
1700i -97 & 1500S -90
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Hieno on
Tohon se varmaan kannattaakin jättää.
Eu-kilpi tossakin on tietysti pilaamassa kauneutta. On se kumma miten se ottaakin silmään noissa klassikoissa.
Hieno on se talon julkisivukin siinä sivussa. Harvoin näkee noin nättiä rivarin seinää. Mistäs noi pilarit oikein on tehty?


Eu-kilpi tossakin on tietysti pilaamassa kauneutta. On se kumma miten se ottaakin silmään noissa klassikoissa.

Hieno on se talon julkisivukin siinä sivussa. Harvoin näkee noin nättiä rivarin seinää. Mistäs noi pilarit oikein on tehty?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Joo kilvet on alkuperäiset, mutta vaihtuneet jossain välissä EU-kilpiin.
Jos samarai tarkoittaa noita tolppia jotka kannattelevat lippoja niin ne ovat ihan teräspalkkeja. Ohan nämä nättejä taloja, mutta eihän näillä ole ikääkään kuin vasta 12v. Noiden elementtien välissä oleva saumausaine on melkein joka kämpän kohdalla revennyt sieltä täältä ja huoneiden nurkat ovat useassa talossa kylmiä. Tuohonkin tulossa korjaus joskus.
Harvemmin sitä silti näkee porsaan värisiä rivareita
Jos samarai tarkoittaa noita tolppia jotka kannattelevat lippoja niin ne ovat ihan teräspalkkeja. Ohan nämä nättejä taloja, mutta eihän näillä ole ikääkään kuin vasta 12v. Noiden elementtien välissä oleva saumausaine on melkein joka kämpän kohdalla revennyt sieltä täältä ja huoneiden nurkat ovat useassa talossa kylmiä. Tuohonkin tulossa korjaus joskus.
Harvemmin sitä silti näkee porsaan värisiä rivareita

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Tulipahan vaihdeltua vuotamisen alkuoireista kärsinyt lämppärin hana Jaakkimalta ostettuun keraamiseen malliin. Ei siinä mitään, tulihan tutustuttua tähän latojen tyyppiremppaan. Hanan säätövaijeria tosin pitää vielä ottaa sisäänpäin, koska hieman lämmintä pukkaa, vaikka vivun vääntää vasempaan laitaan. Ihmeellistä sinänsä, koska vaijeri on paljon lyhyemmälle säädetty kuin ennen. Vaikka ne keraamiset levyt ovat kääntyneet jo aikaa sitten päällekkäin, niin silti pieni virtaus näyttää jatkuvan...hanan vivusta katottuna hana on vain pari milliä auki.
Tietysti joka rempassa täytyy olla dramatiikkaa...tällä kertaa peruuttelin tallista pois ja hyvä ettei tullu paskat housuun kun puolessavälissä oviaukkoa kuuluu aivan helvetillinen räsähdys. Ekana mieleen tuli että nyt olin tietty ajatuksissani peruutellut tallista pois renkaat linkussa ja suoraan karmia päin, mutta olin suorassa ja keskellä oviaukkoa, joten joku muu paukkui....tallin muuten matalassa kynnyksessä on ruuvattuna keskelle kynnystä tollainen vajaa 5 cm pultti oven lukitusta varten...ja tietysti toi tatti jäi kiinni katin takalaippaan ja kynnys tuhannen paskana ja solmussa ladan alla
Tosi surkea maavara katin kohdalla, luiska talliin ei ole mikään jyrkkä, mutta siinäkin siis ihan liikaa ylitystä 
Tietysti joka rempassa täytyy olla dramatiikkaa...tällä kertaa peruuttelin tallista pois ja hyvä ettei tullu paskat housuun kun puolessavälissä oviaukkoa kuuluu aivan helvetillinen räsähdys. Ekana mieleen tuli että nyt olin tietty ajatuksissani peruutellut tallista pois renkaat linkussa ja suoraan karmia päin, mutta olin suorassa ja keskellä oviaukkoa, joten joku muu paukkui....tallin muuten matalassa kynnyksessä on ruuvattuna keskelle kynnystä tollainen vajaa 5 cm pultti oven lukitusta varten...ja tietysti toi tatti jäi kiinni katin takalaippaan ja kynnys tuhannen paskana ja solmussa ladan alla


- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Aloittelin pikkuhiljaa topoviissatasen talvikunnostelun, eli vaihtoon öljyt+suodatin, bensansuodatin ja lisäksi tarkistin tulppien kärkivälit. Ihan mustassa karstassa kaikki, mutta todennäköisesti johtuu käytön puutteesta ja lyhyistä tyhjäkäyttelyistä ryyppy päällä. Pyörijäkin pitäis vielä vaihtaa koska vastus on pimeä...joskin ei toimintaan paljoa vaikuta.
Ja tyypilliseen tapaan koneen ääni siistiytyi paljon öljynvaihdon jälkeen...niinkuin aina
Hyvät vaihtovälit ainakin, vanhoilla ajeltu alta 5k.
Ens kuun puolessa välissä täytyy ottaa tuo rieska käyttöön ja siirtää ruisku ansaituille talviunille. Vaihtoon menee vielä ainakin kartaanin tukilaakeri eikä tunkinkorvan edustan hitsailukaan pahasta olisi.
Ruiskupelistä ei ole ihmeempää kerrottavaa, toimii kuin ihmisen mieli. Tällä autolla jokainen kilometri on ollut nautintoa
Ja tyypilliseen tapaan koneen ääni siistiytyi paljon öljynvaihdon jälkeen...niinkuin aina

Ens kuun puolessa välissä täytyy ottaa tuo rieska käyttöön ja siirtää ruisku ansaituille talviunille. Vaihtoon menee vielä ainakin kartaanin tukilaakeri eikä tunkinkorvan edustan hitsailukaan pahasta olisi.
Ruiskupelistä ei ole ihmeempää kerrottavaa, toimii kuin ihmisen mieli. Tällä autolla jokainen kilometri on ollut nautintoa

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Ei se välttämättä täysin pimeä ole, mutta vastusta siinä on ihan kotitarpeiksiAI kirjoitti:Sullahan vahva kipinä on jos se pimeän vastuksen yli hyppää eikä vaikuta toimintaan...Jokari kirjoitti:Pyörijäkin pitäis vielä vaihtaa koska vastus on pimeä...joskin ei toimintaan paljoa vaikuta.

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Tänään otin 1500S Street Killerin taas käyttöön 4 kuukauden seisonnan jälkeen.
Alkuun hämmennystä aiheutti se, ettei mikään vilkku pelannut, mutta siitä selvisi sulakepitimen kiristelyllä.
Muutenhan se kulkee ihan kivasti vieläkin, mitänyt etujarrut vikisevät ja isoissa töyssyissä jokin raapii takana kiinni. Kytkin on vaan valitettavan vetelä ja ottaa kunnolla kiinni ihan viime tipassa, toivottavasti levy ei ole vielä loppumassa
Huomenna lata lähtee pajalle kaikkien kardaanihilujen vaihtoon, (limppu, ristikot, tukilaakeri) saas nähdä loppuuko ravistelu liikkeellelähdöissä.
Jos jotain positiivista pitää sanoa, niin ainakin kaasuun vastaavuus on paljon parempaa kuin ruiskussa
Kiihtyvyydessä jäädään kyllä kirkkaasti kakkoseksi, vaikkei ruisku sieltä nopeimmasta päästä olekkaan...
Alkuun hämmennystä aiheutti se, ettei mikään vilkku pelannut, mutta siitä selvisi sulakepitimen kiristelyllä.
Muutenhan se kulkee ihan kivasti vieläkin, mitänyt etujarrut vikisevät ja isoissa töyssyissä jokin raapii takana kiinni. Kytkin on vaan valitettavan vetelä ja ottaa kunnolla kiinni ihan viime tipassa, toivottavasti levy ei ole vielä loppumassa

Huomenna lata lähtee pajalle kaikkien kardaanihilujen vaihtoon, (limppu, ristikot, tukilaakeri) saas nähdä loppuuko ravistelu liikkeellelähdöissä.
Jos jotain positiivista pitää sanoa, niin ainakin kaasuun vastaavuus on paljon parempaa kuin ruiskussa

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Hmm, äsken pääs liukas keli yllättään ladistin, peltivaurioilta onneksi vältyttiin.
Rullailtiin 1700i:llä Haminaan päin vanhaa tietä, ja eikös siinä ole se perkeleen sillalta vasemmalle alas taittuva kurvi. Paikalla oli 40 rajoitus, hidastelin hyvissä ajoin kun arvelin että saattaa olla liukasta, vauhtia ehkä noin 25-30 mutta mitään ei voinut tehdä. Kerkesin kääntää renkaat vasemmalle linkkuun ja suoraan päin kanttariahan se kopsahti. Kaarre aivan kirkkaassa peilijäässä...
Rupesi tietysti puoltamaan oikealle ja rattia saa pitää jonkun verran vasemmalle vinossa.
Vanteen reuna raapiutui, muttei täristä eikä mitään. Rengas osoittaa jonkun verran oikealle ja renkaan alaosa on selvästi sisempänä kuin yläosa. Eikä oikein tunnu kääntyvän vasemmalle niin herkästi kuin ennen, mut oikealle kääntyy melkein itsestään nollavoimalla. Mikähän siellä on vääntynyt (:?:) kaikki hilut näyttivät päällisin puolin ehjiltä
Harmillisia tämmöiset. Korjaaminen jää ensi kevääseen. Pitää vaan saada tuo perkeleen 1500S pelittämään, jotta saa ruiskun talviunille
En onneksi näyttänyt olleen paikan ainoa törmäilijä, samaan kohtaan johti useampia jälkiä ja muutamia 360:siä näytti tapahtuneen jäljistä päätellen
Rullailtiin 1700i:llä Haminaan päin vanhaa tietä, ja eikös siinä ole se perkeleen sillalta vasemmalle alas taittuva kurvi. Paikalla oli 40 rajoitus, hidastelin hyvissä ajoin kun arvelin että saattaa olla liukasta, vauhtia ehkä noin 25-30 mutta mitään ei voinut tehdä. Kerkesin kääntää renkaat vasemmalle linkkuun ja suoraan päin kanttariahan se kopsahti. Kaarre aivan kirkkaassa peilijäässä...
Rupesi tietysti puoltamaan oikealle ja rattia saa pitää jonkun verran vasemmalle vinossa.
Vanteen reuna raapiutui, muttei täristä eikä mitään. Rengas osoittaa jonkun verran oikealle ja renkaan alaosa on selvästi sisempänä kuin yläosa. Eikä oikein tunnu kääntyvän vasemmalle niin herkästi kuin ennen, mut oikealle kääntyy melkein itsestään nollavoimalla. Mikähän siellä on vääntynyt (:?:) kaikki hilut näyttivät päällisin puolin ehjiltä

Harmillisia tämmöiset. Korjaaminen jää ensi kevääseen. Pitää vaan saada tuo perkeleen 1500S pelittämään, jotta saa ruiskun talviunille

En onneksi näyttänyt olleen paikan ainoa törmäilijä, samaan kohtaan johti useampia jälkiä ja muutamia 360:siä näytti tapahtuneen jäljistä päätellen

Viimeksi muokannut Jokari, 18.12.2006 10:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Siis vanhaa tietä Haminaan, sattui ilmeisesti Tervasaaren sillan alaspäin vievässä vasemmalle kaartuvassa kurvissa jos oikein ymmärsin
Siinä on monet immeiset autoaan pyöräytelleet ja kolhineet. On nimittäin "pahapaikka"
Mutta onni onnettomuudessa, oli onneksi peltivanteet alla, kalliit alut kun ois naarmuilla/ vääntyneet. Ottais paljon enemmän pannuun 



Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...
* Latakerho Sons of Kymi
* Latakerho Sons of Kymi