
Paukkuu ja rätisee...
Paukkuu ja rätisee...
Mikä tos nyt on vikana ku ollaan yritetty käyntiin niin kone vaan paukahtelee pakoputkes tai kaasarist lyö tulta? ei sillä tunnu olevan aikomustakaan lähtä käyntiin, sytytyksen ajoituskaan ei auta asiaa.... 

Lujaa Laatua Larva!
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Olisko mahdollista, että olisi tulpanjohdot mennyt ristiin? Itellä kävi kerran noin, ja oireet olivat juurikin mainitunlaiset. Kolme akullista meni virtaa ja jokunen hermosolu, ennenkuin homma selkes.
Jossakin asennushommassa oli mennyt virranjakaja yhden kampuran kierroksen verran väärin, niin että numerot siinä virranjakajan kannessa ei enää pitänyt paikkaansa.
Jossakin asennushommassa oli mennyt virranjakaja yhden kampuran kierroksen verran väärin, niin että numerot siinä virranjakajan kannessa ei enää pitänyt paikkaansa.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Sanosin että jako on päin peetä. Eli juten Nestehukka jo sanoin niin taitaapi olla jakaja eli sytys puol kiertoo jälessä tai edellä.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Ei taida auttaa muu kun että venttiilikoppa auki ja jako kohdalleen. Eli kattoo sitä kautta missä mennään. Jos noin on hakusessa proseduuri niin melki kannattais pyytää apua paikanpäälle selittään miten edetään.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
ei ei ei.. jako on kohallaan.. ei se siit oo kiinni se on jakajan nokka pyöräst... ajotus oli missä sattuun!!! mutta se ajotus meni nyt hieman aikaseen
ku kaasarist tupsii ja lyö tulta
.. koneel on ajettu ja sit nostettu pois kansi paikallaan ja sitä on vaan puhistetuu ja lohko maalattu ja kytkin uusittu ja kaasari jne.. et ei siinä nyt jako oo menny hukkaan (jos nyt tarkotat sitä jakoa)... virranjakaja on vain vaihettu eli siit tää homma on nyt kiinni.. mut kumpsin tää nyt menee et mun järjen mukaan kipinän on lyötävä sillon ku mäntä on ylittäny ylä kuolokohdan vai pitikö se olla vähä ennen? eli ku se yt tupsii kaasarist niin se lyö kipinän liian aikasin..? eikö se mee näin? heh.. joskus pitää nää asiat vääntää rautalangasta mut se rautalankahan on hyvä keksintö....


Lujaa Laatua Larva!
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Okei... *ei tajua mitään* Eli en nyt ihan tiedä ymmärsinkö oikein mitä tossa selitit. Ja jos saa kysyä mikä on jakajan nokkapyörä? Olenko mä nyt vaan vapusta sekasin vai tyhmä...mut en tiä mikä se semmonen värkki on.
Mutta siis nostettiinko kansi pois milloin? Siis missä tilassa männät oli sillon menossa?
Meinaan siis se kampiakselin päässä oleva hihnapyörän merkki pitää olla lohkossa olevan merkin kohdalla eli siis ykkönen YKK:ssa ja sitten vaan jakaja siihen asentoon että pyörijä sojottaa ykkösen kohdalle jakajan kannessa ja sitten jakajan kansi kiinni ja kone käyntiin. Sitten ajotuslamppu käteen ja varmistamaan viimosen päälle jakajaa kääntelemällä että sytkä tulee kohdalleen. Mutta tämä siis sillä edellytyksellä että koneen sisällä (siis jako eli venttiilit ei ole menossa samoilla vaiheilla kun männät) ei ole mennyt jo ihan sekasin jossain vaiheessa.
Mutta kun mäntä lähestyy liikkeensä yläasentoa, lyö sytytystulpassa sytytysjärjestelmän aikaansaama kipinä. Eli tohon viimeseen vastasin ainakin.
Olen ehkä ihan väärää asiaa selittänyt mutta kuitenkin.

Meinaan siis se kampiakselin päässä oleva hihnapyörän merkki pitää olla lohkossa olevan merkin kohdalla eli siis ykkönen YKK:ssa ja sitten vaan jakaja siihen asentoon että pyörijä sojottaa ykkösen kohdalle jakajan kannessa ja sitten jakajan kansi kiinni ja kone käyntiin. Sitten ajotuslamppu käteen ja varmistamaan viimosen päälle jakajaa kääntelemällä että sytkä tulee kohdalleen. Mutta tämä siis sillä edellytyksellä että koneen sisällä (siis jako eli venttiilit ei ole menossa samoilla vaiheilla kun männät) ei ole mennyt jo ihan sekasin jossain vaiheessa.
Mutta kun mäntä lähestyy liikkeensä yläasentoa, lyö sytytystulpassa sytytysjärjestelmän aikaansaama kipinä. Eli tohon viimeseen vastasin ainakin.

Olen ehkä ihan väärää asiaa selittänyt mutta kuitenkin.

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Jos tarkistaa nokka-akselin ajoitusmerkistä tuota asiaa, kannattaa muistaa, että kun nokan ketjupyörän merkki on kohdallaan, puristus on nelosessa ja ykkösen venttiilit vaihtavat. Eli jakaja nelosen kohdalle tai kampuraa kierros ja ykköselle. Näin tein ite ja laakista käyntiin.
Jos ei taasen viitsi avata venttiilikoppaa niin ykkösen tulppa poies ja peukalo tulpanreikään ja kaveri pyörittämään kampiakselia. Kun tuntuu painetta, on puristus meneillään ja siitä vain myötäpäivään YKK-merkki kohdalleen ja jakaja ykkösen kohdalle.
Jos ei taasen viitsi avata venttiilikoppaa niin ykkösen tulppa poies ja peukalo tulpanreikään ja kaveri pyörittämään kampiakselia. Kun tuntuu painetta, on puristus meneillään ja siitä vain myötäpäivään YKK-merkki kohdalleen ja jakaja ykkösen kohdalle.
Ei riitä jos katsoo vaan tuon että mäntä on ylhäällä, voi jakaja olla puoli kierrosta pielessä eli pitää tarkistaa myös tuo puristustahti.
Mutta ite oon aina ollut niin laiska että katon merkin kohdalleen ja sytkä ykköseen ja starttaamaan, mikäli paukkuu vain niin sitten johdot ristiin.
Syynä on laisukuus kun ei ole jaksanut ottaa tulppia irti kun koneen on purkanut ja kasannut...
Mutta ite oon aina ollut niin laiska että katon merkin kohdalleen ja sytkä ykköseen ja starttaamaan, mikäli paukkuu vain niin sitten johdot ristiin.
Syynä on laisukuus kun ei ole jaksanut ottaa tulppia irti kun koneen on purkanut ja kasannut...