Tuota kippoahan on aina vaivannut joillekkin ladoille ominainen ravistelu liikkeelle lähdettäessä. Myöskin jostain kardaanin etupään suunnilta kuuluu kovaa nitinää rajummin lähdettäessä.
Joku aika sitten tutkailin kardaania uudemman kerran ja yksi kohta pisti miettimään. Pitääkö sen keskilaakerin olla tukikumeineen jämäkkä paketti vai saako se joustaa yhtään? Tuossa tuntu olevan reippaasti löysää ja kardaania vääntelemällä koko paska joustaa ainakin puoli senttiä joka suuntaan. Eli paskana taitaa olla...vai? Todennäköisesti ravistelu johtunee ainakin osittain tuosta?
Ja toinen asiaa koskee rattitolppaa. Tossa biilissä ratin akseli osoittaa lähemmäs apukuskia kuin kuskia, joten ajoasento on kauhea. Tossa ruiskussa oli samaa vikaa ostettaessa, joten otin vain tolpan yläpään mutterit löysälle ja koko hökötystä sai siirrettyä senttitolkulla vasempaan jolloin se tuli suoraan.
Mutta tossa beigessä ei tapahdu yhtään mitään vaikka löysää mutterit. Homma taitaa kusta niistä taaimmaisista mutterihässäköistä, ovat ilmeisesti niin tiukalla etteivät liu'u niissä koloissa. Millä ihmeellä niitä saa löysättyä? Korissa on kiinteät mutterit ja niiden läpi tulee jonkunsortin pienet pinnapultit joissa ei ole toisessa päässä mitään kantaa, muutakuin joku pyöreä "prikka" tai mikä liekään

