Projekti 2107 1.5 muutos kone Opel 1.6i 16V

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Projekti 2107 1.5 muutos kone Opel 1.6i 16V

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

Kone kyllä istuu tietty paikalleen mutta osaisko joku sanoo mikä hyvä ratkaisu vaihteiston ja koneen yhdistykseen???

Tällänen projekti pitäis alottaa tos mahd. pian...
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

ja koneen teho olis ainakin mun mielest sallittu rajoissa eli 74KW eli jotain 100,60HV..... eikös takavedossa ole raja 100,80HV???
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

onhan se raja 100.8hv... mutta huonoon on menny jos täytyy lada ja ooppeli sekottaa :wink:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

[e]

niin on :)
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
DELETED

Viesti Kirjoittaja DELETED »

DELETED
v1lh0-

Viesti Kirjoittaja v1lh0- »

Ladan vauhtipyörä ja kytkin ja joku laippa väliin?
tsenobiili
Viestit: 112
Liittynyt: 6.11.2003 15:34

Re: Projekti 2107 1.5 muutos kone Opel 1.6i 16V

Viesti Kirjoittaja tsenobiili »

Lada110 kirjoitti:Kone kyllä istuu tietty paikalleen mutta osaisko joku sanoo mikä hyvä ratkaisu vaihteiston ja koneen yhdistykseen???

Tällänen projekti pitäis alottaa tos mahd. pian...
Mistäs ooppelista kone on? etuveto vai takaveto,missäs päässä konetta öljy pohjan patti on? Jakajan paikka yms yms... eipä se ladan konehuone ihan helpolla nielaise mitätahansa vierasmoottoria,vaikka aluksi helposti siltä näyttääkin.

Ite laitoin nappikseen Volvon vinokoneen+laatikon,jouduin leikkaamaan melken koko rintapellin veks,että sain moottorin ö.pohjan patin riittävän taakse on nimittäin eri päässä konetta kun latuskassa.
Jos sen olis jättäny palkin etupuolelle niille paikkeille missä orig.koneen pahka sijaitsee niin kone olis ollu ihan liian edessä.

Koska kone majailee puoliksi kabiinin sisäpuolella,niin se perk...kaasarihan nojas tietysti just!!jarrutehostajaan :evil: ->lisää rälläkkää,pakosarja nojas muutenvaan ja taas... rälläkkää.

Koneen ja laatikon kiinnityskorvakkeet tehtiin muutamaan kertaan et sai koko paketin sopivasti balanssiin.
Tässävaiheessa projektissa oli vasta kone ja lodju oikeella paikallaan.

Uuden tulipellin sekä kardaanitunnelin pläkkäys,uuden kaasupolkimen rakennus koska vanha laikattiin sen tulipellin aukon tieltä pois,oljytikkua ei saanu mistään kautta veks :lol: ja taas ->rälläkkää.

Sitten tietty vähän Kardaanin rakentelua,syylärin sovittelemista,sähköjen,bensalinjan yms.letkujen vetoa ja paaaaljon kaikkea muuta pikku näpräämistä niin oli jopa ajokuntoinen jee...

Autostahan tuli Rokki-Ralli kilpuri (lisäinfoa Rokkirallista löytyypi tuolta ->>> http://www.sheikki.com)jotenka siinä ei ole mitään ylimääräista rekvisiittaa esim kojelautaa tai muutakaan roipetta kabiinissa,paitsi tietty kaaret ja kuppijakkara.

Siviili liikenteeseen en alkais rakentamaan ollenkaan vierasmoottorista Ladaa.

Summa summarum. Luulisin että se välilaippa saattaa olla pienin murhe valitsemallasi tiellä. :wink:

PS. kilpurista on jotakin kuvia viimevuoden marraskuussa ajetusta rokkirallista heinolassa auton nro 380 -->>> http://www.romut-radalle.com
Se ei skulaa joka skagaa
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

^^make^^ kirjoitti:eiku nyt on just asiallinen projekti. kaks parast autoo sekotetaan niin hyvä tuleepi.
tiedä näistä häistä :!: :?: :roll: sillon kun jakopää vaihtu ketjusta remmiin niin sen jälkeen voi sanoo että ympyrä ja nuoli siitä alkaa huoli :lol: lada ladana ja mosse mossena :wink:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

mulle ainakin on jo kotona opetettu että, ÄLÄ KOSKE MIHINKÄÄN MISSÄ ON SALAMAN KUVA!
21013 2300tic
DELETED

Viesti Kirjoittaja DELETED »

DELETED
Neero82

Viesti Kirjoittaja Neero82 »

oho
Larssoni

Viesti Kirjoittaja Larssoni »

tuosta voidaan olla montaa mieltä et kumpiko on parempi, mersu vai ooppeli... kaikista paras on kumminki ns. siperian mersu!! :lol:
Avatar
Esto_r
Viestit: 364
Liittynyt: 16.5.2005 19:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Esto_r »

Jos tohon ryhdyt niin kai tosta tulee kuvia että päästään ihmettelemään kumajaista? :D
DELETED

Viesti Kirjoittaja DELETED »

DELETED
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

^^make^^ kirjoitti:aika ihme juttu et kaikki haukkuu ooppelii vaik esim mersut on paljon huonompii :roll: vaikka eihän tossa tietenkään ollu mersuista juttuu et olis niit nokilekoi voinu arvostella :D
Joo, taitaapi kuitenkin olla toisinpäin. Vertaile samanikäisten mersujen ja ooppelien kilometrimääriä esim. niin kumpi mahtaa kestää enemmän kilsoja. :lol: Kyllä se Mersu vaan taitaa olla PIKKASEN parempi kuin Opel.

Ei mut on hyvä ku joku tekee näitäkin et sovittelee Latukkaan muita tekniikoita. :wink: Pistä ihmeessä kuvia ja tietoa kun edistyy.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Vastaa Viestiin