Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
mower

Viesti Kirjoittaja mower »

onkos garretin t03 sopiva turbo ladan 1500?. ar on 48
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

mower kirjoitti:onkos garretin t03 sopiva turbo ladan 1500?. ar on 48
mulla oli garretin kolmonen 1500 koneen kyljessä, ihan hyvin pelas.. kunnes nälkä kasvo syödessä :twisted:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
mower

Viesti Kirjoittaja mower »

pappa- igor kirjoitti:
mower kirjoitti:onkos garretin t03 sopiva turbo ladan 1500?. ar on 48
mulla oli garretin kolmonen 1500 koneen kyljessä, ihan hyvin pelas.. kunnes nälkä kasvo syödessä :twisted:
mikäs nyt sitten on? :D
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

mower kirjoitti:
pappa- igor kirjoitti:
mower kirjoitti:onkos garretin t03 sopiva turbo ladan 1500?. ar on 48
mulla oli garretin kolmonen 1500 koneen kyljessä, ihan hyvin pelas.. kunnes nälkä kasvo syödessä :twisted:
mikäs nyt sitten on? :D
schwitzerin s2 43/59, 1600 kiulu, tulossa megasquirtti :roll: ja kaikennäköstä muuta hassua :D
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
mower

Viesti Kirjoittaja mower »

jaahas... :D tuleeko ton garretin kans hyvät tehot? oliks se sulla kii tossa 1600? mikä kaasari sulla oli/ on? itellä on se tarkotus että sata heppaa sais rikki sitte jossain vaiheessa ku saa säädöt ym muut kohdallen. on tulossa tosiaan toi garretti, kaasari mitä konela käytti turbo ladoissa, sopivan kokonen cooleri ja kansi vähä siistitty ym tällästä pientä :P
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

mower kirjoitti:jaahas... :D tuleeko ton garretin kans hyvät tehot? oliks se sulla kii tossa 1600? mikä kaasari sulla oli/ on? itellä on se tarkotus että sata heppaa sais rikki sitte jossain vaiheessa ku saa säädöt ym muut kohdallen. on tulossa tosiaan toi garretti, kaasari mitä konela käytti turbo ladoissa, sopivan kokonen cooleri ja kansi vähä siistitty ym tällästä pientä :P
no joo kyllä se pelas ihan hienosti :roll: kone oli 1500, lähes vakio :? kaasari oli solexin 32dis ja muuten vei bensaa ihan kakka paljon :oops:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Corollaattori

Viesti Kirjoittaja Corollaattori »

Olettekos 440 volvon turboa kokeilleet/suunnitelleet ladakäyttöön? Jos jollakin on positiivisia kokemuksia tai tunteita ko. turbon liittämisestä ladaan ilmoitelkaa yv tai muuten vaan tänne. Mikä mahtaa olla turbon merkki volvossa?
P.S tj2!!! aika wäbä...
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

Corollaattori kirjoitti:Olettekos 440 volvon turboa kokeilleet/suunnitelleet ladakäyttöön? Jos jollakin on positiivisia kokemuksia tai tunteita ko. turbon liittämisestä ladaan ilmoitelkaa yv tai muuten vaan tänne. Mikä mahtaa olla turbon merkki volvossa?
P.S tj2!!! aika wäbä...
eiköhän se ole garretin t03 8)
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

saakos noita turbo audin mäntiä jostain uusia tai käytettyjä?

vaihdossa saisi turbo volvon mahlet..
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
mower

Viesti Kirjoittaja mower »

mistäs ootte muuten vetäny öljyn turbolle? että mikä olis paras paikka? paluun ajattelin tehä öljypohjan kylkeen?
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

me otettiin ö-paine anturilta ja paluu suoraan öljypohjaan
21013 2300tic
mower

Viesti Kirjoittaja mower »

jeps. kait siihen voi laittaa sellasen liittimen mikä haarottaa sen kahteen osaan mihin voi laittaa öljynpaine anturinki? vai? vai sekottaako se ö.paine mittarin lukemaa??. mutta haittaakos se mitään jos öljy joutuu nouseen ylöspäin? laitoikko paluu paikan ihan siihen öljypohjan kylkeen vaan?
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

tekikös muuten konela näihin turbo ladan koneisiin minkään laisia muutoksia? meinaan vaihtuiko männät? eli laskettiinko puristuksia vai pysyikö samana?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
mower

Viesti Kirjoittaja mower »

ei hajuakaan. mutta olis kyllä kiva tietää tosiaan. pitäs ainaki ton kaasarin puolesta saada säätöihin ku on kerran konelallakin ollu käytössä :twisted:
Avatar
cassu
Viestit: 488
Liittynyt: 5.8.2004 1:54

Viesti Kirjoittaja cassu »

iigorr kirjoitti:tekikös muuten konela näihin turbo ladan koneisiin minkään laisia muutoksia? meinaan vaihtuiko männät? eli laskettiinko puristuksia vai pysyikö samana?
Käytettiin (minä & ss127) nuo projektiemme koneenosat koneistuksessa GT-Motorissa. (http://www.gtmotor.fi). Samalla selvisi, että ko-yritys teki nuo "Konelaturbot", sieltä lienee sais vastauksia kun soittaa ja kyselee... Kehuivat myös että niillä on edelleen noita "Konelaturboon" tarvittavia osia hyllyssä.
Vastaa Viestiin