1500 moottorin laahain
1500 moottorin laahain
Tein tänään sellaisen huomion, että jos 1500 moottorin lohkosta ottaa pois 1,3 mm niin vakio alalaahain ei toimi kuten pitäisi. Ei ainakaan itselläni. Vaihdoin tilalle 1200 moottorin laahaimen ja jo vain toimii. Ja kiristysvaraa tuli runsaasti lisää.Onko kellään muulla vastaavia kokemuksia?
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
Eikös se kiristin ollutkin kannessa kiinni? Nyt kun siitä otetaan tavaraa pois välistä niin se kiristinhän laskeutuu alas päin eikä enää osu siinä laahaimessa olevaan kolmion malliseen vastin pintaan oikeeseen kohtaan.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
laahain
Ei. Kyseessä on siis alempi laahain joka on kiinni lohkossa. Todellakin, kiristin ei osu enää oikeaan kohtaan vaan samanverran ylemmäs kuin on lohkoa madallettu. Tällöin käy niin että ei kiristä enää tarpeeksi. Minulla ainakin aiheutti kovan kolinan tyhjäkäynnillä. Pelkäsin jo että olisi ollut kiertokangen laakeri mutta onni oli myötä. Riitti kun vaihtoi 1200 laahaimen.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... ht=#150628
Tuossahan toi pikkukoneisten ja isolohkojen laahainten ero näkyy. Vakiokoneissa eivät varmasti toimi ristiin, ainakaan kunnolla.
Mut alkuperäseen asiaan, eihän toi juttu voi johtua muusta kuin siitä että kun nyt lohkosta on höylätty se siivu pois ja siellä on vakioketju, niin ketjuhan painuu syvemmälle tosta laahaimen kohdalta. Ei se nyt paljoa syvemmälle painu, mut niin paljon että toi orkkislaahain jää varmasti huonompaan kulmaan kun on tarkoitettu. Nythän ton tonniviisatasen koneen lohkon korkeus on pikkulohkojen tasolla, joten siksi toi toinen laahain toimii paremmin. Mut toisaalta ketju on silti pitempi kuin pikkukoneisissa. Ota nyt tästä selvä
Ja kun ottaa huomioon noiden osien valmistustoleranssit, niin varmasti rupeaa jotain heittoja tulemaan
Tuossahan toi pikkukoneisten ja isolohkojen laahainten ero näkyy. Vakiokoneissa eivät varmasti toimi ristiin, ainakaan kunnolla.
Mut alkuperäseen asiaan, eihän toi juttu voi johtua muusta kuin siitä että kun nyt lohkosta on höylätty se siivu pois ja siellä on vakioketju, niin ketjuhan painuu syvemmälle tosta laahaimen kohdalta. Ei se nyt paljoa syvemmälle painu, mut niin paljon että toi orkkislaahain jää varmasti huonompaan kulmaan kun on tarkoitettu. Nythän ton tonniviisatasen koneen lohkon korkeus on pikkulohkojen tasolla, joten siksi toi toinen laahain toimii paremmin. Mut toisaalta ketju on silti pitempi kuin pikkukoneisissa. Ota nyt tästä selvä

Ja kun ottaa huomioon noiden osien valmistustoleranssit, niin varmasti rupeaa jotain heittoja tulemaan

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: laahain
Niin tarkoitin siis tuota ketjunkiristintä. Kirjotin vähän epäselvästi tuon.ss127 kirjoitti:Ei. Kyseessä on siis alempi laahain joka on kiinni lohkossa. Todellakin, kiristin ei osu enää oikeaan kohtaan vaan samanverran ylemmäs kuin on lohkoa madallettu.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05