Projektipäiväkirja 2104 & 2102 & 2102

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Laitetaan tämänhetken tilanteesta taas kuvia...


Kuva

Kuva

Kuva



Uudet valot on kyllä komeet

Kuva
124/2101 practical beauty
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Viimeviikkoista nysväystä...

Kuva

Kuva

Tänään liimasin palan peltiä toisesta luukusta tohon rekkarivalohimmelin ja pyyhkimen paikalle...
124/2101 practical beauty
Avatar
Esto_r
Viestit: 364
Liittynyt: 16.5.2005 19:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Esto_r »

Onko noi muka pakoputket tossa takana? :shock:
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Esto_r kirjoitti:Onko noi muka pakoputket tossa takana? :shock:
:lol:

Ei mutta noihin sisälle pitäis tulla 2" putket pakoputkiksi... Nää 3" pätkät hitsataan tohon peräpeltiin tasalle kunhan saadaan uusi Venäjältä... Vanha pelti oli niin kuopparuosteessa sisäpinnalta että päätin että sitä ei tartte enää käyttää... Noi 3" putket on jo avattu tuolta sisäpuolelta 2" 90 asteen pätkille ja taitaa reikä hiukan näkyäkin tossa ylemmässä kuvassa
124/2101 practical beauty
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

mites nää voivat? :wink:
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Voi olla että olet jo jossakin tarkemmin kertunut minkälainen härveli tuosta on tulossa, mutta jos jaksat niin kerropa uudestaan mitä oikein rakennat? Vaikuttaa hyvinkin kiinnostavalta, taitaa tulla melko urheilullinen farkku tuosta.
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

RUSKITUNAAJA - Rojektille ei nyt pariin viikkoon ole juuri mitään tapahtunut...

Syitä on ollut sitkeä tauti eli päänsärkyä ja kuumeilua (alkaa olla ohi), muutto Valkeakoskelta Punkalaitumelle, ym saamattomuus märkä ja synkkä keli ei ole huvittanut jne jne. Nyt sitten viikko sitten selvisi että tää kotitilan tuotanto ajetaan alas ja sitten on hoideltu näitä tilan ja perikunnan asioita eli oltu puhelimessa ym...

Tai silleen lyhyemmin että olen ollut kipeenä + on ollut muuta tekemistä...



DESTOR - Joo no lyhyesti Lada 2104 1700 TD IC -86 pakettiauto ja liikenteeseen siis...

Tekniikka: 1714 Fiat diesel, 5V Fiat vaihteisto, turbo tai kaksi jne
124/2101 practical beauty
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Vaihtelin 2102 moottoriöljyt ja suodattimen... Taitaa olla pian vuosi täynnä kun tuon motin asensin farkun keulille. Taitaapi olla 230 000 moottorilla kilometrejä takanaan eikä huohottele ylenpalttisesti tai muutenkaan tunnu että mitenkään alkaisi puhti hiipua eikä öljyäkään kamalasti vie :wink: Muistaakseni auton mittarissa oli jotain 94 000 km ja nyt noin 15 000 joten reilut parikymppiä on taas vuoden aikana ajeltu.

Nyt vaihdoin kyllä eri öljyt eli Neste 1 5W50 kun sain töihin tilattua tarjouspaketin 4 purkkia... Katotaan ny pysyykö huonommin sisällä kuin Esso Ultron 5W 40, mitä tähän asti on vaihdeltu kerran vuodessa.

Laittelin keulalle myös Hella Comet 500 lisäpitkät (jo aiemmin käytössä olleet) ja vaihdoin ajovaloumpiot Hella merkkisiin kun sattui pari melko hyvää eli vähän käytettyä olemaan nurkissa... On nuo kelit niin pimeitä kun ei ole lunta että kun nyt ehti väsätä johdotukset niin oli pakko nuo lisärit laittaa keulaan... Asennus tuli samoin kuin ekassa 2102 -76 johon nuo väänsin syylärin eteen riippumaan. Tarttee tähän vehkeeseen vaan koittaa rakentaa toisesta (lue huonommasta) ritilämaskista joku palasteltu versio kun ed omistaja oli tuon apparin puolelle akun kohdalle silponut ilmanottoreiän ja se ei ole niin nätti kattella :? Lamput on myös hiukan hassun näköisesti säädetty eli harittavat että näkis penkoille paremmin, lähinnä noita hirvielukoita koitan vältellä ja jos tuo hiukan auttais... :lol: No näkee noilla nyt huomattavasti paremmin, vielä kun sais noi lähivalot kahdentaa, mutkun ei saa näin uuteen (-84) :evil:
124/2101 practical beauty
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

Mites Arpatin projektit edistyy?
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Re: Projektipäiväkirja 2104 & 2102 & 2102

Viesti Kirjoittaja arpati »

Jaa täällä on joku jotain kysynytkin... :lol: Juu ei edisty tällä hetkellä mikään...

Ajopeli 2102 vaihdoin viikko sitten taas ölpät ja kone pelaa edelleen ihan hyvin... Kilometrimäärää en tiedä kun ei tullut edelliskerralla kirjattua kilometrejä mutta varmaan joku 240 000 on moottorilla takana kun vuotuinen ajomäärä on ehkä hiukan vähentynyt...

Kaasaria sain viimein aikaiseksi säätää ja tässä tietoa...

Axtec josta nypitty sähköt irti ja solenoidisuuttimista neulat pois.

I kurkun suuttimet nyt:

Pääsuutin 110

Ilma 135 ja hajotusputki I kurkun alkuperäinen (ilma kait alunperin tuo 165)

II kurkku

Pääsuutin 130 (porattu)

Ilma 165 ja hajotusputki II kurkun orkkis (ilma kait alunperin 135)

Nyt kulkee jo nykimättä osakaasullakin (97.5 oli liian pieni I kurkulla ajettaessa tuossa 3000 nurkilla). Kakkoskurkulla saa vähän lisää kulkua kun tarvii...

Toi osakaasu tms suutin tuolla toisessa solenoidisuuttimessa sais vielä olla karvan pienempi mutta kun en sellaista ole löytänyt... Nyt siellä on 39... No jaksaapahan lähteä liikkeelle helposti.
124/2101 practical beauty
Vastaa Viestiin