110:n tyhjäkäyntimoottorin testaus

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
tohoyn

110:n tyhjäkäyntimoottorin testaus

Viesti Kirjoittaja tohoyn »

Sivulla

http://dmtalon.v8eaters.com/ISC.html

on ohjeita tyhjäkäyntimoottorin testaukseen jollekin automerkille.

110:ssä on tyhjäkäyntimoottorin liitin erilainen (siihen tulee vain 4 nastaa, jotka ovat yhdessä rivissä). Resistanssi mittaus antaa 110:lle arvoiksi n. 52 Ohm nastojen 1 ja 2 välillä ja saman vastaavasti nastojen 3 ja 4 välillä. Muilla nastayhdistelmillä resistanssi on ääretön. Tietääkö joku ohjearvoja näille?

Pystyykö 110:n tyhjäkäyntimoottoria testaamaan patterilla samaan tapaan kuin yo. sivulla neuvotaan (väärin tehtynä saattaa sivun mukaan särkeä tyhjäkäyntimoottorin)?
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Sikäli kuin tiedän, pitäisi resistanssi olla juuri sellainen kuin olet mitannut. Ohjearvo on 51 +/- 2 ohmia.

Tyhjäkäyntisäätimessä on kaksi kelaa, joiden välillä ei galvaanista yhteyttä, eli ääretön resistanssi.

Omassani ei ole koskaan ollut ongelmaa, joten tämän enempää en tiedä. Palaan asiaan, jos näen lisää valoa.

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Vastaa Viestiin