sytytys puoli tempuilee

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
pajavasara

sytytys puoli tempuilee

Viesti Kirjoittaja pajavasara »

eli nytten tos nappiksessa on ruvennu sytytys puoli tempuileen oikeen urakalla tänää meni noin puolen tunnin sisään neljä puolaa kaikkien puolien kohalla kävi vähän aikaa ja sitten sammu käynisti uudestaa kävi mutta kun nosti kieroksia nii paukkuu maan helvitisti sitten pimeni puola ja kun oon viime viikolla ostanu uuden jakajan ja puolan ja tulupat ja johot nii missä on vika toi viime viikolla ostettu puola teki teenää perjantai iltana että auto sammu kesken ajon nii piti aukasta pelti ja jäähdyttää puola lumella kylmäksi että lähti käyntiin uudestaan ja ny tänää toi uus puola ja kolme muuta puolaa meni sökös et missä ny vika luuraa ei oma pää enään riitä
Xorron

Viesti Kirjoittaja Xorron »

Mulla pimeni kerran cortiinassa (olen siis ollut jo maanpäälisessä helvetissä) puolia. Syy löydettiin ja silloin vika oli jännitteen säätäjässä. Latausvirta oli yli 30V. Puolat ei kestäneet sitä. Vika oli tosin melko nopeasti pakannettu, kun akkunesteet kupli ja porisi yli 30V latausvirrasta. Kuuluuko siihen puolaan etuvastus? ajattelin jos kuuluu ja virta pääsee ohittaan sen jotain kautta.
pajavasara

noh jos toi virta ois menny tohon 30 voltiin nii mullahan ois kärynny poppivehkeet totaalisesti maksimissaan mitä toi virtaa syöttää on 14.8 volttia ja jatkuva virran syöttö on sit semmonen 13.5 - 14 volttiin
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

virran yksikkö on ampeeri ja jännitteen voltti
mutta kysymyshän kuului onko puolaan tarkoitettu etuvastus ja puuttuuko se?
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Tuota etuvastus homma(tai sen puuttumista) veikkaisin myös minä. Eli jos puola on tarkoitettu etuvastuksen kanssa käytettäväksi, ei varmasti kauaa kestä ilman sitä. Toinen mahdollisuus tietenkin on, että olet kytkenyt puolan johdot väärin päin. Voisikohan mahdollista, että viallinen kondensaattori aiheuttaa läpilyöntejä puolan sisällä ja polttaa sinne eristevikoja?

,_,/ukka
Autoton on huoleton
pajavasara

no tossa on ny tullu juteltuu vanhemman asentajan kanssa tosta puola ongelmasta mulla on ollu nytten puolissa vika ku ovat lämmenneet kuumaksi jo pelkällä 5min tyhjäkäynillä sitten löyty vahingossa yksi ehyt puola joka sitten ei lämmenny pitänee testata pari päivää et toimiiko
toivomme parasta ja pelkääme pahinta
Pöhö-Andrei

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Jos puolasta uupuu etuvastus se nähdäkseni ottaa enemmän kärkien päälle kuin puolan.

Eroa on kärjellisten ja kärjettömien välillä, ja sieltä saattaisi vastaus löytyä tähän ogelmaan.
Vastaa Viestiin