vm. 2000 ja 8v. 75tkm.
Tyhjäkäynti on kylmänä varsin ontuvaa, välillä nostaa kierrokset, hetken kuluttua taas tippuu ja alkaa rykiminen. Lämpimänä tyhjäkäynti tuntuu melko normaalilta. Ajaessa vastaa huonosti reilumpaan kaasun painallukseen, oikeastaan hyytyy.
Autoon on vaihdettu tyhjäkäyntimoottori. Kaasuläpän asentotunnistin on putsailtu crc:llä. Mittailin lambda anturilta seuraavia jännitteitä:
punamusta-latausjännite
valkomusta-latausjännite(heittelee reilusti)
valkoruskea-noin 0V
vaaleanpunainen- 2000rpm noin 0,15V, kun kaasun päästää ylös käväisee noin 0,95V.
Moottorin käytin lämpimäksi ennen mittailuja. Vikavalo ei ainakaan tällä hetkellä pala.
110 käynti ym. ongelmat
Oudon väriset lambdan johdot..taitaa olla gm-auto.
Jos anturin liitin oli kiinni mittauksen aikana niin taitaa seoksissa olla jotain hämärää..jännitteen pitäisi vaeltaa koko ajan 50-850mv, ja ainakin reilusti kaasuttaessa pompata tuohon 0.850 volttiin ja ylikin. (varmaankin tuossa vaaleanpunaisessa)
Bosch-autoissa on yleensä kaksi valkoista, musta ja harmaa johto lambdassa.
Tuo kaasuläpän anturi ei välttämättä korjaannu crc:eellä, ei ainakaan itselläni.
Senkin kunnon voi mitata kun painaa mittarin piikin johdosta läpi.
Läppä kiinni jännitteen pitäisi olla rungon ja keskimmäisenä liittimessä olevan johdon välillä 0,5V ja läppä auki jotain 4,7V
Viallinen ilmamäärämittari voi myös tehdä tuollaista, tai oikeastaan mikä tahansa anturi..
Jos anturin liitin oli kiinni mittauksen aikana niin taitaa seoksissa olla jotain hämärää..jännitteen pitäisi vaeltaa koko ajan 50-850mv, ja ainakin reilusti kaasuttaessa pompata tuohon 0.850 volttiin ja ylikin. (varmaankin tuossa vaaleanpunaisessa)
Bosch-autoissa on yleensä kaksi valkoista, musta ja harmaa johto lambdassa.
Tuo kaasuläpän anturi ei välttämättä korjaannu crc:eellä, ei ainakaan itselläni.
Senkin kunnon voi mitata kun painaa mittarin piikin johdosta läpi.
Läppä kiinni jännitteen pitäisi olla rungon ja keskimmäisenä liittimessä olevan johdon välillä 0,5V ja läppä auki jotain 4,7V
Viallinen ilmamäärämittari voi myös tehdä tuollaista, tai oikeastaan mikä tahansa anturi..
- lada 1200s
- Viestit: 647
- Liittynyt: 10.3.2004 11:34
- Paikkakunta: Urjala
- lada 1200s
- Viestit: 647
- Liittynyt: 10.3.2004 11:34
- Paikkakunta: Urjala