Daaz-Solex kakkoskurkku mekaaniseksi?
Daaz-Solex kakkoskurkku mekaaniseksi?
Elikkä auto on lada 1200s -88 ja kaasari on tuplakurkku ja toinen kurkku alipainetoiminen ja tuntuu aukeavan niin hitaasti että on hidas ottamaan kierrokset korkealle.. ajattelut olen että jos tekisi kakkoskurkun mekaaniseksi ykkösen kans ja että se aukeais samaanaikaan ykkösen kans ilman viivettä.. onko mahtollista vai saako liikaa ainetta?
No ei sillä sittenkään kuuhun mennä.
Omassa 1200:ssa oli 1500:n mekaanisesti aukeavalla kakkoskurkulla oleva kaasutin eikä sillä juuri eroa toimivaan 1200:n vaiheittain aukeavaan ollut, muuta kuin se että sitä piti pieniltä kierroksilta itse osata kaasuttaa vaiheittain ettei tukehtunut. Saattoi tosin johtua myös siitä että siinä mahtoi olla isommat suuttimetkin, mutta ei sillä sitten tarvinnut kaiken aikaa ajaakaan kaasu pohjassa.
Kiihdyttäessä tuommoinen nuhapumppu ei kyllä kiekaise muutenkaan kovin nopeasti, johtuu ihan puhtaasti tehonpuutteesta.
Jos se vapaalla polkiessakin kiertää laiskasti niin vika saattaisi olla ennemmin sytytyksessä.
Ja onkos muuten varmasti Daaz-Solex, ettei Daaz-Ozon?
Omassa 1200:ssa oli 1500:n mekaanisesti aukeavalla kakkoskurkulla oleva kaasutin eikä sillä juuri eroa toimivaan 1200:n vaiheittain aukeavaan ollut, muuta kuin se että sitä piti pieniltä kierroksilta itse osata kaasuttaa vaiheittain ettei tukehtunut. Saattoi tosin johtua myös siitä että siinä mahtoi olla isommat suuttimetkin, mutta ei sillä sitten tarvinnut kaiken aikaa ajaakaan kaasu pohjassa.
Kiihdyttäessä tuommoinen nuhapumppu ei kyllä kiekaise muutenkaan kovin nopeasti, johtuu ihan puhtaasti tehonpuutteesta.
Jos se vapaalla polkiessakin kiertää laiskasti niin vika saattaisi olla ennemmin sytytyksessä.
Ja onkos muuten varmasti Daaz-Solex, ettei Daaz-Ozon?
Kylläpä se Solex taitaa olla.. kyllä se paikaltaan kiekaisee kun pitää pohjassa kaasua niin se yhtäkkiä parkasee kunnolla kun toinen kurkku aukeaa.. lähinnä tympii tuo ajaminen ku ralliautona on ja ei jaksa 2.vaihteella kunnolla lähteä kiertämään vaan kaasua saa pitää tovin aikaa pohjassa ennenku jotain alkaa tapahtumaan... :/ ?
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Kyllä se mekaanisesti kakkoskurkun avaava kaasari mielestäni toimii 100 kertaa paremmin mitä se alipainehelvetti! Kokemuksia on niin Ladan että Mossen kaasarista, vaikka samapa se onkin kai.
Samaan aikaan niitä kurkkuja ei kannata virittää toimimaan. Vaiheittain toimien se on taloudellisempi.
Samaan aikaan niitä kurkkuja ei kannata virittää toimimaan. Vaiheittain toimien se on taloudellisempi.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Niin no vaiheittainhan se mekaanisesti aukeavakin tosiaan aukeaa, kaasua painettaessa ensin aukeaa ykköskurkku melkein täysin ennenkuin kakkoskurkku alkaa avautua. Mekaanisessa ne vaiheet on vaan kuskin kaasujalassa kun alipainekaasarissa sen avaamisen ajankohdan määrää se alipaine.
Alipainesysteemissä on normaalisti toimiessaan se etu, että voi paikaltaan runnoa kaasun pohjaan ja ensin mennään ykköskurkulla kunnes kakkonen aukeaa ja tulee sitten se tehopiikki... Mekaanisella kaasarilla liian ahneesti kaasutellessa se voi tosiaan ruveta rötäämään.
Oikein toimivana ja säädettynä se alipainesysteemikin on toimiva ratkaisu, eri asia sitten onko se ollut uutenakaan oikein toimiva tai säädetty. Voihan sitä alipainesysteemiä jujuttaa vaikka pätkimällä sitä siellä kellossa olevaa jousta ja taakia säätelemällä.
Ja pikaisena köyhänä patenttina taisi ainakin ozonissa olla sen alipainekellon taakin vetäminen vaikka rautalangalla tai nippusiteellä jatkuvasti yläasentoon, ettei kakkoskurkun aukeamista pienilläkään kierroksilla estä mikään.
Tosin jos tuo nyt joku solexi on, niin onko se siinä edes samantyylinen kuin ozonissa? Tuommoisia solexeja en ole elävänä nähnyt...
Alipainesysteemissä on normaalisti toimiessaan se etu, että voi paikaltaan runnoa kaasun pohjaan ja ensin mennään ykköskurkulla kunnes kakkonen aukeaa ja tulee sitten se tehopiikki... Mekaanisella kaasarilla liian ahneesti kaasutellessa se voi tosiaan ruveta rötäämään.
Oikein toimivana ja säädettynä se alipainesysteemikin on toimiva ratkaisu, eri asia sitten onko se ollut uutenakaan oikein toimiva tai säädetty. Voihan sitä alipainesysteemiä jujuttaa vaikka pätkimällä sitä siellä kellossa olevaa jousta ja taakia säätelemällä.
Ja pikaisena köyhänä patenttina taisi ainakin ozonissa olla sen alipainekellon taakin vetäminen vaikka rautalangalla tai nippusiteellä jatkuvasti yläasentoon, ettei kakkoskurkun aukeamista pienilläkään kierroksilla estä mikään.
Tosin jos tuo nyt joku solexi on, niin onko se siinä edes samantyylinen kuin ozonissa? Tuommoisia solexeja en ole elävänä nähnyt...
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Niin, säätöä se alipainetoiminen tuntuu usein tarvitsevan. Heh, se jousi putosi Nivasta kerran kokonaan, ja ihmettelin, että tyhjäkäynti on 2000rpm, mutta veti jo alhaalta paljon paremmin mitä aikaisemmin!
Nykyään mulla on Weberin DGV joka on mekaanisesti vaiheittainaukeava.
Kun yksi kaasari ruokkii kaikkia pyttyjä, niin sillä että kurkut aukeaisivat samaan aikaan, ei saavuteta mitään etua vaiheittain aukeavaan nähden.
Nykyään mulla on Weberin DGV joka on mekaanisesti vaiheittainaukeava.
Kun yksi kaasari ruokkii kaikkia pyttyjä, niin sillä että kurkut aukeaisivat samaan aikaan, ei saavuteta mitään etua vaiheittain aukeavaan nähden.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
daaz-solexissa on vaiheittain mekaanisesti aukeavat kurkut, daaz-ozonissa alipaineella kakkonen, eikös daaz-weberissäkin aukea vaiheittain, ei ne mun mielestä samaan aikaan auennu molemmat?
