Projekti 2107 1.5 muutos kone Opel 1.6i 16V
Projekti 2107 1.5 muutos kone Opel 1.6i 16V
Kone kyllä istuu tietty paikalleen mutta osaisko joku sanoo mikä hyvä ratkaisu vaihteiston ja koneen yhdistykseen???
Tällänen projekti pitäis alottaa tos mahd. pian...
Tällänen projekti pitäis alottaa tos mahd. pian...
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
ja koneen teho olis ainakin mun mielest sallittu rajoissa eli 74KW eli jotain 100,60HV..... eikös takavedossa ole raja 100,80HV???
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: 6.11.2003 15:34
Re: Projekti 2107 1.5 muutos kone Opel 1.6i 16V
Mistäs ooppelista kone on? etuveto vai takaveto,missäs päässä konetta öljy pohjan patti on? Jakajan paikka yms yms... eipä se ladan konehuone ihan helpolla nielaise mitätahansa vierasmoottoria,vaikka aluksi helposti siltä näyttääkin.Lada110 kirjoitti:Kone kyllä istuu tietty paikalleen mutta osaisko joku sanoo mikä hyvä ratkaisu vaihteiston ja koneen yhdistykseen???
Tällänen projekti pitäis alottaa tos mahd. pian...
Ite laitoin nappikseen Volvon vinokoneen+laatikon,jouduin leikkaamaan melken koko rintapellin veks,että sain moottorin ö.pohjan patin riittävän taakse on nimittäin eri päässä konetta kun latuskassa.
Jos sen olis jättäny palkin etupuolelle niille paikkeille missä orig.koneen pahka sijaitsee niin kone olis ollu ihan liian edessä.
Koska kone majailee puoliksi kabiinin sisäpuolella,niin se perk...kaasarihan nojas tietysti just!!jarrutehostajaan

Koneen ja laatikon kiinnityskorvakkeet tehtiin muutamaan kertaan et sai koko paketin sopivasti balanssiin.
Tässävaiheessa projektissa oli vasta kone ja lodju oikeella paikallaan.
Uuden tulipellin sekä kardaanitunnelin pläkkäys,uuden kaasupolkimen rakennus koska vanha laikattiin sen tulipellin aukon tieltä pois,oljytikkua ei saanu mistään kautta veks

Sitten tietty vähän Kardaanin rakentelua,syylärin sovittelemista,sähköjen,bensalinjan yms.letkujen vetoa ja paaaaljon kaikkea muuta pikku näpräämistä niin oli jopa ajokuntoinen jee...
Autostahan tuli Rokki-Ralli kilpuri (lisäinfoa Rokkirallista löytyypi tuolta ->>> http://www.sheikki.com)jotenka siinä ei ole mitään ylimääräista rekvisiittaa esim kojelautaa tai muutakaan roipetta kabiinissa,paitsi tietty kaaret ja kuppijakkara.
Siviili liikenteeseen en alkais rakentamaan ollenkaan vierasmoottorista Ladaa.
Summa summarum. Luulisin että se välilaippa saattaa olla pienin murhe valitsemallasi tiellä.

PS. kilpurista on jotakin kuvia viimevuoden marraskuussa ajetusta rokkirallista heinolassa auton nro 380 -->>> http://www.romut-radalle.com
Se ei skulaa joka skagaa
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
-
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
Joo, taitaapi kuitenkin olla toisinpäin. Vertaile samanikäisten mersujen ja ooppelien kilometrimääriä esim. niin kumpi mahtaa kestää enemmän kilsoja.^^make^^ kirjoitti:aika ihme juttu et kaikki haukkuu ooppelii vaik esim mersut on paljon huonompiivaikka eihän tossa tietenkään ollu mersuista juttuu et olis niit nokilekoi voinu arvostella

Ei mut on hyvä ku joku tekee näitäkin et sovittelee Latukkaan muita tekniikoita.

Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com