TYHMÄ KYSYMYS ASTEEKISTA?
TYHMÄ KYSYMYS ASTEEKISTA?
niin eli haluaisin tietää että jos irrotan asteekki ladastani afr boksille menevät piuhat niin miten auto tähän reagoi että toimiiko ollenkaan, huonosti vai toimii hyvin ja jos teen noin ja koitan käynnistää niin voiko rikkoa jotakin tms? kiitos vastauksista etukäteen
kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
-
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
Eikös tuon asteekin voi poistaa esim. peltokäytössä kokonaan? Kaikki sähköboksit ja solenoidit, alipaineletkut ynnä muut ylimääräiset pois/tukkoon niin eikö tuo kaasari silti toimisi mekaanisesti kuten tavallinen ikään? En ole kyseistä viritystä koskaan purkanut joten en tiedä, mutta juttujen perusteella tuo saattaisi olla mahdollista.
minulle tuleepi luultavasti toisenlainen kaasutin... mutta rupesi vain kiinnostamaan että toimisiko tuo vielä jos ottaisi afr boksille menevän piuha nipun irti...
kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
-
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
juu juu tietysti mutta mitä nämä ympyröidyt jutut ovat, mitä niistä käy ja mitä virkaa niillä on?
http://img240.imageshack.us/my.php?image=tmmuok4pa.jpg
EDIT: kuva siis kännykällä otettu joten laatu ei välttämättä ole kauhean hyvä mutta toivotaan että saatte selvää tuosta kuvasta...
http://img240.imageshack.us/my.php?image=tmmuok4pa.jpg
EDIT: kuva siis kännykällä otettu joten laatu ei välttämättä ole kauhean hyvä mutta toivotaan että saatte selvää tuosta kuvasta...
kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
-
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
-
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
Kiitos korjauksesta, en ollut ihan varma mikä on.Kimmo86 kirjoitti:RussianTUNER kirjoitti:on kaiketi joku alipaineletku
Huohottimen letkuhan sePunasella ympyröity oli joku automaattiryypyn systeemi

Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
mikäpä tuo ruskealla ympyröity säätöruuvi on? onko joku seos ruuvi?(auttakaa tyhmää)
http://img103.imageshack.us/my.php?imag ... uok3jv.jpg
http://img103.imageshack.us/my.php?imag ... uok3jv.jpg
kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Mun mielestä axteekki-lada käy ilman boksejakin koska kaasuttimen perustekniikka on mekaanista, mutta kaasuttimen polttoaineseosta säätävät solenoidisuuttimet eivät toimi, ja seos jää liian laihaksi/säätämättä.
Tyhjäkäynti jää myös ilmeisesti pois koska sen suutinta ei enää ohjaa mikään.
Kokeilla kannattaa..axteekki on tutkimaton mutta tuskin se helposti suuttuu.
Kävisiköhän muuten Honda Civikin tuplakaasarit ladaan? Ne on sivuimumallia, joten eivät pahemmin virtausta vastusta, imusarjakin on tuossa civikissä n.5cm pitkä. Eivät taida ladaan vaan sopia..
Ne ovat vaan niin kettumaiset irroittaa, etten viitsi romuladon koristeeksi purkaa, vaikka käyttöä ehkä löytyisi joskus/joltakin.
Tuo ruskealla ympäröity on ilmeisesti tyhjäkäyntinopeuden säätöruuvi. Seossäätö on jossain sivummalla piilossa.
Tyhjäkäynti jää myös ilmeisesti pois koska sen suutinta ei enää ohjaa mikään.
Kokeilla kannattaa..axteekki on tutkimaton mutta tuskin se helposti suuttuu.
Kävisiköhän muuten Honda Civikin tuplakaasarit ladaan? Ne on sivuimumallia, joten eivät pahemmin virtausta vastusta, imusarjakin on tuossa civikissä n.5cm pitkä. Eivät taida ladaan vaan sopia..
Ne ovat vaan niin kettumaiset irroittaa, etten viitsi romuladon koristeeksi purkaa, vaikka käyttöä ehkä löytyisi joskus/joltakin.
Tuo ruskealla ympäröity on ilmeisesti tyhjäkäyntinopeuden säätöruuvi. Seossäätö on jossain sivummalla piilossa.
Joo tuosta joskus turinoin ja nyt on 2102 -84 ladassa axtec kaasari ilman sähköjä kine.
1500 kone menee hyvin kun vaihtaa ne suuttimet isommaksi ja tukkii alemman solenoidisuuttimen kokonaan (tinaa sen pään umpeen) ja ottaa siitä joutokäyntisuuttimesta sen muovipalikan pois suuttimen ja solenoidirungon välistä (lähtee vetämällä).
Mulla on nyt muistaakseni I kurkussa 110 pääsuutin ja II kurkussa 130 pääsuutin, ilmat vakiot ja nyt taitaa jotenkin toimia ja kun polkaisee II kurkunkin läpän selälleen niin kyllä lähtee 200 000 ajetuksi entiseksi 1500 kattikoneeksi melko hyvin
Bensaa on kyllä vienyt lähemmäs 10 l/100km mutta taisi olla kohokin vähän turhan ylhäällä, enkä tiedä pysyykö sen säätö kun tänään taas tuntui käyvän rikkaammalla I kurkulla mitä eilen... Koitin tota säätää sellaiseksi että tasakaasulla (I- kurkku) ei vie paljoa bensaa ja kun pistää polkimen pohjaan niin saa tarpeeksi kakkua...
Niin ja ne pääsuuttimet on siellä ilmasuuttimien (kaasarin kansi ensin pois) alla lähellä kaasarin alapäätä ja kun kaasari on paikallaan ne taitaa saada parhaiten jollain mig langalla ongittua
Täältä löytyy tuosta kaasarista tietoa:
http://koti.mbnet.fi/arpati/Paint%20kaavio%202.jpg
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... ight=axtec
1500 kone menee hyvin kun vaihtaa ne suuttimet isommaksi ja tukkii alemman solenoidisuuttimen kokonaan (tinaa sen pään umpeen) ja ottaa siitä joutokäyntisuuttimesta sen muovipalikan pois suuttimen ja solenoidirungon välistä (lähtee vetämällä).
Mulla on nyt muistaakseni I kurkussa 110 pääsuutin ja II kurkussa 130 pääsuutin, ilmat vakiot ja nyt taitaa jotenkin toimia ja kun polkaisee II kurkunkin läpän selälleen niin kyllä lähtee 200 000 ajetuksi entiseksi 1500 kattikoneeksi melko hyvin

Niin ja ne pääsuuttimet on siellä ilmasuuttimien (kaasarin kansi ensin pois) alla lähellä kaasarin alapäätä ja kun kaasari on paikallaan ne taitaa saada parhaiten jollain mig langalla ongittua
Täältä löytyy tuosta kaasarista tietoa:
http://koti.mbnet.fi/arpati/Paint%20kaavio%202.jpg
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... ight=axtec
124/2101 practical beauty