Tulipas mieleen että en ole vielä katsonut vaihdelaatikon öljytilannetta, toivottavasti ei ole mennyt paskaksi jos/kun olen kuivalla lootalla ajellut

Riippuen nyt siis rahinan määrästä ja laadusta tietenkin; jos rahina on lievää ja vaihteisto toimii hyvin, vaihteet menevät hyvin päälle ja siellä on riittävä määrä oikeanlaista öljyä, ajelisin vielä jonkin aikaa ja seuraisin tilannetta, josko rahina lisääntyy tai muuttaa laatuaan.Jakke kirjoitti: Ei kai tässä ole vaihdelaatikon vaihto edessä!
No huhhuhJakke kirjoitti:Lorotin tossa äsken öljyt laatikosta pihalle, eipä siellä ollut kuin ehkä 2.5dl. Eikös siellä pitäis olla noin 1.5l?
No, pistetään uudet öljyt kehiin ja katotaan jos auttaa, sen vanhan öljyn seassa olikin runsaasti pientä metallijauhoa. Yritän tosiaan pistää sinne vähän enemmänkin kuin sen 1.55l jonka ohjekirja vaatii.
Niinpä, en onneksi ehtinyt ajaa paria sataa kilometriä enempää, oli vain pakko siirtää auto turusta tampereelle eilen.Jokari kirjoitti:No huhhuhJakke kirjoitti:Lorotin tossa äsken öljyt laatikosta pihalle, eipä siellä ollut kuin ehkä 2.5dl. Eikös siellä pitäis olla noin 1.5l?
No, pistetään uudet öljyt kehiin ja katotaan jos auttaa, sen vanhan öljyn seassa olikin runsaasti pientä metallijauhoa. Yritän tosiaan pistää sinne vähän enemmänkin kuin sen 1.55l jonka ohjekirja vaatii.Pari desiähän ei riitä voiteluun mitenkään, joten olet kyllä rutikuivalla lodjulla ajellut
Jos siellä sulakerasiassa on vielä niitä alkuperäisiä venäläisiä mustia sulakkeita, niin suosittelen heittämään ne kaikki mettään ja korvaamaan uusilla länsimaalaisilla. Samalla kannattaa painaa sulakepitimien etureunan liparetta vähän kiinnemmäs, jotta kontakti on hyvä.Jakke kirjoitti:Juu no todella halpoja verrattuna edellisen autoni osiin (Alfa Romeo 164).
Minulla olisi vielä toinenkin kysymys, eli missä on vika kun kaikki varoitusvalot ovat aivan pimeinä? Siis ne jotka ovat tuossa nopeusmittarin vasemmalla puolella, kaikki muut toimivat kyllä hyvin. Kaikki sulakkeet näyttävät olevan aivan kunnossa mutta äänimerkin rele puuttuu (mutta kyllä se töötti kuitenkin toimii).
kyllä minä olen aina ratti paikallaan mittariston irrottanut...Kimmo86 kirjoitti:Noista mittariston varotusvaloista, niin mulla oli sama vika että kaikki tuikut pimeni yksitellen. Syynä oli piirilevyn huonot/ hapettuneet kontaktit. Vaihdoimpa sitten koko paneelin uuteenkäytettyyn jonka otin varaosamittaristosta. Se itse varotusvalopaneeli on kahdella ruuvilla kiinni mittariston takana, eli on helppo irrottaa huoltoa varten![]()
Ja mittaristohan irtoaa helpoimmin irrottamalla ensin ratin, jonka jälkeen ruuvien peitelevyt ( 2kpl molemmissa päissä valojen/ puhaltimen kytkimien vieressä ) irti, sitten nuljuttaa mittaristoa senverran ulos että saa mittarinvaijerin irrotettua.