ch-valo/nokka-akselin asennontunnistin
ch-valo/nokka-akselin asennontunnistin
Näkyvimmän, päällimmäisen liittimen rapsuttelu ja wd-40 suihkaus sammutti ch-valon. Nyt tuo loimottaa jatkuvasti, aiemmin satunnaisesti. Liittimen avaaminen ja sulkeminen tuntui tuohon auttavan. Samoihin aikoihin myös bk-10 sekosi, rääkyi alvariinsa ajaessa, ja parkissa seisovalle autolle mennessä vastassa oli taulu kirkkaana rääkyvä ajotietokone jossa vilisti näytössä kaikki mahdollinen. Irroitin bk-10:n. Onkohan tuolle anturille muuta tehtävissä vai menikö uusimiseksi?
Mitä tietoa mokoma(Nokka-akselin asennontunnistin) boksille antaa, kulkuhalut autolla kun eivät perstuntumalla ole muuttuneet miksikään (111 8v-03). Voiko tuo ymmärtääkseni Induktiivinen tunnistin ylipäätään vikaantua muualta kuin kolmenkarvan liitoksistaan? On tuolle varmaan vastusarvojakin annettu? Mikähän hintaluokka mulkuntupilla Suomessa? Venäjältäkin saisin. Akunkengän irroitus pimentää vikavalon (kojetaulusta) n. päivän ajaksi. Kertokaa nyt joku hölmölle jotain! Pitäs heinäkuussa ensikertaa katsastaa.
Tuota nokka-akselin tunnistinta käyttää OBD-järjestelmä määrittelemään, mikä sylinteri on työvuorossa ja näin se pystyy määrittämään missä sylinterissä on sytytyskatkoksia(yhdessä kampiakselin asennontunnistimen kanssa). Delta hinta oli viime viikolla 94€. Tunnistin ei ole induktiivinen, ja muistaakseni sen kuntoa ei voi vastumittauksella määrittää.