ladan muuttaminen kaksioviseksi

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
rokrok

ladan muuttaminen kaksioviseksi

Viesti Kirjoittaja rokrok »

onko otsikon mukainen toiminta luvallista? siis ilman mitään poikkeuslupia.. meininki olis kesällä hitsata takaovet kiinni, tasottaa saumat ja pistää hanttimiehen puolelle eteenpäin kaatuva penkki..
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

kyllä ainakin kaksi paikkaiseksi onnistuu helposti. mutta tuota kaksiovisesta en oikee usko että onnistuu ellei samalla muuta myös kaksipaikkaiseksi.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
rokrok

Viesti Kirjoittaja rokrok »

täytyy kyllä paikalliselta katsastusasemaltaki kysyä.. mutta kyllä sen kaiken järjen mukaan luulis olevan mahdollista kun ei sen muutoksen luulisi turvallisuuttakaan vähentävän.. olis vaa aika erikoisen näkönen semmonen peli
Avatar
aropupu
Viestit: 574
Liittynyt: 2.12.2004 12:45
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja aropupu »

ei kai siinä mitään estettä ole kun se ei ainakaan heikennä korin lujuutta...

meinaatkos laittaa taakse sitten vielä isot ikkunat?meinaan että kävisköhän noi kanttiladan isot etuikkunat taakse suoraan,tulis vielä erikoisempi...
rokrok

Viesti Kirjoittaja rokrok »

niin se takasivuikkunan pikkulasi olis meininki ottaa pois värkätä siihen kiintee lasi.. myös peräpäähän olisi tarkotus hommata corvette tyyliset takavalot ja pistää pakoputken ulostulo tulemaan peräkoukun kohdalta hieman pystyyn.
henkkasavosta

Viesti Kirjoittaja henkkasavosta »

Kyllä, tuo vaatii (ainakin miulla vaati) erikoisluvan (250€). Jos aiot pitää etuovet normaalinmittaisina, eli et aio siirtää B-pilaria, niin siihen en osaa sanoa mitään. Siitä tulee todennäköisesti vähän tökerön näköinen, luulen minä.

Mie siirsin B-pilareita 20 cm taaksepäin, ja se teki hommasta luvanvaraisen. Kuvia löytyy galleriasta, pari hassua tuosta miun combista.

Jos aiot säilyttää takapenkin, niin etupenkkien täytyy kipata.

-Henkka-
Avatar
mickey-69
Viestit: 560
Liittynyt: 25.7.2005 13:14
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

Tuota olen joskus pohtinu itekin.. Tuskin tuo on ongelma jos taka ovet vaan hitsaa kiinni, mutta jos b-pilaria siirtää taaksepäin ja jatkaa etuovia, voi paperisota olla jonkunmoinen... Tuo jälkimmäinen vaihtoehto oli aikanaan itellä mielessä, mutta totesin että byrokratia oli sitä luokkaa, etten sitten mennyt ajatuksia ja kyselyitä pidemmälle.... :shock:
henkkasavosta

Viesti Kirjoittaja henkkasavosta »

mickey-69 kirjoitti:...jos b-pilaria siirtää taaksepäin ja jatkaa etuovia, voi paperisota olla jonkunmoinen.
Ei se nyt niin kauhea ole, rahaa siihen tahtoo upota vaan aivan tolkuttomasti. Kolme A4-paperia tais mennä hakemukseen, ja hyväksyttynä tuli takaisin.

Se muutoskatsastus vei sitten aikaa muistaakseni kolme tuntia, ja se maksoi ihan kiitettävästi. Miulla oli "muutama" muukin muutos, ja en ollut valmistautunut ennen katsastusta niihin tarpeeksi (tekniikka + muutama muu).

Vielä kaikki muutettavat osat, niin summa on ihan "ei-ladamaisissa" lukemissa.

...elämä on.

-Henkka-
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

henkkasavosta kirjoitti:Kyllä, tuo vaatii (ainakin miulla vaati) erikoisluvan (250€). Jos aiot pitää etuovet normaalinmittaisina, eli et aio siirtää B-pilaria, niin siihen en osaa sanoa mitään. Siitä tulee todennäköisesti vähän tökerön näköinen, luulen minä.

Mie siirsin B-pilareita 20 cm taaksepäin, ja se teki hommasta luvanvaraisen. Kuvia löytyy galleriasta, pari hassua tuosta miun combista.

Jos aiot säilyttää takapenkin, niin etupenkkien täytyy kipata.

-Henkka-
Vai että sinä se olit kesällä Mikkelissä. Tulihan tuota päälisteltyä, hieno kapine :D Kai ensi kesänä uudestaan?
Vauhdin tae - alamäki
henkkasavosta

Viesti Kirjoittaja henkkasavosta »

^Toki,

Toivottavasti ehtis hieman jatkamaan tuota, ettei tarvitsisi noin keskeneräisellä ajella. Vähän kittiä, muutamia ruuveja, pari litraa maalia ja lakkaa, kangasta, liimaa....

Tuo lista ei tule varmaan koskaan lyhenemään.
sunbeam

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Ilman muuta siirrä b -pilaria, ladan etu ovi on tökerön lyhyt .
Itse olisin omasta rataautosta siirtäny ja jatkanut etuovia, mutta säännöt eivät salli, pyydä henkalta kopio lupapapereista niin tiedät mitä anot
rokrok

Viesti Kirjoittaja rokrok »

joo ei se mikää satavarma juttu oo että ovia aletaan hitsaan kiinni.. jos sattuu oikei hyvän latikan löytään ni ei sit viitti.. mut jos on paljo muutaki hommaa ni se menis siin samalla
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

Kaikki mahdotonkin onnistuu jos vain kunnon perusteet on ja asiallisesti sen hoitaa.
periaatteessa toi kori vahvistuu kun ovet poistaa takaa mutta mitkäs etuovat laitat voi olla hieman typerän näkönen lyhyillä ovilla.
Avatar
mickey-69
Viestit: 560
Liittynyt: 25.7.2005 13:14
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

ChargerSpeed kirjoitti:Kaikki mahdotonkin onnistuu jos vain kunnon perusteet on ja asiallisesti sen hoitaa.
periaatteessa toi kori vahvistuu kun ovet poistaa takaa mutta mitkäs etuovat laitat voi olla hieman typerän näkönen lyhyillä ovilla.
Oveahan voi aina jatkaa.... :wink:
Autorokari

Viesti Kirjoittaja Autorokari »

pitäis varmaan sitte vaihtaa penkit kipattaviksi, tiiäthän mitä meinaan
Vastaa Viestiin