stereot 1200S

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Niin no aika harvoissa mankoissa on jännitteen korotus hakkuripiiriä, akkujännitteellä ei kovin korkeisiin tehoihin 4ohm kuormalla päästä.

esim jänniten 12v ja 4ohm kuormalla menee virtaa 3a jolloin tehoksi muodostuu 36w, jos taa jännite olisi vaikka 15v niin tehoksi tulisi noin 56w.

Mutta nyt pitää muistaa että elektroniikassa on aina jännitehäviöitä joita tulee selvästi yli 1v lisäksi puhdasta ääntä tuottettaessa eikäytetä kanttiaaltoa vaan siniaaltoa jolloin keskiarvo teho tippuu..
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2700
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Se on 3,5" mikä menee 2107:n kojelaudan kajaripaikkoihin. 4" on liian iso. Itse en löytänyt ton kokoisia kuin Ultimate T2 mallistosta, samaa sarjaa sitten laitetiin 2104:seen takakajareiksi. Paketti maksoi yli satasen, mutta kyllä kannatti maksaa. Äänenlaatu on hyvä, vielä kun jaksaisi sisämelua pienentää...
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Suurimmassa osassa merkki nykymankkoissa on kapasitiivinen jännitteen nostin. Sillä saadaan päätteen käyttöjännitettä nostettua hiukan (30-70%) ja tehoihin se tekee jo paljon. Esim. TDA7384A piiriä käytetään tietääkseni pioneerin mankoissa päätteinä ja se antaa speksin mukaan 13.2V => 4x22W 10% säröllä. Ja 0,8% säröllä 17W. Jos taas on uudempi auto missä latausjännite on 14,4 niin tehot vaan nousee ja 4x25W @ 10% on mahdollista.

Vielä kun alkavat valmistaa D-luokan päätteitä autokäyttöön niin päästään jo lähelle teoreettisia maksimitehoja mitä akkujännitteellä voidaan päästä.
Vastaa Viestiin