Tahtoo yksikin tiiviste olla rajoilla pysyykö välissä yli 1bar paineilla josei kantta ole vahvistettu, niin miksi niitä 2 pitäis laittaa? Puristusten lakulle ei ainakaan ole perusteita jos sytkä toimii oikein niin kestää ajaa liki 1.5bar paineilla, suurempia ei mielestäni kannata kaasarilla yrittää. Ja ruiskulla seoksen muodostus on senverran tasalaatuisempaa että kestää oikein sädettynä nakuttamatta noin 2bar. Omassani puristukset 8.2 eli vain hieman vakiota pienemmät ja 2bar menee melko suurillakin ennakoilla, uskoisin että 2.5bar ei olisi ollu ongelma jos vain olis ollu turbo joka siihen pystyy.mower kirjoitti:juuu. ei sen väliä. semmonen tuli kans mieleen että onko kukaan täältä koittanu 2 kansipahvia päällekkäin? eli kestääkö?
Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
wisecon tuotoksia koneessa tosiaan heiluu, tuon takia puristukset onkin tippunu vaikka sekä lohkosta että kannesta on otettu siivut pois. Olisin tyytyväinen jos saisi puristukset 9 tienoille, niin tulisi tehoa pienemmillä paineilla ja kulutus tippuisi. Ei vaan uskkalla kovin paljoa lohkostakaan ottaa kun pelottaa että se heikkenee.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Kyllä se kone jäi siihen omaan korin raatoon, tällähetkellä leima ummessa ja seisontavakuutuksessa,mutta tarkoitus olis vens kesäksi koria taas paikata sen verran että kehtaa leimattavaksi kuljettaa.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Aika pienihän se on, herää alhaalta, kuolee yläkierroksilla. Mutta samaa puhallintahan käytettiin Mitsubishi 3000GT:ssä mutta tuplana, eli jos kaksi sellaista riittää tehdas-asennuksena 3-litraisessa niin miksei yksi riittäisi 1.3:ssaiigori kirjoitti:mites tommonen pajeron turbo sopis 1300 ladaan? taitaa olla 2.3:sesta pajerosta.
Meikäläinen yrittää sovittaa sellaista Pajeron puhallinta (TD04-09B) 1200:seen Subaru Justyn 3-pyttyiseen ja tarkoitus olis saada vääntävä??? kone, jos se ei toimi niin sitten otetaan hyllystä Garretin TO3:nen
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
jos vaan saan mielipiteeni sanoa niin musta tuntuu että toi mitsun ahdin alkaa ahdistaa 1200:kin moottorissa n. 0.3bar/3000rpm että ahdin ei oikeen sovellu bensavehkeissä muun kuin honda monkeyn koneen kylkeen...-jusu- kirjoitti:olis kans tommonen 2.3:sen pajeron puhallin hommattuna ja weberin 32datti

Lada 1200L ***** TURBO IC -89
tässä sain villin idean että jos laittas mekaanisen ja pakokaasu ahtimen 

Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
niin lanciassahan niitä oliAapo89 kirjoitti:Oon joskus nähny kuvan Latastaki jossa on molemmat ahtimet.Idän Ihme 1 kirjoitti:iigorr kirjoitti:tässä sain villin idean että jos laittas mekaanisen ja pakokaasu ahtimen
Volkkarillahan tuollainen jo on.
P.S.
1000. viesti!
B-ryhmän ralliautoissahan niitä myös käytettiin molempia.
ei kai se mahottomuus ole laittaa
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
Juu mullakin on ollut mielessä jo vähän aikaa kyseinen kokoonpano, evo 3:seen ... nythän on evo 2:nen rakennus vaihees, saa nähdä kuinka se noilla toimii... voishan sinne sen eattonin laittaa kaveriks tai sitten kaks pakokaasu fööniiSTART kirjoitti:Oon joskus nähny kuvan Latastaki jossa on molemmat ahtimet.Aapo89 kirjoitti:Idän Ihme 1 kirjoitti:
Volkkarillahan tuollainen jo on.
P.S.
1000. viesti!
niin lanciassahan niitä oli
ei kai se mahottomuus ole laittaa
B-ryhmän ralliautoissahan niitä myös käytettiin molempia.


Lada 1200L ***** TURBO IC -89