Hehtaari kirjoitti:Nyt kun on kirjotuksetkin ohi niin joutaa ladaa hoivaamaan. Eli ralliratti olisi tarkoitus vaihtaa tuon alkuperäisen tilalle. Ei varmaan kovin vaikea homma ole, mutta voisitteko kertoa kuitenkin pääpiirteittään vaihtotoimenpiteen. Kun se kuitenkin tössää johonkin kohtaan mulla

....jotain ruuvia en löydä tai vastaavaa.
Ja toinen kysymys koskee jarruja. Pyörät saa menemään lukkoon kun polkee polkimen konehuoneen puolelle ja eikä sittenkään tunnu menevän kaikki pyörät lukkoon. Pumppaamalla poljin nousee ja jarruvoima paranee. Eikä ilmaamalla ongelma paranu kun pariksi päiväksi. Mistähän se sitä ilmaa tuonne järjestelmään kerää? Ei oikein jaksa ilmatakaan muutaman päivän välein noita jarruja. Niin ja auto on 2107 1500(sl kai) -95.
Ratin vaihto menee niin, että irroitat ratinkeskiön päällisen, riippuu Ladasi mallista miten irtoaa. Vanhemmissa on ruuvit jotka pitää päällistä kiinni, aukeavat ratin puolien takapuolelta. Uudemmissa taitaa olla se keskiön päällinen ihan vaan painettu paikalleen, meisselillä nostaa reunaa ja ottaa sen pois. Tuosta en ole ihan varma kun en ole 2104/2105/2107 mallin rattia koskaan irroittanut. Ja sitten mutteri irti sieltä keskiön sisältä rattiakselin päästä, taisi aueta 24mm hylsyllä. Sitten vedät ratin pois, saattaa olla kovaakin kiinni, jos ei helpolla irtoa niin kierrä mutteri muutaman kierroksen paikalleen ja vedä sitten rattia irti. Kun ratti irtoaa niin ei pääse vetämisen voimasta iskemään päin naamaa vaan jää paikalleen. Sitten uusi ratti paikalleen ja mutteri kiinni. Ja keskiön päällinen paikalleen. Ja ennenkuin alat irroittaa rattia, niin käännä pyörät suoriksi, niin saat uudenkin ratin oikeaan asentoon.
Ilmaa voi päästä jarruihin jos pääsylinteri tai takapyöräsylinterit huonoja eli vuotavat, tai letkuissa/putkissa liitokset löysällä tai letku/putki rikki.
Itseasiassa omassakin Ladassa on sama ongelma, ei vaan kauheasti haittaa kun auto ei ole tällä hetkellä ajossa
