Vielä kerran ladan madalluksesta.... spax/volvo??!!!
Vielä kerran ladan madalluksesta.... spax/volvo??!!!
Olen porkannut noita topicceja ja löytänyt et 240 voleksen taka iskarit menis van minkä vuosimallisesta??? ja noista spaxeista kokemuksia?!!!!
Re: Vielä kerran ladan madalluksesta.... spax/volvo??!!!
142 volvoosta ainaki menee !Zlade kirjoitti:Olen porkannut noita topicceja ja löytänyt et 240 voleksen taka iskarit menis van minkä vuosimallisesta??? ja noista spaxeista kokemuksia?!!!!
Lujaa Lada Laatua
lada 2107 Twincam
Mazda 626 Ge 1.8 -92
lada 2107 Twincam
Mazda 626 Ge 1.8 -92
Kylläpä en jousien pätkimistä suosittele ainakaan tieliikennekäyttöön. Siinä kun jousenpää muokkautuu/karaistuu katkottaessa uuteen uskoon. On hyvin todennäköistä, että jousi katkeaa vierestä hyvin lyhyessä ajassa. Lisäksi jousto-ominaisuudet heikkenevät (jos ne nyt hyvät ovat olleetkaan) ja progressiivisuus katoaa tietyissä tapauksissa.
Peltoautoissa yms. näillä tuskin on suurta merkitystä. Eikun poikki, halki ja pinoon!!
Peltoautoissa yms. näillä tuskin on suurta merkitystä. Eikun poikki, halki ja pinoon!!
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Mitä järkeä niitä farkkuladan perusjousia on katkoa, kun ainoa ero sedanin vastaaviin on se, että ne ovat hieman pitemmät? Langan paksuus on sama molemmissa...
Venäjältä saa kyllä farkkuun tukevammasta langasta valmistettuja jousia, tai näin olen ainakin käsittänyt.
Venäjältä saa kyllä farkkuun tukevammasta langasta valmistettuja jousia, tai näin olen ainakin käsittänyt.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
kyllä on motonetin farkku jouset paksummasta langasta tehty, ainakin olivat paksummat kuin -89 nappiksen orkkis jousetJokari kirjoitti:Mitä järkeä niitä farkkuladan perusjousia on katkoa, kun ainoa ero sedanin vastaaviin on se, että ne ovat hieman pitemmät? Langan paksuus on sama molemmissa...
Venäjältä saa kyllä farkkuun tukevammasta langasta valmistettuja jousia, tai näin olen ainakin käsittänyt.

Lada 1200L ***** TURBO IC -89
mie pätkäsin laikalla edestä kierroksen ja takanta 2kierrosta. eikä ajoominaissudet ainaskaan huonompaan suuntaa mennyt. ja toi jousien patkiminen on täysin laillista muistaaksen -80 luvun lopun autoihin asti.köhmä kirjoitti:Kylläpä en jousien pätkimistä suosittele ainakaan tieliikennekäyttöön. Siinä kun jousenpää muokkautuu/karaistuu katkottaessa uuteen uskoon. On hyvin todennäköistä, että jousi katkeaa vierestä hyvin lyhyessä ajassa. Lisäksi jousto-ominaisuudet heikkenevät (jos ne nyt hyvät ovat olleetkaan) ja progressiivisuus katoaa tietyissä tapauksissa.
Peltoautoissa yms. näillä tuskin on suurta merkitystä. Eikun poikki, halki ja pinoon!!
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
siis laillista??? eipä kai se ole sallittua mutta jos on sopivat iskarit ettei jousi pääse katsastus nosturilla irtoamaan niin leimamies ei sen paremmin kiinnitä siihen huomiotamiksu kirjoitti:mie pätkäsin laikalla edestä kierroksen ja takanta 2kierrosta. eikä ajoominaissudet ainaskaan huonompaan suuntaa mennyt. ja toi jousien patkiminen on täysin laillista muistaaksen -80 luvun lopun autoihin asti.köhmä kirjoitti:Kylläpä en jousien pätkimistä suosittele ainakaan tieliikennekäyttöön. Siinä kun jousenpää muokkautuu/karaistuu katkottaessa uuteen uskoon. On hyvin todennäköistä, että jousi katkeaa vierestä hyvin lyhyessä ajassa. Lisäksi jousto-ominaisuudet heikkenevät (jos ne nyt hyvät ovat olleetkaan) ja progressiivisuus katoaa tietyissä tapauksissa.
Peltoautoissa yms. näillä tuskin on suurta merkitystä. Eikun poikki, halki ja pinoon!!

Lada 1200L ***** TURBO IC -89
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
sitähän minäkinZlade kirjoitti:Ei se kuule laillista ole........miksu kirjoitti:kyllä se o laillista . Se pitää vain lyhetään sillein että ne jousen päät jää sinne kuppiin oikeisiin kohtii. Ja ton jousenhan voi laittaa vaikka letku klemmarilla kiinni ni eihän se silloin mihinkään sieltä pääse putoamaan.

Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Ihan joulun kunniaksi tuon tietoa teidän hiekkalaatikolle:
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... tokset.htm
Ihan siellä lopussa on se olennainen kohta. Eli eikö kannattaisi ottaa oikeasti asioista selvää eikä vain kinata foorumilla, aken sivuilta tiedon kaivamiseen kului jopa minuutti.
Oletteko muuten huomannut että vaikka useampikin kaveri on samaa mieltä jostakin asiasta, niin ei se välttämättä tarkoita että se olisi oikein...
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... tokset.htm
Ihan siellä lopussa on se olennainen kohta. Eli eikö kannattaisi ottaa oikeasti asioista selvää eikä vain kinata foorumilla, aken sivuilta tiedon kaivamiseen kului jopa minuutti.
Oletteko muuten huomannut että vaikka useampikin kaveri on samaa mieltä jostakin asiasta, niin ei se välttämättä tarkoita että se olisi oikein...
Hyväksyttävät madalluskeinot
EY-tyyppihyväksyntävaatimuksen alaisen auton jousitus saadaan madaltaa automalliin tarkoitettuja madallusjousia tai madallussarjaa käyttäen. Tällöin on noudatettava auton tai madallusosien valmistajan taikka tutkimuslaitoksen antamia ohjeita.
Muun auton jousituksen saa madaltaa jousia säätämällä, takomalla tai vaihtamalla. Jouset saavat olla tarkoitettu myös muuhun automalliin. Alkuperäiset tai muuhun automalliin tarkoitetut kierrejouset saa tällaisessa autossa asianmukaisesti lyhentää.
Lisätietoja aiheesta:
AKEn ohje 3367/208/2003
EY-tyyppihyväksyntävaatimuksen alaisen auton jousitus saadaan madaltaa automalliin tarkoitettuja madallusjousia tai madallussarjaa käyttäen. Tällöin on noudatettava auton tai madallusosien valmistajan taikka tutkimuslaitoksen antamia ohjeita.
Muun auton jousituksen saa madaltaa jousia säätämällä, takomalla tai vaihtamalla. Jouset saavat olla tarkoitettu myös muuhun automalliin. Alkuperäiset tai muuhun automalliin tarkoitetut kierrejouset saa tällaisessa autossa asianmukaisesti lyhentää.
Lisätietoja aiheesta:
AKEn ohje 3367/208/2003