Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

joo, kyllähän se eräs tuttava asentaja sanoi suoraan että valmistusvirhe, karkaisu epäönnistunut osaksi ainakin. Ei ollut deltan asentaja 8)
warre 353w sedan,
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Käsittääkseni nokka-akseli pintakarkaistaan siten että pinta on kulutusta kestävä ja ydin joustava.Aikoinaan Opel Asconan nokissa oli sellaista vikaa että nokat lohkeili...eli olivat umpikarkaistuja.Liekkö punahehkuisena heitetty saaviin :?
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Tervetuloa pinpate porukkaan mukaan. Joustavaa porukkaa ladakerhon väki.
warre 353w sedan,
samara88
Viestit: 252
Liittynyt: 19.3.2004 20:34
Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja samara88 »

Miten on, onko Samaran ja 110:n nokassa mitään mainittavaa eroa (siis 8V-versiossa)??? Kun tuntui tuo ff8728 mainitsema nokan hinta aika kovalta (162 €). Itse ostin Samaraan vuonna 2003 uuden nokka-akselin paikallisesta Deltasta hintaan 65 €!!! Tuskin tuo raudan hinta on NIIN paljon noussut tänä aikana...
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver

Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

minusta delta on juuri viime vuosina kovasti nostanut noitten osien hintoja, ainakin mitä on kokemuksia kuullut, itse olen joitain huoltoja siellä teettänyt ja kyllä niissäkin on hinnan eroa. 90-luvun puolen välin jälkeen takavedon venttiilien säätö 120 mk, nyt samaran venttiilien säätö (joo ei siis ihan sama homma) 130 euroa. 1998 Eurosamaran perushuolto 400 mk, 2005 Samaran perushuolto 400 euroa. Lisäksi vielä minä ja lähisukulaiset saatu vääriä diagnooseja eli auto tuomittu jo paalikuntoiseksi, todellisuudessa vika korjaantunut pienellä huollolla. Vähän varauksella suhtautuu nykyään siihen mitä huollossa sanotaan.

en tiedä mitä eroa 110 ja Samaran nokissa on, ilmeisesti nokat muotoiltu eritavalla, onhan noissa tehoeroakin, mutta vaikuttaneeko tuo hintaan huomattavasti. euro-3 Samaroissa pitäisi kai olla ihan sama nokka kuin 110 8-venttiilisessä
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Kyllä 110 8V:ssä ainakin katalogin mukaan pitäisi olla Samaran nokka-akseli :roll: :

110 8V

2108

110 16V
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Joo katos vaan, ei löytynyt tuolta toisesta katalogista.

Tarkastin myös onko hinnoissa Venäjällä eroa - niin sanottavasti ei ole.

2108

2110

löyty vielä tällainenkin nokka:
2111

Mitä tähän muuta voi sanoa kuin, että Kiitos Delta-Auto :!: :wink:
Kuva
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Ensi viikolla Pietariin menossa... nokka-akselin voisi tuoda?

Deltan tilauksenhan voi peruuttaa?
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Minäpäs laitan sulle yksityisviestiä.
warre 353w sedan,
samara88
Viestit: 252
Liittynyt: 19.3.2004 20:34
Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja samara88 »

No varmasti on eroa tuossa venttiilien säätöhinnassa, nimittäin tuon Tojotan rähjän venttiilit osaa säätää kuka tahansa, kuka osaa käyttää meisseliä, sopivan kokoista kiintoavainta ja rakotulkkia. Eli kyseessä on perinteinen säätö. Taas sitten Samarassa on ns. palasäätö, eli venttiilien välykset säädetään paininkuppien ja nokka-akselin välissä olevilla eripaksuisilla paloilla. Ja nuo palat muuten maksavat ihan käypäsesti...
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver

Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Itse säädin joku aika sitten ekan kerran venttiilit Samarasta, ja väittäisin, että on simppeli juttu, jos on Samaran omat säätötyökalut ja nippu paloja. Itse sain Virosta ostettua noi säätötyökalut, mutta paloja jouduin hiomaan käsipelissä sähkötahkolla, kun ei ollut tarpeeksi ohuita ja ostin summamutikassa väärän paksuisia. Jos olisi ollut noi oikeat säätöpalat - niin olisi ollut tosi helppo juttu, joutu neljästä hiomaan muistaakseni jotain 0,10 pois.

Säätö: nokka ylhäällä mittaa välyksen, jos on mitoissa -seuraava - jos ei -painotyökalun ja "kiilan" avulla venttiili "auki" ja pala irti - katsoo palasta "paksuus-arvon" ja vaihtaa sopivan palan - tässä on se ainoa ongelma , jos ei ole sopivaa - Deltalla luulisi olevan paloja ja noi säätötyökalut :roll: . Ei sen kummempaa - ei ajassa vie juuri kauempaa kuin toi "perinteinen säätö".
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

samarai kirjoitti:Kyllä 110 8V:ssä ainakin katalogin mukaan pitäisi olla Samaran nokka-akseli :roll: :

110 8V

2108

110 16V
Löytyykö 110 16V virinokkia venäjältä?? mihin hintaan??
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

Idän Ihme 1 kirjoitti:
samara88 kirjoitti:No varmasti on eroa tuossa venttiilien säätöhinnassa, nimittäin tuon Tojotan rähjän venttiilit osaa säätää kuka tahansa, kuka osaa käyttää meisseliä, sopivan kokoista kiintoavainta ja rakotulkkia. Eli kyseessä on perinteinen säätö. Taas sitten Samarassa on ns. palasäätö, eli venttiilien välykset säädetään paininkuppien ja nokka-akselin välissä olevilla eripaksuisilla paloilla. Ja nuo palat muuten maksavat ihan käypäsesti...

Asiasta paljoakaan tietävänä, aika perseestä tuntuu olevan tuo samaran venttiilien säätö, ellei sit kestä ajaa säätöjen välillä jotain 200000 km...
pala säätö on persestä...
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
mam
Viestit: 204
Liittynyt: 17.10.2004 16:31
Paikkakunta: "paska kaupunni"

Viesti Kirjoittaja mam »

Palasäätö on ihan OK. Menee jopa 60 000 km ilman säätöjä.
Karhumäen Lada-huollossa (Karjala) ei paloista peritty mitään - mikä tuntuukin oikealta ratkaisulta, koska palojen määrähän säilyy ja vaihdetut palat voi käyttää uudelleen toisessa autossa!
Vastaa Viestiin