takaputken ja keskiputken väli on kai aika herkkä pettämään ja sieltä alkaa pörisee
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Samaran pakoputken osat ei kovin paljon kustanna.
Motonetin osien kestävyys vajaa neljä vuotta.
Hajoavat kohdat tosiaan väliosan 90 asteen mutkat.
Takapönttö ruostui päältä.
Kummatkin reiät aiheuttivat pörinää. Katsastuksesta ei läpi pääse pörisevällä putkella.
Samara87/88 kirjoitti:hmm.. itellä pörisee tuo samara, itseä ei tod. haittaa tuo ääni, päinvastoin
mutta, pidemmän päälle pitänee syytä alkaa katsella, ettei ihan liekkejä työnnä minnekkään pohjaan päin
No hui - ei kai se rupea tulta syöksämään ? Siis pitää kohta viedä auton korjaamoon. Ajattelin kyllä viedä amikselle. Siellä varmaan halvempaa vai onko kenellekään kokemusta amiksella korjaamisesta?
laadatar kirjoitti:Ajattelin kyllä viedä amikselle. Siellä varmaan halvempaa vai onko kenellekään kokemusta amiksella korjaamisesta?
Työn laadussa ja työajassa hirveitä vaihteluita. Jos työ annetaan jollekkin hyvin motivoituneelle ja käsistään kätevälle, niin yltää kyllä hyvin normaali korjaamojen tasolle. Jos taas napsahtaa kohalle joku kädetön narkkari, niin auto seisoo siellä viikkoja ilman, että sille on tehty yhtään mitään(paitsi likasilla haalareilla istuttu ja poltettu tupakkaa)...
^^ Tuo on kyllä totta, työn laatu on ihan tekijästä ja opettajista kiinni.
Sen verran pitää kehua paikallista amista (jossa itsekkin 3 vuotta vietin), että kaverin Sierraan tekivät täydellisen kytkinremontin (levy, painelaakeri, asetelma jne)+silmälaakerin vaihto+lootan takakannatinkumin vaihto.
Pari viikkoa meni, pikkusen jäi putki vuotamaan ja joku suojapelti löysälle, mut lopputulos on erittäin hyvä. Melkonen säästö oikeisiin korjaamoihin verrattuna
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Jokari kirjoitti:
Sen verran pitää kehua paikallista amista (jossa itsekkin 3 vuotta vietin), että kaverin Sierraan tekivät täydellisen kytkinremontin (levy, painelaakeri, asetelma jne)+silmälaakerin vaihto+lootan takakannatinkumin vaihto.
Pari viikkoa meni, pikkusen jäi putki vuotamaan ja joku suojapelti löysälle, mut lopputulos on erittäin hyvä. Melkonen säästö oikeisiin korjaamoihin verrattuna
Pari viikkoa? Mulle aikanaan irvailtiin, kun meni Camryn kytkimen vaihtoon päivä... Eikä vuotanut mikään, eikä jäänyt mitään löysälle...
No itse työn suorittamiseen ei tietenkään mennyt kahta viikkoa Ilmeisesti muita töitä ja teoriatunteja oli sen verran paljon ettei siellä keritty olemaan juuri sen kimpussa koko ajan.
Mutta väliäkö sillä kun tuli kuntoon.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.