Tarvis apua kuvan kanssa...

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
nivailija

Tarvis apua kuvan kanssa...

Viesti Kirjoittaja nivailija »

En ole ekspertti näiden koneiden kanssa ja yritin liittää kuvaa tuohon nimimerkin yhteyteen. Otin kuvan kamerapuhelimella, lähetin sähköpostiin ja sieltä latasin koneella ja koneelta yritin sitä laittaa tänne palstalle, mutta se on ilmeisesti liian kookas tms.

Onko jollakin neuvoja?
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Eikös tuolla ollut ohjeita avatar-kuvan asennukseen? Joka tapauksessa se sallittu koko oli joku mitättömän pieni.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Boris
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

Joudut sitä sopivalla kuvankäsittely ohjelmalla pienentämään. Esim Paint Shop pro on kätevä tässä.
Avatarin [eli kuvan] leveys ei voi olla suurempi kuin 80 pixeliä, ja korkeus ei voi ylittää 80 pixeliä ja tiedoston koko korkeintaan 6kB.
Mosse-Aksu

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Mä olen yrittänyt myös monta kertaa yhtä kuvaa. Olen pienentänyt sen jo 4 kb arvoon ja aina vaan tulee vastaus, ettei saa olla yli 6 kb. :?: Se on digikameralla otettu ja tallennettu jpeg-muotoon.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
veli alexei
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Vaan onko noi mitat liian suuret? Siis "fyysiset mitat".
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Itsekin aikanaan, kun tuota nykyistä avatarta muokkasin, sain tehä töitä pirusti että sain sen toimimaan. Kuva otettu digikameralla isoilla resoilla. Kuvan pienentämisessähän ei ollut ongelmia, mutta tiedoston koon kanssa kyllä. Jouduin laittamaan pakkauksen photoshopilla pienimmälle että sain tarpeeksi pieneksi tiedoston koon, ei kyllä näytä heikko pakkaus vielä noin pienessä kuvassa vielä näkyä huonona kuvanlaatuna. Voisiko ongelma olla samanlainen, eli liian iso tiedosto?
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
nanno

Viesti Kirjoittaja nanno »

Jos kaikki konstit on kokeiltu, niin minäkin voin yrittää auttaa.. Jos lähetätte mulle sen kuvan sähköpostilla, niin voin yrittää sitä avatariksi...

ps. Kaikkien käyttäjien avatar kuvia voi ihastella osoitteessa:

http://nanno.homeip.net/ladaboard/images/avatars/

Tuo galleria ei vaan osaa näyttää .png kuvia, joita on muutamalla käyttäjällä.
Nonnis
Lada kerhon jäsen

nanno kirjoitti:Jos kaikki konstit on kokeiltu, niin minäkin voin yrittää auttaa.. Jos lähetätte mulle sen kuvan sähköpostilla, niin voin yrittää sitä avatariksi...

ps. Kaikkien käyttäjien avatar kuvia voi ihastella osoitteessa:

http://nanno.homeip.net/ladaboard/images/avatars/

Tuo galleria ei vaan osaa näyttää .png kuvia, joita on muutamalla käyttäjällä.
Onks siellä muka kaikki? En mä ainakaan omaani nähnyt eikä sen pitäs mikään png olla. Vai johtuuko krapulasta :oops:
nanno

Nonnis kirjoitti:
Onks siellä muka kaikki? En mä ainakaan omaani nähnyt eikä sen pitäs mikään png olla. Vai johtuuko krapulasta :oops:
Joo sulla Nonnis näkyy olevan giffinä tuo kuva ja näköjään tuo php galleria ei osaa sitäkään näyttää... näyttää ilmeisesti vaan jpg kuvat..
Tuo ei kuulu voorumin ominaisuuksiin vaan se on mun jälkeen päin laittama php galleria...
Boris
Viesti:

Tossa toissapäivänä kun vaihtelin tota kuvaa, niin toimivat niin jpg, png kuin gifkin. Nyt on gif kuva käytössä. Siis ainakin siinä avatarin asetuskohdassa näkyivät nuo kaikki.

Png taitaa olla noista edistyksellisin ainakin yksinkertaisilla kuvilla, joten sillä saa tiedostokoon helpoiten pieneksi. Ja ainakin gif kuvissa toimii toi läpinäkyvyys, mikä itellä on käytössä.
nanno

Boris kirjoitti:Tossa toissapäivänä kun vaihtelin tota kuvaa, niin toimivat niin jpg, png kuin gifkin. Nyt on gif kuva käytössä. Siis ainakin siinä avatarin asetuskohdassa näkyivät nuo kaikki.

Png taitaa olla noista edistyksellisin ainakin yksinkertaisilla kuvilla, joten sillä saa tiedostokoon helpoiten pieneksi. Ja ainakin gif kuvissa toimii toi läpinäkyvyys, mikä itellä on käytössä.
Joo foorumi näyttää kyllä giffit, jpgt ja png:t, mutta tuo avtar galleria php scripti ei osaa muita kuin jpg kuvat...
Boris
Viesti:

nanno kirjoitti: Joo foorumi näyttää kyllä giffit, jpgt ja png:t, mutta tuo avtar galleria php scripti ei osaa muita kuin jpg kuvat...
Niin ymmärsinkin olevan.
Mosse-Aksu

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Jaakkima kirjoitti: Kuva otettu digikameralla isoilla resoilla. Kuvan pienentämisessähän ei ollut ongelmia, mutta tiedoston koon kanssa kyllä. Jouduin laittamaan pakkauksen photoshopilla pienimmälle että sain tarpeeksi pieneksi tiedoston koon, ei kyllä näytä heikko pakkaus vielä noin pienessä kuvassa vielä näkyä huonona kuvanlaatuna. Voisiko ongelma olla samanlainen, eli liian iso tiedosto?
Voi hyvinkin olla, on niitä ekoja kuvia, joita otin. Lähetin sen jo Nannolle, mutta voisinhan minä ottaa kuvan uudestaan ja ehkä muokata sitä vähän Photobasella ja kokeilla taas. Epäilen myös, että alkuperäinen ei näytä hyvältä paljon pienennetynä.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
nanno

No nyt on mosse-aksulla kuva... Tuo kuvasi oli aika rankasti pienennetty ja kokoa sillä oli vain 1,8kb, joten se on aika huono laatuinen..
Mutta saahan sen vaihdettua jos haluaa..
Nonnis
Lada kerhon jäsen

nanno kirjoitti:No nyt on mosse-aksulla kuva... Tuo kuvasi oli aika rankasti pienennetty ja kokoa sillä oli vain 1,8kb, joten se on aika huono laatuinen..
Mutta saahan sen vaihdettua jos haluaa..
Mitähän se esittää? :)
Vastaa Viestiin