1700i -97 & 1500S -90

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Viesti Kirjoittaja markku »

On sinulla komia peli :lol:
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Hieno on :) Tohon se varmaan kannattaakin jättää. :wink:

Eu-kilpi tossakin on tietysti pilaamassa kauneutta. On se kumma miten se ottaakin silmään noissa klassikoissa. :roll:

Hieno on se talon julkisivukin siinä sivussa. Harvoin näkee noin nättiä rivarin seinää. Mistäs noi pilarit oikein on tehty?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Joo kilvet on alkuperäiset, mutta vaihtuneet jossain välissä EU-kilpiin.

Jos samarai tarkoittaa noita tolppia jotka kannattelevat lippoja niin ne ovat ihan teräspalkkeja. Ohan nämä nättejä taloja, mutta eihän näillä ole ikääkään kuin vasta 12v. Noiden elementtien välissä oleva saumausaine on melkein joka kämpän kohdalla revennyt sieltä täältä ja huoneiden nurkat ovat useassa talossa kylmiä. Tuohonkin tulossa korjaus joskus.
Harvemmin sitä silti näkee porsaan värisiä rivareita :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

markku kirjoitti:On sinulla komia peli :lol:
8) Jep, jep ! On "Pojalla" Cool Lata :!:
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Jokari kirjoitti:Harvemmin sitä silti näkee porsaan värisiä rivareita :lol:


Kuusaalla on possun värinen lukio :lol:

Mutta ohan laapori nyt komia. Käydäänkös huomenna koeajolla? :wink:
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kimmo86 kirjoitti: Mutta ohan laapori nyt komia. Käydäänkös huomenna koeajolla? :wink:
No ehtottomasti...keskustaan vaan häröilemään, voi olla että takaisin ei enää löydä :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

perus siisti lada! hienohan tua on 8) 8)
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Tulipahan vaihdeltua vuotamisen alkuoireista kärsinyt lämppärin hana Jaakkimalta ostettuun keraamiseen malliin. Ei siinä mitään, tulihan tutustuttua tähän latojen tyyppiremppaan. Hanan säätövaijeria tosin pitää vielä ottaa sisäänpäin, koska hieman lämmintä pukkaa, vaikka vivun vääntää vasempaan laitaan. Ihmeellistä sinänsä, koska vaijeri on paljon lyhyemmälle säädetty kuin ennen. Vaikka ne keraamiset levyt ovat kääntyneet jo aikaa sitten päällekkäin, niin silti pieni virtaus näyttää jatkuvan...hanan vivusta katottuna hana on vain pari milliä auki.

Tietysti joka rempassa täytyy olla dramatiikkaa...tällä kertaa peruuttelin tallista pois ja hyvä ettei tullu paskat housuun kun puolessavälissä oviaukkoa kuuluu aivan helvetillinen räsähdys. Ekana mieleen tuli että nyt olin tietty ajatuksissani peruutellut tallista pois renkaat linkussa ja suoraan karmia päin, mutta olin suorassa ja keskellä oviaukkoa, joten joku muu paukkui....tallin muuten matalassa kynnyksessä on ruuvattuna keskelle kynnystä tollainen vajaa 5 cm pultti oven lukitusta varten...ja tietysti toi tatti jäi kiinni katin takalaippaan ja kynnys tuhannen paskana ja solmussa ladan alla :lol: Tosi surkea maavara katin kohdalla, luiska talliin ei ole mikään jyrkkä, mutta siinäkin siis ihan liikaa ylitystä :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Aloittelin pikkuhiljaa topoviissatasen talvikunnostelun, eli vaihtoon öljyt+suodatin, bensansuodatin ja lisäksi tarkistin tulppien kärkivälit. Ihan mustassa karstassa kaikki, mutta todennäköisesti johtuu käytön puutteesta ja lyhyistä tyhjäkäyttelyistä ryyppy päällä. Pyörijäkin pitäis vielä vaihtaa koska vastus on pimeä...joskin ei toimintaan paljoa vaikuta.
Ja tyypilliseen tapaan koneen ääni siistiytyi paljon öljynvaihdon jälkeen...niinkuin aina :shock: Hyvät vaihtovälit ainakin, vanhoilla ajeltu alta 5k.
Ens kuun puolessa välissä täytyy ottaa tuo rieska käyttöön ja siirtää ruisku ansaituille talviunille. Vaihtoon menee vielä ainakin kartaanin tukilaakeri eikä tunkinkorvan edustan hitsailukaan pahasta olisi.

Ruiskupelistä ei ole ihmeempää kerrottavaa, toimii kuin ihmisen mieli. Tällä autolla jokainen kilometri on ollut nautintoa 8)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3663
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Jokari kirjoitti:Pyörijäkin pitäis vielä vaihtaa koska vastus on pimeä...joskin ei toimintaan paljoa vaikuta.
Sullahan vahva kipinä on jos se pimeän vastuksen yli hyppää eikä vaikuta toimintaan...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

AI kirjoitti:
Jokari kirjoitti:Pyörijäkin pitäis vielä vaihtaa koska vastus on pimeä...joskin ei toimintaan paljoa vaikuta.
Sullahan vahva kipinä on jos se pimeän vastuksen yli hyppää eikä vaikuta toimintaan...
Ei se välttämättä täysin pimeä ole, mutta vastusta siinä on ihan kotitarpeiksi :wink:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Tänään otin 1500S Street Killerin taas käyttöön 4 kuukauden seisonnan jälkeen.

Alkuun hämmennystä aiheutti se, ettei mikään vilkku pelannut, mutta siitä selvisi sulakepitimen kiristelyllä.

Muutenhan se kulkee ihan kivasti vieläkin, mitänyt etujarrut vikisevät ja isoissa töyssyissä jokin raapii takana kiinni. Kytkin on vaan valitettavan vetelä ja ottaa kunnolla kiinni ihan viime tipassa, toivottavasti levy ei ole vielä loppumassa :x

Huomenna lata lähtee pajalle kaikkien kardaanihilujen vaihtoon, (limppu, ristikot, tukilaakeri) saas nähdä loppuuko ravistelu liikkeellelähdöissä.

Jos jotain positiivista pitää sanoa, niin ainakin kaasuun vastaavuus on paljon parempaa kuin ruiskussa :D Kiihtyvyydessä jäädään kyllä kirkkaasti kakkoseksi, vaikkei ruisku sieltä nopeimmasta päästä olekkaan...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Hmm, äsken pääs liukas keli yllättään ladistin, peltivaurioilta onneksi vältyttiin.

Rullailtiin 1700i:llä Haminaan päin vanhaa tietä, ja eikös siinä ole se perkeleen sillalta vasemmalle alas taittuva kurvi. Paikalla oli 40 rajoitus, hidastelin hyvissä ajoin kun arvelin että saattaa olla liukasta, vauhtia ehkä noin 25-30 mutta mitään ei voinut tehdä. Kerkesin kääntää renkaat vasemmalle linkkuun ja suoraan päin kanttariahan se kopsahti. Kaarre aivan kirkkaassa peilijäässä...

Rupesi tietysti puoltamaan oikealle ja rattia saa pitää jonkun verran vasemmalle vinossa.
Vanteen reuna raapiutui, muttei täristä eikä mitään. Rengas osoittaa jonkun verran oikealle ja renkaan alaosa on selvästi sisempänä kuin yläosa. Eikä oikein tunnu kääntyvän vasemmalle niin herkästi kuin ennen, mut oikealle kääntyy melkein itsestään nollavoimalla. Mikähän siellä on vääntynyt (:?:) kaikki hilut näyttivät päällisin puolin ehjiltä :?

Harmillisia tämmöiset. Korjaaminen jää ensi kevääseen. Pitää vaan saada tuo perkeleen 1500S pelittämään, jotta saa ruiskun talviunille :roll:

En onneksi näyttänyt olleen paikan ainoa törmäilijä, samaan kohtaan johti useampia jälkiä ja muutamia 360:siä näytti tapahtuneen jäljistä päätellen :lol:
Viimeksi muokannut Jokari, 18.12.2006 10:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
hiawis

Viesti Kirjoittaja hiawis »

No hyvä ettei Lada hajonnut enempää. Täällä ei tuntunu liukkaalta oikeestaan missään, mutta huomenna olis kai pakkasta tulossa enemmän. Ite kyllä tykkäisin vähän liukkaammasta, ei olis nastatkaan ihan tyhjän panttina.. :)
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

Siis vanhaa tietä Haminaan, sattui ilmeisesti Tervasaaren sillan alaspäin vievässä vasemmalle kaartuvassa kurvissa jos oikein ymmärsin :?: Siinä on monet immeiset autoaan pyöräytelleet ja kolhineet. On nimittäin "pahapaikka" :? Mutta onni onnettomuudessa, oli onneksi peltivanteet alla, kalliit alut kun ois naarmuilla/ vääntyneet. Ottais paljon enemmän pannuun :shock:
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
Vastaa Viestiin