Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
110 on järkevä auto käyttöautona takapotkuun verrattuna.
Turvallisempi. Tilavampi. Huoltovapaampi. Taloudellinen. Kestävämpi omalla karulla tavallaan.
Vaikka 110:n osat ovat kalliimpia kuin takavetoisen niin niiden kestoikä on aivan toista.
Itse laskin kun ostin 110:n, että talven aikana kun sillä ajan, säästän pensakuluissa ison rahan, n.700€.
110:n kulutus talvella on ollut sekalaisessa ajossa n. 6,7 l/100km
2107 1600SL:n kulutus on samoissa olosuhteissa yli 10 l/100km
Matka-ajossa (mahdollisimman taloudellisesti ajettaessa) ero kapenee 1600sl:n eduksi.
110 kuluttaa vähimmillään 5 l/100km
1600sl kuluttaa n. 7 l/100km
Toisaalta jos ajaa molemmilla samaa nopeutta niin ero jälleen kasvaa 110:n eduksi. Myös kylmissä olosuhteissa ja pätkäajossa 110 vetää pidemmän korren. 110 ei ole ikinä vienyt edes 10 l/100km, missään olosuhteissa mutta 1600sl on vienyt 16,7 l/100km pahimmillaan!
Eli 1600Sl saa jäädä odottelemaan parempia aikoja talliin. Sitäpaitsi naiset tykkää enemmän 110:stä!
Turvallisempi. Tilavampi. Huoltovapaampi. Taloudellinen. Kestävämpi omalla karulla tavallaan.
Vaikka 110:n osat ovat kalliimpia kuin takavetoisen niin niiden kestoikä on aivan toista.
Itse laskin kun ostin 110:n, että talven aikana kun sillä ajan, säästän pensakuluissa ison rahan, n.700€.
110:n kulutus talvella on ollut sekalaisessa ajossa n. 6,7 l/100km
2107 1600SL:n kulutus on samoissa olosuhteissa yli 10 l/100km
Matka-ajossa (mahdollisimman taloudellisesti ajettaessa) ero kapenee 1600sl:n eduksi.
110 kuluttaa vähimmillään 5 l/100km
1600sl kuluttaa n. 7 l/100km
Toisaalta jos ajaa molemmilla samaa nopeutta niin ero jälleen kasvaa 110:n eduksi. Myös kylmissä olosuhteissa ja pätkäajossa 110 vetää pidemmän korren. 110 ei ole ikinä vienyt edes 10 l/100km, missään olosuhteissa mutta 1600sl on vienyt 16,7 l/100km pahimmillaan!
Eli 1600Sl saa jäädä odottelemaan parempia aikoja talliin. Sitäpaitsi naiset tykkää enemmän 110:stä!

Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Jurraa vaan ykkös nopudella...KSE 1995 kirjoitti:Millä tavoin ei toimi? Mitä tekee tai mitä jättää tekemättä?Lada110 kirjoitti:Mistäs johtuu että puhaltimen A asento ei toimi??
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Sen automatiikan aivot on siinä säätönamikassa. Siinä vikakin todnäk on. Siihen voi vaihtaa tilalle tavallisen ilman automatiikkaa olevan säätimen, eli uudemman. Niitä saa virostakin edullisesti mutta sitä vanhempaa automatiikalla olevaa en ole saanut vaikka olen etsinyt.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
uudelle kerholaiselle luovutettiin tänään uusi 110 festival stw
seinäjoen autotarvikkeelta uudet 14" alumiinivanteet ja baarumin nastarenkaat
paketilla hintaa vain 530e
(delta olisi pelkät renkaat peltivanteille vaihdettuna ollut melkein saman)
eli kannattaa autotarvikkeelta haavistolta kysellä tarjousta!!
seinäjoen autotarvikkeelta uudet 14" alumiinivanteet ja baarumin nastarenkaat
paketilla hintaa vain 530e
(delta olisi pelkät renkaat peltivanteille vaihdettuna ollut melkein saman)
eli kannattaa autotarvikkeelta haavistolta kysellä tarjousta!!
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Satakympin sähköikkunoiden moottoreita tutkiskelin. Kannattaa käyttää uutta mallia jos niitä vaihtaa eli sitä muovikuorista. On parempi. Niissä vanhoissa kevytmetallivalu kuorisissa on enemmän ongelmia.
Vanhaan malliin käy hiileksi tojotan laturin hiili lyhentämällä. Hiilet noissa vanhoissa monesti halkeavat, ovat jotain todella murenevaa pehmeää laatua.
Moottori on helppo vaihtaa ja purkaa.
Vanhaan malliin käy hiileksi tojotan laturin hiili lyhentämällä. Hiilet noissa vanhoissa monesti halkeavat, ovat jotain todella murenevaa pehmeää laatua.
Moottori on helppo vaihtaa ja purkaa.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Moottoritienopeuksissa kuljettajan puolimainen oven yläreuna on alkanut pitämään suhinaa.Suhina lakkaa kun kädellä vetää ikkunan huulloksesta sisäänpäin.Auttaisko jos taivuttaisi lasin karmia reunasta sisäänpäin.On se niin vähästä kiinni.Epäilen että auton sisälle muodostuva ylipaine pullistaa laseja ulospäin.Ilmiö on japseista tuttu.
itäs tuo malii maksaisi jossa ei a-asentoa....larssi21074 kirjoitti:Sen automatiikan aivot on siinä säätönamikassa. Siinä vikakin todnäk on. Siihen voi vaihtaa tilalle tavallisen ilman automatiikkaa olevan säätimen, eli uudemman. Niitä saa virostakin edullisesti mutta sitä vanhempaa automatiikalla olevaa en ole saanut vaikka olen etsinyt.
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
En muista..
Alle satasen tais olla.

Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
suhina
tyyppi vikaJaska HKI kirjoitti:Moottoritienopeuksissa kuljettajan puolimainen oven yläreuna on alkanut pitämään suhinaa.Suhina lakkaa kun kädellä vetää ikkunan huulloksesta sisäänpäin.Auttaisko jos taivuttaisi lasin karmia reunasta sisäänpäin.On se niin vähästä kiinni.Epäilen että auton sisälle muodostuva ylipaine pullistaa laseja ulospäin.Ilmiö on japseista tuttu.

Liekkö tuohon saisi oven puolelle jotain tiivisteen tynkää. Kalliimmissa autossahan on sellaiset. Siitä oven taivuttamisesta. Sen verran kokemusta on , että ei loppunut. Suhina siirtyi vaan erikohtaan. Mutta jos taivutat oven karmia, laske kuitenkin sivuikkuna ala-asentoon ensin. Säästät lasin hinnan silloin, meinaan voipi särkyä.
Tuli tuossa eilen ajettua pitkästä aikaa 110:llä, käytin nimittäin äidin Ladan katsastuksessa. Päivä alkoi ihan hyvin, oli nimittäin akku jäässä ja sitä myöten käyntiinlähteminen hieman heikkoa... No, uusi akku paikalleen ja starttaamaan. Sai startata jonkin tovin, siinä 10 - 15 minuuttia meni ennen kuin suostui käymään. Pakkasta oli -33 astetta, joten ei sinällään ihmekään. Oman aikani härväsin ennen katsastukseen lähtöä ja ajelin sopivalla marssivauhdilla (90 - 130 km/h), että karstat saivat kyytiä
.
Inssi otti aikanaan auton sisälle ja tuomio oli hyväksytty. Tosin moitteita eli korjauskehotukset tuli liian ylhäältä ottavasta käsijarrusta, käyttöjarrujen tehottomuudesta ja murtuneesta vänkärin puolen etujarruletkusta. Muuten ei mitään moitittavaa, vikakoodit nollasin edellisen illan aikaan ajotietokoneella. Muutama koodi oli kertynyt, yksi oli ainakin liian laihasta seoksesta ja toinen taisi olla sytytysjärjestelmään liittyvä. Ei niitä ainakaan uudelleen tullut eilisen päivän aikana.
Muutama huomio tuli tehtyä, kun nyt on ajanut vuoden ns. "länsiautolla":
- ajoasento todella outo, ratti tuntuu makaavan sylissä
- penkkien antama tuki lähes olematon, lisäksi selkänojat liian lyhyet minun makuuni
- lämmityslaite tehottoman oloinen, kuitenkin lämpötilan sai siedettävälle tasolle päivän mittaan
- 16V-moottori on TODELLA pirteä kokoisekseen
- polttoainetalous kohdallaan
- jämäkkä ajettava, vaikka maavaraa on lähes saman verran kuin tämänpäivän maastureissa

Inssi otti aikanaan auton sisälle ja tuomio oli hyväksytty. Tosin moitteita eli korjauskehotukset tuli liian ylhäältä ottavasta käsijarrusta, käyttöjarrujen tehottomuudesta ja murtuneesta vänkärin puolen etujarruletkusta. Muuten ei mitään moitittavaa, vikakoodit nollasin edellisen illan aikaan ajotietokoneella. Muutama koodi oli kertynyt, yksi oli ainakin liian laihasta seoksesta ja toinen taisi olla sytytysjärjestelmään liittyvä. Ei niitä ainakaan uudelleen tullut eilisen päivän aikana.
Muutama huomio tuli tehtyä, kun nyt on ajanut vuoden ns. "länsiautolla":
- ajoasento todella outo, ratti tuntuu makaavan sylissä
- penkkien antama tuki lähes olematon, lisäksi selkänojat liian lyhyet minun makuuni
- lämmityslaite tehottoman oloinen, kuitenkin lämpötilan sai siedettävälle tasolle päivän mittaan
- 16V-moottori on TODELLA pirteä kokoisekseen
- polttoainetalous kohdallaan
- jämäkkä ajettava, vaikka maavaraa on lähes saman verran kuin tämänpäivän maastureissa
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Tässä kovemmilla pakkasilla huomannut, että jos sammutan virrat ja valot jää päälle niin niitä ei saa pois päältä.
Ensimmäisellä kertaa humasin huoltsikalta lähteissä, että mitä ihmettä nappi off -asennossa ja valot päällä. No ajaessa renkkasin nappia ees taas, niin sain valot toimimaan normaalisti. (En ole varma sammutinko virrat ennen valoja)
Toisella kertaa huomasin parkkipaikalla, kun olin sammuttanut virrat ja sen jälkeen valot napista, että kas taas sama juttu. Ei samunut renkkaamalla, mutta pistin virrat päälle ja käytin napin on-asennossa ja sitten pois, niin avot johan sammui (tällä kertaa myös mittariston valot jäi päälle).
Muistaakseni viime talvena teki kerran saman liikkeen.
Sen verran voin mainita, että minulla on tuo "valot jäi päälle" hälytin. Se kyllä kuvittelee valojen sammuneen näissä tilanteissa, toisin sanoen sulakkeella ei ole virtaa.
Ensimmäisellä kertaa humasin huoltsikalta lähteissä, että mitä ihmettä nappi off -asennossa ja valot päällä. No ajaessa renkkasin nappia ees taas, niin sain valot toimimaan normaalisti. (En ole varma sammutinko virrat ennen valoja)
Toisella kertaa huomasin parkkipaikalla, kun olin sammuttanut virrat ja sen jälkeen valot napista, että kas taas sama juttu. Ei samunut renkkaamalla, mutta pistin virrat päälle ja käytin napin on-asennossa ja sitten pois, niin avot johan sammui (tällä kertaa myös mittariston valot jäi päälle).
Muistaakseni viime talvena teki kerran saman liikkeen.
Sen verran voin mainita, että minulla on tuo "valot jäi päälle" hälytin. Se kyllä kuvittelee valojen sammuneen näissä tilanteissa, toisin sanoen sulakkeella ei ole virtaa.