Joo nyt on semmonen propleema, että mä oon tekemässä koonaan uusia sähköjä mun latuskaan niin miten nuo laturin johot nyt sit yhistellään ku yhestä ruuvistaki lähtee joku 5-4 johtoo!? eli ei mitään releitä vaan päävirta katkasimesta ne sähöt lähtee eli miten nämä laturin johdot laitetaan eli mikä tulee mihin???
eli tämä auto ei ole maantie auto vaan tällänen Jäärata/jokkis auto..
jossa sähköt on yksinkertaisesti.. purkaa kuulemma akun jos suoraan akulle laturin johto?
Painiskelin saman ongelman kanssa kun tein samaa operaatiota. Noita latureita on monta eri mallia, erillisillä jännitteensäätimillä ja sitten niitä laturissa itsessään olevia. Noita erillisellä olevia en saanut ikinä kunnolla toimimaan kutta tuo laturin yhteydessä oleva on suht helppo.
Omassa akku kontissa josta tulee päävirtä konehuoneeseen sellaiseen jakoblokkiin (itse tein) josta haaroitettu sähkölaitteille. Tuo laturin virta tulee tuohon jakoblokkiin. Päävirtakytkin miinuksessa ja sillä myös katkon laturin herätevirtaa ja sytytysvirtaa (molemmille releet), muuten ei auto sammu.
Jos joku keksii yksinkertaisemman systeemin niin ottaisin innolla vinkkejä vastaa. Tuntuu nuo ladan sähköt olevan enempi vähempi mysteeri kaikille ja tuo laturi etenkin.
Ihtellä on sähköt siinä kohas et pitäs vielä se laturi saaha toimimaan.. kertokaapa et minkälainen se jännitteen sääjin on koska en tiiä nuista releistä enkä mistään pokseista mitään! lada on mallia 1300 ja pyöreelamppunen eli onko tässä jännitteen sääjin? eihän se sääjin vaan oo se musta mötikkä joku 10cm*6cm???????
No tottahan siinä nyt jännitteen säädin on. Ja os sä sillä mustalla mötikällä tarkotat siinä paisunta säiliön vieressä olevaa motikkaa niin siinä se todennäkösesti se säädin on... Ku ei varmaankaan tuossa mallissa vielä oo siinä laturissa kiinni se säädin...
No voe *****! siinähän on 2 napaa johon johot tulee... eli onko se et laturista johto siihen ja sit siitä akulle? pitääkö se mennä päävirtakatkasimen kautta? neuvokaa... joku joka vihtis niin sais piirtää sen kaavion... onko sitä säädintä pakko käyttää mitä tapahtuu jos en käytä?
jos kyseessä on siis G-221 erillisellä jännitteen säätimellä, niin oheisessa linkissä on kuva sen kytkentään. vasemmassa reunassa on kuva itse säätimestä (mekaaninen) myös elektronisia säätimiä on tohon malliin. http://katalog.bos.ru/01/regul.jpg
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Voi ei! Tuo on aika yksin kertanen mut, eikö tuosta voi jättää joitakin johtoja pois???? ku ei mulla mitään virtalukkoo oo ja mikä se yks möhkäle on johon menee virtaa virta lukost?
mä kytkisin sen suoraa noin, eihän siinä montaa osaa ole..... valolle/sen releelle virta taitaa siis tulla tuolta sulakkeenkautta, valon toimintakoodi tulee laturilta releelle johtopitkin..... akku - katkaisin - säädin - laturi nehän tossa selvästi aikaan saa tuon pyhän neliöisyyden, mitäs tossa muuta tarvita?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)