Kukaan ei oo maininnut foordeista mitään? Näyttäs tommoset sierat asettuvan tuohon hintahaarukaan ja tarjolla jopa alle 200tkm ajettuja Kylmiähän nämä on talvella, mutta minkälaisia muuten?
Pikkuveljellä on 400 000km ajettu Audi 80.Sinkityllä korilla.Malli on jotain kaasari-malli.Nyt kesällä hän oli ajanut välin Puolanka-Vaasa 6.1litran keskikulutuksella 3 henkilön kuormalla.On muuten tanakka ajaa ,maksoi 1500€.Pieniä hommia siinä on kuin Ladassakin,kuten esim. vuotava lämppärin hana
,_,/ukka kirjoitti:Kukaan ei oo maininnut foordeista mitään? Näyttäs tommoset sierat asettuvan tuohon hintahaarukaan ja tarjolla jopa alle 200tkm ajettuja Kylmiähän nämä on talvella, mutta minkälaisia muuten?
,_,/ukka
Moni Fordeja haukkuu, itselläni on ollut kolme Escortia. Kylmiäkö? Ei todellakaan, ainakin Fiatiin ja Opeliin verrattuna Fordissa on kuuma kuin saunassa. Puolitoista vuotta ajelin -86 Escortilla, jonka ostin hintaan 300 € eikä autossa ollut juurikaan vikaa. 20000km jälkeen takapyörän laakeri alkoi ääntämään ja myin auton pois. Ostin samalla tilalle hiukan kalliimman -91 Escortin. Sekin on pelannut ihan moitteettomasti. Itselläni ei ole Fordeista pahaa sanottavaa, ilmeisesti minulla on käynyt poikkeuksellisen hyvä tuuri.
Juu, escortti ehkä vähän pieni, luulisin. Tuosta sieran vaatimattomasta lämmityslaitteesta on pari enstistä semmosen omistajaa kertonut. Tuossakin epäsuorasti siitä mainitaan: http://www.ajovalo.net/Historia/ford_sierra.htm
Sierra olis kyllä TAKAvetoisena asiallinen laite.. Kunhan ei osta mitään loppuunrääsittyä teini pommia
Niistä kannattaa kattoa ainakin vetoakseleiden suojakumit( taitaa monesti unohtua) ja kuunnella koneen ääntä, että kiliseekö nostajat.. Muutenhan ne on suht' huolettomia pelejä ja varsinkin ei-kat DOHC-koneessa on puhtiakin ihan riittävästi perheautolle
Sama mieltä Jussin kanssa. Corolla on aika hyvä käyttöauto ja kestäväkin. Ainoa vaan ettei pelti tahdo kestä ellei pidä huolta (säännöllisesti vahaa ja pesee ym.)
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä , 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002. Galleriassa
Nissan Bluebird tuli vielä itselle mieleen, ajo-ominaisuudet on mielestäni 80-luvun autoksi ihan loistavat ja hiljaisiakin ovat. Lisäksi näissä paremmin varustelluissa malleissa ( SLX, SGX) hyvä varustelu ja verhoilu melko pramean oloista plyyshiä jne.jne.
Noissa vielä sekin hyvä puoli että olleet yleensä ihan normi perheautoina eli ei ole revitetty pilalle.
Mitään tiettyä merkkiä tai mallia oikeastaan paha mennä sanomaan kun kyseessä on jo kuitenkin 15 vuotiaita menopelejä, kaikista merkeistä löytyy hyviä ja huonoja yksilöitä
No jos ottaa vertailuun mukaan näitä n.10vuotiaita. Silloin tällöin myynnissä skoda felicioita ja "hieman" useammin opel astroja. Astrat surullisen kuuluisia ruostumis herkkyyden suhteen. Entäpä nuo skodat, niistä harva puhuu pahaa, ovatko niin harvinaisia että kenelläkään ei ole kokemusta?
Kokemuksia on Skoda Feliciasta. Oli 1.9 Diesel jossa vaihelaatikon 5 vaihde hajoo, yleinen vika. Vanhempi malli tämä Favorit, niin ei mitään virkaa. Skodasta tuli auto vasta 2000 luvulla. Corollassa on toi venttiilien ohjurien kumien vaihto ongelma jos sauhuttaa, myöskin noi jarruputket edestä taakse voi olla vaihto edessä, koskee noita japseja lähinnä, jos niitä ei ole vaihdettu. Paljon ajetussa Corollassa myöskin virranjakaja aiheuttaa nykimistä ja Nissaneissa myös nykimistä. Siinäpä sitten on miettimistä minkä merkkisen auton ostaa ja ostaako yksityiseltä vai joltain jopparilta. Ainoa neuvo mitä esitän, on että, jos auto on ollut pitkään samalla omistajalla ja jos löytyy lista korjauksista, niin sellainen auto voipi olla hyvä hankinta.
Taidan perua puheeni noista ranskalaisista, kun tänään oli voikkaalla uudehko laguna tiensivussa pelti pystyssä. Omistaja ei näyttänyt kovin tyytyväiseltä No ei vaiskaan, sattuuhan noita..