
Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Miten on, onko Samaran ja 110:n nokassa mitään mainittavaa eroa (siis 8V-versiossa)??? Kun tuntui tuo ff8728 mainitsema nokan hinta aika kovalta (162 €). Itse ostin Samaraan vuonna 2003 uuden nokka-akselin paikallisesta Deltasta hintaan 65 €!!! Tuskin tuo raudan hinta on NIIN paljon noussut tänä aikana...
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
minusta delta on juuri viime vuosina kovasti nostanut noitten osien hintoja, ainakin mitä on kokemuksia kuullut, itse olen joitain huoltoja siellä teettänyt ja kyllä niissäkin on hinnan eroa. 90-luvun puolen välin jälkeen takavedon venttiilien säätö 120 mk, nyt samaran venttiilien säätö (joo ei siis ihan sama homma) 130 euroa. 1998 Eurosamaran perushuolto 400 mk, 2005 Samaran perushuolto 400 euroa. Lisäksi vielä minä ja lähisukulaiset saatu vääriä diagnooseja eli auto tuomittu jo paalikuntoiseksi, todellisuudessa vika korjaantunut pienellä huollolla. Vähän varauksella suhtautuu nykyään siihen mitä huollossa sanotaan.
en tiedä mitä eroa 110 ja Samaran nokissa on, ilmeisesti nokat muotoiltu eritavalla, onhan noissa tehoeroakin, mutta vaikuttaneeko tuo hintaan huomattavasti. euro-3 Samaroissa pitäisi kai olla ihan sama nokka kuin 110 8-venttiilisessä
en tiedä mitä eroa 110 ja Samaran nokissa on, ilmeisesti nokat muotoiltu eritavalla, onhan noissa tehoeroakin, mutta vaikuttaneeko tuo hintaan huomattavasti. euro-3 Samaroissa pitäisi kai olla ihan sama nokka kuin 110 8-venttiilisessä

- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
löytyy myös eri nokka http://acat.autodealer.ru/index.php?tree=281_27545

Joo katos vaan, ei löytynyt tuolta toisesta katalogista.
Tarkastin myös onko hinnoissa Venäjällä eroa - niin sanottavasti ei ole.
2108
2110
löyty vielä tällainenkin nokka:
2111
Mitä tähän muuta voi sanoa kuin, että Kiitos Delta-Auto

Tarkastin myös onko hinnoissa Venäjällä eroa - niin sanottavasti ei ole.
2108
2110
löyty vielä tällainenkin nokka:
2111
Mitä tähän muuta voi sanoa kuin, että Kiitos Delta-Auto



Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
No varmasti on eroa tuossa venttiilien säätöhinnassa, nimittäin tuon Tojotan rähjän venttiilit osaa säätää kuka tahansa, kuka osaa käyttää meisseliä, sopivan kokoista kiintoavainta ja rakotulkkia. Eli kyseessä on perinteinen säätö. Taas sitten Samarassa on ns. palasäätö, eli venttiilien välykset säädetään paininkuppien ja nokka-akselin välissä olevilla eripaksuisilla paloilla. Ja nuo palat muuten maksavat ihan käypäsesti...
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Itse säädin joku aika sitten ekan kerran venttiilit Samarasta, ja väittäisin, että on simppeli juttu, jos on Samaran omat säätötyökalut ja nippu paloja. Itse sain Virosta ostettua noi säätötyökalut, mutta paloja jouduin hiomaan käsipelissä sähkötahkolla, kun ei ollut tarpeeksi ohuita ja ostin summamutikassa väärän paksuisia. Jos olisi ollut noi oikeat säätöpalat - niin olisi ollut tosi helppo juttu, joutu neljästä hiomaan muistaakseni jotain 0,10 pois.
Säätö: nokka ylhäällä mittaa välyksen, jos on mitoissa -seuraava - jos ei -painotyökalun ja "kiilan" avulla venttiili "auki" ja pala irti - katsoo palasta "paksuus-arvon" ja vaihtaa sopivan palan - tässä on se ainoa ongelma , jos ei ole sopivaa - Deltalla luulisi olevan paloja ja noi säätötyökalut
. Ei sen kummempaa - ei ajassa vie juuri kauempaa kuin toi "perinteinen säätö".
Säätö: nokka ylhäällä mittaa välyksen, jos on mitoissa -seuraava - jos ei -painotyökalun ja "kiilan" avulla venttiili "auki" ja pala irti - katsoo palasta "paksuus-arvon" ja vaihtaa sopivan palan - tässä on se ainoa ongelma , jos ei ole sopivaa - Deltalla luulisi olevan paloja ja noi säätötyökalut

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
pala säätö on persestä...Idän Ihme 1 kirjoitti:samara88 kirjoitti:No varmasti on eroa tuossa venttiilien säätöhinnassa, nimittäin tuon Tojotan rähjän venttiilit osaa säätää kuka tahansa, kuka osaa käyttää meisseliä, sopivan kokoista kiintoavainta ja rakotulkkia. Eli kyseessä on perinteinen säätö. Taas sitten Samarassa on ns. palasäätö, eli venttiilien välykset säädetään paininkuppien ja nokka-akselin välissä olevilla eripaksuisilla paloilla. Ja nuo palat muuten maksavat ihan käypäsesti...
Asiasta paljoakaan tietävänä, aika perseestä tuntuu olevan tuo samaran venttiilien säätö, ellei sit kestä ajaa säätöjen välillä jotain 200000 km...
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~