1500 moottorin laahain

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
ss127
Viestit: 247
Liittynyt: 26.7.2004 10:15
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

1500 moottorin laahain

Viesti Kirjoittaja ss127 »

Tein tänään sellaisen huomion, että jos 1500 moottorin lohkosta ottaa pois 1,3 mm niin vakio alalaahain ei toimi kuten pitäisi. Ei ainakaan itselläni. Vaihdoin tilalle 1200 moottorin laahaimen ja jo vain toimii. Ja kiristysvaraa tuli runsaasti lisää.Onko kellään muulla vastaavia kokemuksia?
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.

PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)

team LADA VAZ HERE
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Eikös se kiristin ollutkin kannessa kiinni? Nyt kun siitä otetaan tavaraa pois välistä niin se kiristinhän laskeutuu alas päin eikä enää osu siinä laahaimessa olevaan kolmion malliseen vastin pintaan oikeeseen kohtaan.
Avatar
ss127
Viestit: 247
Liittynyt: 26.7.2004 10:15
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

laahain

Viesti Kirjoittaja ss127 »

Ei. Kyseessä on siis alempi laahain joka on kiinni lohkossa. Todellakin, kiristin ei osu enää oikeaan kohtaan vaan samanverran ylemmäs kuin on lohkoa madallettu. Tällöin käy niin että ei kiristä enää tarpeeksi. Minulla ainakin aiheutti kovan kolinan tyhjäkäynnillä. Pelkäsin jo että olisi ollut kiertokangen laakeri mutta onni oli myötä. Riitti kun vaihtoi 1200 laahaimen.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.

PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)

team LADA VAZ HERE
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

mulla on ainakin 1600 laahain koneessa ja lohkoa laskettu 3mm... mutta jouduin kyllä hitsaan lisää laahaimeen (kiristimen kohdalle) :? mitäs eroa ulkonäöllisesti oli laahaimilla :?:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... ht=#150628

Tuossahan toi pikkukoneisten ja isolohkojen laahainten ero näkyy. Vakiokoneissa eivät varmasti toimi ristiin, ainakaan kunnolla.

Mut alkuperäseen asiaan, eihän toi juttu voi johtua muusta kuin siitä että kun nyt lohkosta on höylätty se siivu pois ja siellä on vakioketju, niin ketjuhan painuu syvemmälle tosta laahaimen kohdalta. Ei se nyt paljoa syvemmälle painu, mut niin paljon että toi orkkislaahain jää varmasti huonompaan kulmaan kun on tarkoitettu. Nythän ton tonniviisatasen koneen lohkon korkeus on pikkulohkojen tasolla, joten siksi toi toinen laahain toimii paremmin. Mut toisaalta ketju on silti pitempi kuin pikkukoneisissa. Ota nyt tästä selvä :shock:

Ja kun ottaa huomioon noiden osien valmistustoleranssit, niin varmasti rupeaa jotain heittoja tulemaan :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: laahain

Viesti Kirjoittaja jta »

ss127 kirjoitti:Ei. Kyseessä on siis alempi laahain joka on kiinni lohkossa. Todellakin, kiristin ei osu enää oikeaan kohtaan vaan samanverran ylemmäs kuin on lohkoa madallettu.
Niin tarkoitin siis tuota ketjunkiristintä. Kirjotin vähän epäselvästi tuon.
Vastaa Viestiin