Jarrurumpujen irroitus ILMAN MOOTTORIA

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
dJONY
Viestit: 567
Liittynyt: 2.7.2004 13:20
Paikkakunta: Anjalankoski

Jarrurumpujen irroitus ILMAN MOOTTORIA

Viesti Kirjoittaja dJONY »

Eli miten saan jarrurummut irti hajoittamatta rumpuja. Ei ole mitään lämmitys laitteita.

Tuleeko helpommaksi laitaa kone keulille ja sitäkautta ottaa rummut irti?
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Luepa toi mun Nivan jarrurumpujen irrotusta käsittelevä topikki.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
dJONY
Viestit: 567
Liittynyt: 2.7.2004 13:20
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja dJONY »

Muuten hyvä, mutta tietääkseni takatuuppareista ei saa vetareita irti ilman että ottaa rummut irti?

Tosin olen ajatellut että laikkaan koko takaakselin poikki ja levitän perää jotenkin, koska tarvin vain murikan ja minulla on toinen akseli. Mutta tuo on se viimeinen vaihtoehto.
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Kokeiles antaa lekaa niille rummuille, josko ne sillä lähtisi.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

No kyllä mä sieltä Nivasta ne rummut irrotin ensiksi. Sitkeempään rumpuun auttoi lämpö ja leka. Niitäkin voit käyttää vapaammin jos et rumpuja halua säästää.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
dJONY
Viestit: 567
Liittynyt: 2.7.2004 13:20
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja dJONY »

NE ON SAATAVA IHAN EHJINÄ, elin en puuta kovempaa käytä lyöntiaseena.

Tosin korkkasin kyllä jo ne "irroitus" kierteet.
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

No vasaralla puukapula välissä kopistelet, vetarin päätä kannattaa myös takoa että vähän heräis, ja lämpöä. Ne auttoi mulla.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Luulis kai jostain löytyvän sopiva kosani jolla lämmittelisit rumpuja ja koittaisit paukuttaa puulla tms...keinot on kyllä vähissä jos ei ole konetta keulilla ja rumpujen kierteet korkanneet...jos koneen voimakaan ei meinaa riittää suht jumisten rumpujen aukaisuun, niin käsipelillä ollaan kyllä aika lirissä :?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

irrotus-kierteet teet isommiksi ja väännät pulteilla samalla kun annat varovasti vasaraa.
lämmittäminenkin tietysti auttaa :?
21013 2300tic
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Tosin ei tuo uusien kierteiden teko välttämäti auta kun alumiini mälvääntyy niin helposti.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

joo eihän ne kunnolla kestä, mutta saa niillä pienen jännityksen päälle samalla kun lyö jollakin
21013 2300tic
Avatar
raul
Viestit: 656
Liittynyt: 4.6.2006 21:20
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Ite ostin 16 eurolla polttimen piezosytkällä ja siihen ruuvataan pieni butaanisäiliö, jonka hinta on jotain alle euron... Se on ollut nyt korvaamaton apu kun remppasin Zhigulia ja purin pari mersua.... :wink:
☭ GAZ 24 Volga ☭ VAZ 2121 ☭ VAZ 2106 ☭ VAZ 2103 ☭ VAZ 21013 ☭ VAZ 21083 RU 21099 RU 21093 RU VAZ 21083 ☭ VAZ 21093 ☭ Moskvitsh 1500SL ☭ MTZ-501
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
Avatar
dJONY
Viestit: 567
Liittynyt: 2.7.2004 13:20
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja dJONY »

Eli taidan laittaa 1200 koneen keulalle ja lootan ja kardaanin paikoilleen, niin pääsen helpommalla.
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
tsenobiili
Viestit: 112
Liittynyt: 6.11.2003 15:34

Viesti Kirjoittaja tsenobiili »

dJONY kirjoitti:Muuten hyvä, mutta tietääkseni takatuuppareista ei saa vetareita irti ilman että ottaa rummut irti?
Tietääkseni Lada ei oo takatuuppari,vaan takavetoinen!!!!
Kupla ja vanha Skoda onkin sitten toinen juttu.
Se ei skulaa joka skagaa
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3660
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Kyllä mä olen aina takatuupparin ymmärtänyt takavetoiseksi, en ainoastaan takamoottoriseksi. Aika mielenkiintoinen hakutulos tulee Googlella ensimmäiseksi takatuuppari-sanalla...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Vastaa Viestiin