Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

mower kirjoitti:juuu. ei sen väliä. semmonen tuli kans mieleen että onko kukaan täältä koittanu 2 kansipahvia päällekkäin? eli kestääkö?
Tahtoo yksikin tiiviste olla rajoilla pysyykö välissä yli 1bar paineilla josei kantta ole vahvistettu, niin miksi niitä 2 pitäis laittaa? Puristusten lakulle ei ainakaan ole perusteita jos sytkä toimii oikein niin kestää ajaa liki 1.5bar paineilla, suurempia ei mielestäni kannata kaasarilla yrittää. Ja ruiskulla seoksen muodostus on senverran tasalaatuisempaa että kestää oikein sädettynä nakuttamatta noin 2bar. Omassani puristukset 8.2 eli vain hieman vakiota pienemmät ja 2bar menee melko suurillakin ennakoilla, uskoisin että 2.5bar ei olisi ollu ongelma jos vain olis ollu turbo joka siihen pystyy.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

No Turbiini sulla oli nuo paineet kyllä mun mieleen ainakin yks bari liikaa, tosin mikäs siinä jos paikat kestää :D
Mitä mäntää sulla siinä koneessa olikaan? (Tämäkin jo kysytty mutta vastaus päässy unohtumaan.. ilmeisesti jotain taottua matskua?)
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

wisecon tuotoksia koneessa tosiaan heiluu, tuon takia puristukset onkin tippunu vaikka sekä lohkosta että kannesta on otettu siivut pois. Olisin tyytyväinen jos saisi puristukset 9 tienoille, niin tulisi tehoa pienemmillä paineilla ja kulutus tippuisi. Ei vaan uskkalla kovin paljoa lohkostakaan ottaa kun pelottaa että se heikkenee.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

näin ihan off topiikkiii mutta:
onkos turbiinin kone paikoillaan missään autossa :?:
kun sitä korin vaihosta suunnittelit niin jäikö suunnitteluksi vai ihan todellisuudessa tapahtuvaksi asiaksi

eli nähdäänkö turbiinin lada vielä liikenteessä :?:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Kyllä se kone jäi siihen omaan korin raatoon, tällähetkellä leima ummessa ja seisontavakuutuksessa,mutta tarkoitus olis vens kesäksi koria taas paikata sen verran että kehtaa leimattavaksi kuljettaa.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

se on hyvä ettei nämä mahtiladat häviä :)
ei se ulkonäkö niin tärkeä ole kunhan tekniikka puhuu omaa kieltään :wink:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
iigori

Viesti Kirjoittaja iigori »

mites tommonen pajeron turbo sopis 1300 ladaan? taitaa olla 2.3:sesta pajerosta.
Avatar
jimi
Viestit: 254
Liittynyt: 31.8.2006 21:29
Paikkakunta: Panttila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jimi »

iigori kirjoitti:mites tommonen pajeron turbo sopis 1300 ladaan? taitaa olla 2.3:sesta pajerosta.
Aika pienihän se on, herää alhaalta, kuolee yläkierroksilla. Mutta samaa puhallintahan käytettiin Mitsubishi 3000GT:ssä mutta tuplana, eli jos kaksi sellaista riittää tehdas-asennuksena 3-litraisessa niin miksei yksi riittäisi 1.3:ssa

Meikäläinen yrittää sovittaa sellaista Pajeron puhallinta (TD04-09B) 1200:seen Subaru Justyn 3-pyttyiseen ja tarkoitus olis saada vääntävä??? kone, jos se ei toimi niin sitten otetaan hyllystä Garretin TO3:nen
-jusu-
Viestit: 125
Liittynyt: 3.9.2006 19:58
Paikkakunta: Virrat

Viesti Kirjoittaja -jusu- »

olis kans tommonen 2.3:sen pajeron puhallin hommattuna ja weberin 32datti
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

-jusu- kirjoitti:olis kans tommonen 2.3:sen pajeron puhallin hommattuna ja weberin 32datti
jos vaan saan mielipiteeni sanoa niin musta tuntuu että toi mitsun ahdin alkaa ahdistaa 1200:kin moottorissa n. 0.3bar/3000rpm että ahdin ei oikeen sovellu bensavehkeissä muun kuin honda monkeyn koneen kylkeen... :wink:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
-jusu-
Viestit: 125
Liittynyt: 3.9.2006 19:58
Paikkakunta: Virrat

Viesti Kirjoittaja -jusu- »

se voi olla kyllä ku riisselistä kyse :D 38 imu 48 pako, noin nopeesti katottuna.
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

tässä sain villin idean että jos laittas mekaanisen ja pakokaasu ahtimen :D
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
Aapo89
Viestit: 155
Liittynyt: 9.4.2006 14:21
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Aapo89 »

Idän Ihme 1 kirjoitti:
iigorr kirjoitti:tässä sain villin idean että jos laittas mekaanisen ja pakokaasu ahtimen :D

Volkkarillahan tuollainen jo on. :D

P.S.

1000. viesti! :D
Oon joskus nähny kuvan Latastaki jossa on molemmat ahtimet.
B-ryhmän ralliautoissahan niitä myös käytettiin molempia.
Lada 1200s/1700cc
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

Aapo89 kirjoitti:
Idän Ihme 1 kirjoitti:
iigorr kirjoitti:tässä sain villin idean että jos laittas mekaanisen ja pakokaasu ahtimen :D

Volkkarillahan tuollainen jo on. :D

P.S.

1000. viesti! :D
Oon joskus nähny kuvan Latastaki jossa on molemmat ahtimet.
B-ryhmän ralliautoissahan niitä myös käytettiin molempia.
niin lanciassahan niitä oli
ei kai se mahottomuus ole laittaa
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

START kirjoitti:
Aapo89 kirjoitti:
Idän Ihme 1 kirjoitti:
Volkkarillahan tuollainen jo on. :D

P.S.

1000. viesti! :D

niin lanciassahan niitä oli
ei kai se mahottomuus ole laittaa
Oon joskus nähny kuvan Latastaki jossa on molemmat ahtimet.
B-ryhmän ralliautoissahan niitä myös käytettiin molempia.
Juu mullakin on ollut mielessä jo vähän aikaa kyseinen kokoonpano, evo 3:seen ... nythän on evo 2:nen rakennus vaihees, saa nähdä kuinka se noilla toimii... voishan sinne sen eattonin laittaa kaveriks tai sitten kaks pakokaasu föönii :lol: koskas jämpsän poijaat olis kuhmalahden suunnal niin voisin ladal tulla morjestaan :twisted:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Vastaa Viestiin