Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
ja mulla on molemmatJokari kirjoitti:No siksi juuri että bemari edustaa jupahtavaa autoa parhaimmillaanRussianTUNER kirjoitti:Miksi aina pitää verrata juuri Bemareihin? On niitä muitakin merkkejä mihin verrata..Kontio kirjoitti:... bemari kuskien kannaltaStps sana "bemari" herättää monissa just samanlaisia hyviä/huonoja fiiliksiä kuin "lada"

tosin taitaa olla niin että edustan jotain ihmeellistä marginaaliryhmää kun uskaltaa ladallakin ajella

Viimeksi muokannut slappala, 10.12.2006 19:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Melkein käy jo sääliksslappala kirjoitti:ja mulla on molemmatJokari kirjoitti:No siksi juuri että bemari edustaa jupahtavaa autoa parhaimmillaanRussianTUNER kirjoitti: Miksi aina pitää verrata juuri Bemareihin? On niitä muitakin merkkejä mihin verrata..Stps sana "bemari" herättää monissa just samanlaisia hyviä/huonoja fiiliksiä kuin "lada"

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
eiköhän se ole käsitelty
...
mutta mitä itelä turbokoneeseen tulee niin ehdottomasti esim. megaruutta ja laajakaistalambda. helpottaa elämää kummasti ja toimii ziljoona kertaa kivemmin kuin tuplat tms.
+ei tarvii käydä dynossa kun hakemassa katsastukseen/essonbaariin teholaput. pystyy kadulla säätämään auton ihan mainiosti kun on laajakaista.
jos haluaa kunnon sytkän niin tällä hetkellä siihen paras on edis4 vielä tuyohon päälle. riittää kipuna reippaasti vielä 1.5bar vakio puolilla jne. kun hiukan pienentää kärkiväliä.

mutta mitä itelä turbokoneeseen tulee niin ehdottomasti esim. megaruutta ja laajakaistalambda. helpottaa elämää kummasti ja toimii ziljoona kertaa kivemmin kuin tuplat tms.
+ei tarvii käydä dynossa kun hakemassa katsastukseen/essonbaariin teholaput. pystyy kadulla säätämään auton ihan mainiosti kun on laajakaista.
jos haluaa kunnon sytkän niin tällä hetkellä siihen paras on edis4 vielä tuyohon päälle. riittää kipuna reippaasti vielä 1.5bar vakio puolilla jne. kun hiukan pienentää kärkiväliä.
ja ladan koneissa ei kannata alkaa pienentämään ruttuja eikä tehä koneelle muutakaan jos kunnossa muuten kone sekä ajelee jollain maltillisilla 1bar+ paineilla. vakio kannetiivistekkin kestänee aivan hyvin kun ei päästä nakuttamaan liiaksi eli jos sirisee niin sytkää myöhäsemmälle vaan.
sytkä on tässäkin se joka pelastaa paljon...eli ruiskun laitolla pääsee monista konetta hajottavista säätöbugeista kertaheitolla. ei tartte jännätä ruttujen yms kanssa kun saa sytkää myöhäselle.
jos ite kasaa megan hanskikseen ilman koteloa ei voi enää hinnallakaan perustella miksi laittaisi tuplat sinne enää tänä päivänä.
sytkä on tässäkin se joka pelastaa paljon...eli ruiskun laitolla pääsee monista konetta hajottavista säätöbugeista kertaheitolla. ei tartte jännätä ruttujen yms kanssa kun saa sytkää myöhäselle.
jos ite kasaa megan hanskikseen ilman koteloa ei voi enää hinnallakaan perustella miksi laittaisi tuplat sinne enää tänä päivänä.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
joo toi ruisku on varmaan kiva ja hyvä vekotin
mutta jos budjetti on pieni ja kohteena jäärata-auto ei viitti ruveta sijoittamaan
ja jos joskus isona on rahaa ruveta rakentamaan oikeeta turbo autoa niin eiköhän nuo kaasarit vaihu siihen megaruuttaan
eli jos turbotus kohteena on ihan oikea liikenne auto niin kannattaa sijoittaa megaruuttaan
mutta jos tekee jäärata-autoon tai ihan testimielessä kokeilee turbottaa halvalla niin sitten jostain romuläjästä ehtimään vaan sopivaa kaasaria
mutta jos budjetti on pieni ja kohteena jäärata-auto ei viitti ruveta sijoittamaan

ja jos joskus isona on rahaa ruveta rakentamaan oikeeta turbo autoa niin eiköhän nuo kaasarit vaihu siihen megaruuttaan

eli jos turbotus kohteena on ihan oikea liikenne auto niin kannattaa sijoittaa megaruuttaan
mutta jos tekee jäärata-autoon tai ihan testimielessä kokeilee turbottaa halvalla niin sitten jostain romuläjästä ehtimään vaan sopivaa kaasaria
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
nyt on tosiaan jo ahtoputketkin tehty.mutta se on vaan ongelmana ku bensa loppuu kesken
täytyy huomena käydä hakeen tehokkaampi bensapumppu. pakko oli kokeilla vakio pumpulla. kyllä silläkin nyt testin pysty ajaan.
mihinkäs muuten kun haen ton turbo saabin pumpun nii kannattasko se sijottaa heti tankin viereen?


-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
varmaan kannattaa laittaa sinne peräluukkuun tankin viereen.
ainakin 8v turbo saabin pumppuhan on tarkoitettu tankin sisälle, ja minä veikkaisin myös 16valvessa olevan tankin sisällä.
mutta kyllä sen pitäisi toimia tankin ulkopuolellakin.
kuulemma pitää aika kovaa ääntä, jos ei ole tankissa?
ainakin 8v turbo saabin pumppuhan on tarkoitettu tankin sisälle, ja minä veikkaisin myös 16valvessa olevan tankin sisällä.
mutta kyllä sen pitäisi toimia tankin ulkopuolellakin.
kuulemma pitää aika kovaa ääntä, jos ei ole tankissa?
21013 2300tic
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�