Uusikysymys KIIRE!!! kytkennästä+öljynpaineenvalo

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Esto_r
Viestit: 364
Liittynyt: 16.5.2005 19:19
Paikkakunta: Lahti

Uusikysymys KIIRE!!! kytkennästä+öljynpaineenvalo

Viesti Kirjoittaja Esto_r »

Miten lämpömittari kytketään? Tai jos joku vois lämpömittarin toiminnan selittää siis sen sähköpuolen... Nii ja jos on kaavioita ni laittakaa...
Viimeksi muokannut Esto_r, 26.5.2006 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Plussa tulee mittarille suoraan ja miinus tulee anturin kautta koneen rungosta, lämpötilan mukaan anturin resistanssi muuttuu ja siten lämpömittari saa erilaisia jännitteitä osoitettavakseen. Lämpömittari on siis tavallinen jännitemittari.
Avatar
Esto_r
Viestit: 364
Liittynyt: 16.5.2005 19:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Esto_r »

Dodiih se oli nopee :D
kissimissi

jaa

Viesti Kirjoittaja kissimissi »

mut mikä on silloin mittarissa vikana kun menee pikkuhiljaa pohjaan? kun kone on käynyt n.2min menee mittari mulla pikkuhiljaa tappiin saakka???
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Oletko koittanut toisella lämpöanturilla? Entäpä anturin johdon irroitus, vaikuttaako mitään? Entä pelkät virrat päälle, ei ollenkaan konetta käymään, mitä mittari sanoo 5 min päästä?
Avatar
Esto_r
Viestit: 364
Liittynyt: 16.5.2005 19:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Esto_r »

Tänne kysyisin tämmöstä kun kytken lämpömittarin niin nousee tappiin asti! mutta jos laitan piuhat toisinpäin niin pikku hiljaa nousee siihen 80 asteen kohdalle? kumpikohan mahtaisi olla oikea? tietysti mittari voi olla sökö.

Samaan syssyyn öljynpaineen merkkivalon kytkemisestä? Eli ihan vaan miten kytketään.
:shock:
Avatar
Esto_r
Viestit: 364
Liittynyt: 16.5.2005 19:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Esto_r »

Jos joku osaisi neuvoa ni iha jees ois ku huomiseks tarttis saada toimii... :cry:
tsenobiili
Viestit: 112
Liittynyt: 6.11.2003 15:34

Viesti Kirjoittaja tsenobiili »

Esto_r kirjoitti:Tänne kysyisin tämmöstä kun kytken lämpömittarin niin nousee tappiin asti! mutta jos laitan piuhat toisinpäin niin pikku hiljaa nousee siihen 80 asteen kohdalle? kumpikohan mahtaisi olla oikea? tietysti mittari voi olla sökö.

Samaan syssyyn öljynpaineen merkkivalon kytkemisestä? Eli ihan vaan miten kytketään.
:shock:
Saattaa olla se anturi sökönä,mittarin ei pitäis nousta yhtään jos johto on anturista irti ja jos tökkäät sen anturin piuhan maihin,niin mttarin pitäs mennä tappiin.
Ö.paine valon saat toimimaan tollee-> piuha akun + navalta merkkivaloon ja valolta anturille thats it.
Se anturi on vaan pelkkä paineella toimiva katkaisija,elikkäs kun painetta ei ole niin se maadoitaa.

Onkos nää tulossa sun rokkikilpuriin?
Kokemuksesta voin kertoa että eipä siellä rytinässä kyllä kerkee mitään koneen lämpöjä seurailemaan,eli revi koko kojelauta vaan veks(kevennystä :wink: ) ja yks ISO valo ö.painetta varten
Se ei skulaa joka skagaa
Avatar
Esto_r
Viestit: 364
Liittynyt: 16.5.2005 19:19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Esto_r »

Selvä...

Juu onhan nää siihen "kilpuriin" tulossa 8) Vähän hoppua pistää kun huomenna ois heinolassa harjotuskilpailu... :? Ei kerinny ees maalaamaan. Paitsi tietyt kohdat pitää maalata kun on vaan pohjamaali. Kojelaudan oon jo repiny mutta tein ite pienen mittari taulun. Laitoin noi ku ei oo aikasempaa kokemusta että kerkeekö kattelee :D Huomenna nähdään :twisted: Voisin laittaa galleriaan kuvia tänään jos kiinnostaa kattoa, mutta illalla vasta.
tsenobiili
Viestit: 112
Liittynyt: 6.11.2003 15:34

Viesti Kirjoittaja tsenobiili »

No mites siellä Heinolassa Latuska kulki? Onks sul kuvia kisoista?
Se ei skulaa joka skagaa
Vastaa Viestiin