110 Vaikeni puolittain.

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Nyt taas laabori pelittää. Harmi vaan että syy oli tossa anturissa, ei sitä tajunnut hankkia mukaan.

Nyt eletään jännityksessä, kaupan tynkää on tulossa. :D :D
Lada rules
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Niitä nopeuden tunnistimia on muuten monenlaista! Tuossa sinun mallissahan taitaa olla sillä pyöreällä liitimellä?

Ainakin sitä mallia, joka on litteällä liittimellä on monen laatuista, eri tehtaiden tekeleitä. Ei kannata sortua siihen halvempaan kun hintaero ei kuitenkaan ole paljon. Esim. virossa: halvempi n. 7€ kalliimpi n. 10€.

Nuo tunnistaa ainakin siitä tunnistimen neliökärjestä joka siinä pyörii, eli jolla nopeus menee sinne sisälle, juu nou. Siinä halvemmassa se kärki on muovia, kalliimmassa metallia.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Tässä mallissa on litteä liitin. Venäjällä noita on vain metallisilla osilla. Näyttää olevan GM malli kun on 12V ja 6 IMP (kuudella impulssilla /kierros).
Lada rules
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Just.
Tuolla viron puolella oli myös niitä halvempia ja kuulemma huonompilaatuisia.

Onkos gm ruiskuissakin sitten litteellä liittimellä olevia? Oon aina kuvitellu että gm-ruutassa on pyöreellä ja boschissa litteellä. :?

Kai tuo impulssien määrä on vakio, muutenhan mittaristokin pitäisi olla erilainen gm ja bosch versioissa?
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Kyllä vain, liettällä liittimellä oli -99 110 tehty. Noita GM tekeleitä on taasen Ooppelin veljesten jäljiltä myös 12 impulssisina.
Lada rules
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Oon kyllä välillä aivan pihalla noiden mallien kanssa.

Ostin muuten minäkin 110:n ja ajelin viikon, sitten pimeni puola. Kävin nyt virosta uuden puolan, autossa oli uusi puola jota en saanu takuuseen kun sitä ei oltu vaihettu merkkiliikkeessä..

Veikkaanpa että tulpanjohot olivat syynä noiden puolien palamiseen. Ostin siis myös uudet tulpan johot. Entisillä kun on ajettu jo neljännesmiljoona.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

jasu35 kirjoitti:No nyt on autoa tutkittu ja piuhaliitosten voitelu näyttäis auttaneen ainakin seuraavaa:eli nyt käy tyhjäkäyntiä,käynnistyy hyvin,eikä tarkista moottori valo pala. :roll: Ainoastaan nopeusmittari jatkaa temppuiluaan,tulimme pitkän tutkimisen jälkeen siihen tulokseen että mittarin anturi on risa. :?
hyvinkin yleistä tuo mittarin anturin hajoaminen... jo kahteen ladaan vaihtaneena kokemusta... eka pätkii ja sitten lopettaa toimimisen kokonaan.. delttalla 91ekee... eestissä halvempi...
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Tapauskohtaista tuo kesto.

Meidän toisessa autossa anturilla on ajettu 100000 ilman ongelmia. Toisella ajettu 245000 ja nyt pätkii.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Vastaa Viestiin