bar, niin silloin ahdot puhaltavat bensat takaisin tankkiin. Tämän takia vakiopumpulla ei voi ahtaa.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Jos alat paluulinjaa rakentelemaan niin mulla olis sopivat ja hyvät bensaputket + tankki...
.
Vastaa Viestiin