1700i sytytyksestä kipinät hukassa.

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Lahna
Viestit: 188
Liittynyt: 30.6.2005 16:28
Paikkakunta: Haarajoki

1700i sytytyksestä kipinät hukassa.

Viesti Kirjoittaja Lahna »

Kaverin ruiskupelistä on kipuna hukassa. Hal anturi toimii. Mistäpäin kannattais aloittaa vian etsiminen?
Ladaton!!!
Opel omega -90 2.6 strait 6 tomaatti
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

vaihtaa tulpat :wink:
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Lahna
Viestit: 188
Liittynyt: 30.6.2005 16:28
Paikkakunta: Haarajoki

Viesti Kirjoittaja Lahna »

'aatee' kirjoitti:vaihtaa tulpat :wink:
Mutta kun auto käy jonkun aikaa ja sitten loppuu kun seinään virrat.
Ladaton!!!
Opel omega -90 2.6 strait 6 tomaatti
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Puolasatsit pitäisi tarkistaa.
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

ööö ei 1700i koneessa ole hall anturia, no jos induktio anturia tarkoitit ja olet varma sen toiminnasta ja kipinä häviää kaikista pytyistä niin sytkäpoksi taitaa olla seuraava epäilty, tuskin molemmat puolat kerralla hajoavat. Tietysti kannattaa ensin mitata että se saa sähköä, ja ruiskun poksillekin menevät johdot (se eneiten piuhoja sisältävä liitin sytkäpksin kyljessä) voi koittaa irrottaa niin kipinä pitäis ainakin tulla varmasti jos poksi saa sähköä ja pyörimisnopeustietoa.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

onkos kukaan vielä kertonut miten noi suorasytkän puolat testataan yleismittarilla?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Lada-Jussi kirjoitti:onkos kukaan vielä kertonut miten noi suorasytkän puolat testataan yleismittarilla?


Ei kovini tarkkaa tulosta yleismittarilla saa. Ensiö puolen resistanssi on muistaakseni noin 0.5ohm, toisio puolta en enää muista mutta se oli aika pieni perinteiseen puolaan verrattuna eli varmaan jotain 5kohm-20kohm välille menee.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Lahna
Viestit: 188
Liittynyt: 30.6.2005 16:28
Paikkakunta: Haarajoki

Viesti Kirjoittaja Lahna »

Syy löytyi. Puolasatsin alla oleva (onko se nyt sytkäpoksi vai MIKÄ?) levy johon puolat kiinnittyy. Puolien kosketus-/kontakti raudat oli hapettuneet. Väliaikaisesti toimi pelkällä puhdistuksella. Nyt täytyis saada vissiin ostettua uusi kun oli tänään kuulemma taas pätkässy tien päällä. Otettiin irti koko sytkä poksi ja kokeiltiin mun auton toimivalla poksilla ja hyvin pelas.

Kiitoksia kaikille vihjeistä!
Ladaton!!!
Opel omega -90 2.6 strait 6 tomaatti
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Turbiini kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:onkos kukaan vielä kertonut miten noi suorasytkän puolat testataan yleismittarilla?


Ei kovini tarkkaa tulosta yleismittarilla saa. Ensiö puolen resistanssi on muistaakseni noin 0.5ohm, toisio puolta en enää muista mutta se oli aika pieni perinteiseen puolaan verrattuna eli varmaan jotain 5kohm-20kohm välille menee.
Osaatko sanoa mikä tehtävä noilla kaikilla johdoilla on jotka tuodaan puolasatsiin 3 erillisellä liittimellä? Jokin kaavio tai muu kiinnostaisi kovasti josta näkisi mitä mikin johto tekee.
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

ELi siis sytkän ohjainpoksin eka liitin on virran syöttö eli maa ja + virtalukolta, seuraava 6 napainen on ruiskun ohjaimelle/mittaristolle menevä jossa A on tieto ruiskulta sytkälle siitä että ruisku ottaa ennakon säädön toimintaan B sytkä signaali ruikulta sytkän poksille C kierroslukumittarille syöttö E pyörintä tieto sytkä poksilta ruiskulle F sytkä poksin ja ruiskun ecun välinen maa D taisi olla yhteydessä virran syöttöön. 3napainen liitin on suoraan kampiakselin anturille menevä.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Vastaa Viestiin