lohkon madallus

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Riippuu palotilasta tuleehan se sulla jo mäntä sitten 0.8mm ylemmäs ku mulla,Palotiloja hieman vielä suurennettu venttiilien ympäriltä, jan vahvikehitsauken jälkeen otettu kannesta pois pieni oikaisu siivu. Kanis toki 2101 mallia eikä siis uudempi 21011en tiedä kuinka paljon noissa on vakiona eroa. Niin ja vakio männillä joilla puristus suhde on 8.5 niin nehän jää 1.8mm alle lohkon ja ovat varustettu 2mm kupilla, joten 3mm alituksella tasapäinen menee melko lähelle vakio puristuksiin..
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

no helvetti.. sehän on hyvä homma.. oikeen hienoo.. pitääpi viedä lohko sit höylään 8) jos sais lassen laulaan kesäks.. kiirettä pitää, kun valtion hommia pitäis tehdä viä huhtikuun alkuun asti :?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Mittaappa sen palotilan tilavuus niin saa tarkkaan noita mittoja sitten eikä tarvi arpoa :wink:

Tiivistä vaseliinilla pleksi, johon on porattu jokunen reikä, palotilan päälle ja täytä palotila mittaruiskua apuna käyttäen jollain nesteellä. Esimerkiksi apteekista saatava 10ml ruisku on ihan näppärä. Ite käytän alkoholia.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

juu täytyypi mitata kun saan kanteni takaisin laippojen tekijältä :oops:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
ilkkahy

Viesti Kirjoittaja ilkkahy »

Paljonkos sitä ruttua osapuilleen vaparissa tulee jos ottaa 1500 koneesta 2mm lohkosta pois ja kannen palotila on ihan vakio?

Tai jos joku sattuu muistamaan, niin paljonko mäntä jää tuossa koneessa lohkon alapuolelle ja paljonko on vakiokannen palotilan tilavuus?
Avatar
OSmo
Viestit: 164
Liittynyt: 9.2.2006 12:57
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja OSmo »

pappa- igor kirjoitti:täytyypi kokeilla laskea vaan lohkoa.. mutta en silti usko että kahden millin laskulla pääsisin 8.8 paukkuihin koska mäntä jäis viäkin lohkon tasalta :!: kolme :!: milliä :!:
..aika korkeat puristukset turbo koneeseen..
ei ihan hukas ol, mut ei kaukaa käy..
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

OSmo kirjoitti:
pappa- igor kirjoitti:täytyypi kokeilla laskea vaan lohkoa.. mutta en silti usko että kahden millin laskulla pääsisin 8.8 paukkuihin koska mäntä jäis viäkin lohkon tasalta :!: kolme :!: milliä :!:
..aika korkeat puristukset turbo koneeseen..
Kyllä puristuksia pitää olla... eihän sitä muuten saa käymään ja matalilla paukuilla ei oo alavääntöä, kun nokka ja ahdin vetää ylhäältä... :twisted:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tuon puristuksen saa aika helposti tietoonsa laskeskelemalla ja mittailemalla. Ei tarvitse arpoa, huhuilla tai luottaa mutu-puheisiin.

Ei alta ysin ruttu vielä kovin korkea ole jos nokkakin on tiukempi. Tosin ehkä joku 8 olisi "turvallisempi" nakuttamisen kannalta etenkin jos meinaa reilummin ahtaa.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

mikä on orginaali korkuisen 1500/1600 lohkon sylinteriputken pituus??? mul on 144mm joten onkohan vakio... kuinka monta milliä on vakio lohkoa mahdollista madaltaa :?: :?: :!:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

vien sen lohkon ny viikonloppuna höylään otan 3mm pois.. toivotaan että sen jälkeen ruttua piisais... tarvii viikonloppuna mitata palotilan koko ja ens viikol niputtaa koneen alakerta.. jos lassen sais laulaan jo syyskuun alkuun niin samalla sais pitkän leiman :roll: (kun viimenen numero on 0)
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Vastaa Viestiin