Sinistä savua ja Stop Smoke

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3664
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Yogi kirjoitti:Muistan hyvin vanhan TM:n tms. jutun, jossa pari max.5000mk autoa ajettiin kestotestissä. Toinen oli vanha 200-sarjan Volvo, joka savutti runsaasti. Kaatoivat sinne STP:n stop smokea ja jutun perusteella savutus pieneni merkittävästi.
Tällainen hämärä muistikuva itsellänikin oli.
Qulle kirjoitti:Laske öljyt pois ennen katsastusta... ei luulis sit enää savuttavan
Hiton hyvä idea! Katsastuskonttorin vieressä laskee öljyt pois ja kun on leima otteessa niin kaataa öljyt takaisin. Vielä kun kytkee öljynpaineen merkkivalon pois toiminnasta niin ei katsastusmies osaa epäillä mitään. Mahtaakohan pahasti kone kalkattaa jos sillä parisen sataa metriä ilman öljyjä ajaa? Pitääkin tuolla kolmella pytyllä käyvällä -74:llä kokeilla...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Alkaa kalkattamaan kohta. Kokeilin aikoinaan yhdessä Tojotassa ja ei kestänyt kun hetken, niin alkoi kalkattaa. Ettekös ole huomanneet missään vanhassa autossa, että kun starttaa koneen käyntiin, niin saattaa hetken kolista kone, kunnes öljynpaine sen poistaa. Onko kukaan kokeillut sitä Motor up:ia jota on mainostettiin Ostos kanavalla?
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Lada Scandinavia kirjoitti: Onko kukaan kokeillut sitä Motor up:ia jota on mainostettiin Ostos kanavalla?


Mobilisti-lehdessä Jussin Jorinoissa oli joskus juttua noista öljyistä ja Motor Uppia verrattiin lähinnä pullolliseen muovia, joka ajanmyötä tukkii koneen voitelukanavat ja se on sitten siinä.

Ja ilman öljyä kun ajelee tuon parisataa metriä niin laakerit on kyllä melko kypsää tavaraa.. Olen joskus avannut erään toijjotan 2E koneen jota oli ajettu ilman öljyä ja alakerta oli pelkkää metallisilppua.. En suosittele kokeilemaan.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

onkohan joku kokeillu ladalla tota ilman oljyjä ajamista
meinaan tojota ja LADA on pikkasen eri asia :lol:
kyllähän ladan luulis kestävän ajaa ilman öljyä :lol:
onhan kyseessä maailman varmin auto :wink:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

ainaskin diiselin päästö-testissä katsastaja huudattaa läppä lattiassa!
joten ei kestä ilman öljyjä.

on muuten katastus hinnoissaan! viikkositten 68e :shock:
21013 2300tic
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Kuinkas monta diesel ladaa suomessa on?

No kuitenkin kyllä lada ilman öljyä todistetusti ainakin kilometrin menee ja vielä aamulla pihasta noin 30m siirto pajaan. Koneessa toki oli öljyä mutta pumppu ei pyöriny, joten ei pohjassa oleva öljymitenkään voiteluun osallistunu. Koneessa oli tuolloin castrol magnatech öljyt joka säilytti jonkinmoisen kalvon laakerien välissä, pienet naarmut oli kk lakereissa mutta aivan toimintakuntoisina pysyivät. En kuitenkaan suosittele kokeilemaan.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

on ainakin nivoja jälki asennus diiselinä.
meinasin vain että en ole bensa-autoa katsastanut niin en tiiä miten päästöissä kierrätetään.
21013 2300tic
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3664
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

No en tosissaan meinannut ilman öljyjä viedä. Ainakin kun öljyt ja suodattimen vaihtaa niin kyllä kalkattaa hetken ennen kuin alkaa öljyt koneessa kiertämään. Tuttu tyyppi ajoi joskus vuosikausia sitten lähes 20 km kun öljypumppu lopetti toimimisen, hyvin toimi mutta kone alkoi "hieman" vinkumaan. Eikä sitä ajamalla rikki saatu vaikka yritettiin, korvat ei sitä vinkunaa kestäneet. Ja eikös Puskurissa laitettu jotain venäläistä koneenkorjausmömmöä koneeseen, ajettiin jonkin aikaa ja valutettiin öljyt pois ja lähdettiin Helsingistä ajamaan kohti Tamperetta moottoritietä pitkin, muistaakseni kone kesti jonkin 80 km.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3664
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

ralli lada kirjoitti:meinasin vain että en ole bensa-autoa katsastanut niin en tiiä miten päästöissä kierrätetään.
Katittomia kierrätetään ihan tyhjäkäynnillä. Ilmeisesti tässä tapauksessa kuitenkin painavat kaasua jälkitarkastuksessa todetakseen savutuksen.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

START kirjoitti:onkohan joku kokeillu ladalla tota ilman oljyjä ajamista
meinaan tojota ja LADA on pikkasen eri asia :lol:
kyllähän ladan luulis kestävän ajaa ilman öljyä :lol:
onhan kyseessä maailman varmin auto :wink:
en Ladasta tiedä, mutta sisko päästeli Carina 2:lla monta viikkoa melkein konekuivana, ihmetteli vaan kun kuuluu kummaa ääntä, kone on vieläkin hyvin käyntikuntoinen. Ladastakin kuuluu käynnistyksen jälkeen kolinaa, sanoovat sen johtuvan vääränlaisesta öljynsuodattimesta, kestää hetki ennen kuin voitelu toimii.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

voihan paska! miten voi muka kestää ilman öljyi noi kauan :roll:
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Kyllä vähänkin laadukkaammat öljyt muodostaa melko hyvin pysyvän kalvon osien pintaan, joka kestää kevyellä ajolla vaikkei öljyä lisää tulisikaan. Nii ja se puskurin lisäaine ei ollu venäläistä vaan suomalaisen yrityksen tekemää (raakaaine kyllä tulee venäjältä) Muistaakseni ajoivat taunuksella yli puoleen matkaan tamperetta kohti enne nokan päittäislaakerin leikkaamista, ja takaisin helsinkiin öljyn lisäyksen jälkeen. Muistaakseni video on ladattavissa valmistajan sivuilta http://www.rvs.fi Kyllä tuota on omassa kalustossa kokeiltu ja ainakin hieman tiedonkeruun mukaan ladan koneessa kitka pieneni, olohsuhteiden ollessa samat ja testi paikan niin suuttimien aukiolo aika tippui 10% seoksien ja kierroksien pysyessä samana, ja turbo viivekin hieman pieneni. Ilman öljyä ajoa en ole sillä kokeillut.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

joo ei kukaan täysjärkinen ilman öljyä tahallaan (hyvällä autolla) aja :wink:
tietysti joku monttu ooppeli / nissani jota tahallaan yritetään hajottaa on eri asia
mutta ei ladaa pidä tahallaan hajottaa yrittää (vaikka ei onnistuiskaan) :D
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3664
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Homma etenee sen verran että kunnostettu kansi on hankittuna.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Eihän nyt vanavarren kumien vuodon takia ole syytä koko kantta vaihtaa :shock: Helpompi ja halvempi ne pelkät kumit on vaihtaa.
Jos käytössä on paineilmaa, saa venttiilit pidettyä vaihdon ajan paikoillaan tällaisella apuvälineellä:
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=19225

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Vastaa Viestiin