Ladan mäntien kestävyys..
Ladan mäntien kestävyys..
Onko kellää kokemuksia ladan mäntien kestävyydestä? esim. paljoko on ollu tehoa ku on vakio männät antanu periksi yms.
Re: Ladan mäntien kestävyys..
Paljon,mutta pienikin nakutus tai laihapolttoaineseos ja männät menee.Larssoni kirjoitti:Onko kellää kokemuksia ladan mäntien kestävyydestä? esim. paljoko on ollu tehoa ku on vakio männät antanu periksi yms.
Muuten kyllä vakiotkestäneet noin 160-175hv,mutta pieniäkin häiriöitä jossakin ja männänrenkaat jumissa.
-
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Jos sytytys toimii kuten pitääkin eli ei nakuta ja kierrokset pysyy alle 7200 niin jostain muualta antaa ennemmin periksi tehojen puolesta kuin männistä.
Pienikin helistys iskee männänrenkaat jumiin ja/tai murtaa puristusrenkaiden välisen kannaksen palasiksi ja sen jälkeen huohottaa ja rajusti.
Hintaansa nähden kestävät ihan kelvollisesti.
Pienikin helistys iskee männänrenkaat jumiin ja/tai murtaa puristusrenkaiden välisen kannaksen palasiksi ja sen jälkeen huohottaa ja rajusti.
Hintaansa nähden kestävät ihan kelvollisesti.
-
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi
- lada 1300s
- Viestit: 323
- Liittynyt: 13.5.2004 7:56
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Minulla kävi juuri noin eli männässä oli reikä ja renkaiden väli oli irti palasina eli olikohan nakutus vai laiha seos syypää? tulpat oli kyl tummat eli minusta se pyöri rikkaalla ja sytty aika myöhäsellä. Oisko kuumana käyny?Pöhö-Andrei kirjoitti:Jos sytytys toimii kuten pitääkin eli ei nakuta ja kierrokset pysyy alle 7200 niin jostain muualta antaa ennemmin periksi tehojen puolesta kuin männistä.
Pienikin helistys iskee männänrenkaat jumiin ja/tai murtaa puristusrenkaiden välisen kannaksen palasiksi ja sen jälkeen huohottaa ja rajusti.
Hintaansa nähden kestävät ihan kelvollisesti.
-
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Tod.näk liian laihalla ja nakuttanut.lada 1300s kirjoitti:
Minulla kävi juuri noin eli männässä oli reikä ja renkaiden väli oli irti palasina eli olikohan nakutus vai laiha seos syypää? tulpat oli kyl tummat eli minusta se pyöri rikkaalla ja sytty aika myöhäsellä. Oisko kuumana käyny?
Tuo tulppien väri kun ei kerro koko totuutta eli tyhjäkäynnillä voi olla hyvinkin rikkaalla mutta yläkierroksilla laihalla. Niistä ruuveistaa pyörittely kun ei auta mitään vaan säädöt ja oikeat sellaiset otetaan seosmittarin kanssa ja silloin ajetaan koko kieroslukualue läpi ja muutetaan niin tyhjäkäynti, pää- kuin ilmasuuttimien kokoja.
Silloin voidaan ehkä puhua kaasuttimen säätämisestä, pelkkä tyhjäkäyntija seosruuvin pyörittely ei sitä vielä ole.
- lada 1300s
- Viestit: 323
- Liittynyt: 13.5.2004 7:56
- Paikkakunta: Siilinjärvi
-
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Eli siis. En tarkoittanut säätämistä sanan varsinaisessa merkityksessä vaan totesin ettei tuo tulpan väri kerro sitä mitä siellä moottorin sisällä todellisuudessa tapahtuu. Eli tuo reikä kielii siitä että laihalla ollaan oltu ja varsin reilusti vielä. Ilmasuuttimia pienentämällä homma olisi ehkä voitu estää edellyttäen että keskialueella seos olisi ollut edes lähellä oikeaa.lada 1300s kirjoitti:Enhän mie säätämisestä puhunukkaanNo ei. samapa tuo. Syy vaan olis kiva tietää että ens kerralla olis viisaampi. Kierroksetkin kyllä kävi välillä tuolla 8000 päällä. Alle 6000 ei kyllä mitään tapahtunukkaan.
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
yhdellä kaasarilla ajaettaessa lamda anturi ja seos mittari olivat kova sana, tuplien kanssa koin helpommaksi jättää homman ammatilaisellePöhö-Andrei kirjoitti:Tod.näk liian laihalla ja nakuttanut.lada 1300s kirjoitti:
Minulla kävi juuri noin eli männässä oli reikä ja renkaiden väli oli irti palasina eli olikohan nakutus vai laiha seos syypää? tulpat oli kyl tummat eli minusta se pyöri rikkaalla ja sytty aika myöhäsellä. Oisko kuumana käyny?
Tuo tulppien väri kun ei kerro koko totuutta eli tyhjäkäynnillä voi olla hyvinkin rikkaalla mutta yläkierroksilla laihalla. Niistä ruuveistaa pyörittely kun ei auta mitään vaan säädöt ja oikeat sellaiset otetaan seosmittarin kanssa ja silloin ajetaan koko kieroslukualue läpi ja muutetaan niin tyhjäkäynti, pää- kuin ilmasuuttimien kokoja.
Silloin voidaan ehkä puhua kaasuttimen säätämisestä, pelkkä tyhjäkäyntija seosruuvin pyörittely ei sitä vielä ole.
saa nähän minkälainen temuaminen alkaa ruiskun kanssa
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
-
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Tuplissa tuollaisen totaalituhon todennäköisyys on jopa pienempi kuin yhdellä pystyimulla. Paljon lähemmäksi oikeaa päästään siis tuplilla ihan ajamalla ja kokeilemallamiten auto käyttäytyy. Jos nykii niin ettei jakkaralla kestä ollaan laihalla ja rajusti. jos taas pakoputken nokassa pyörii musta ketunhäntä ollaan rikkaalla. Eli näin visuaalisesti todentaen nostaa suutinten kokoa niin että nykiminen häipyy ja pikkuketunhäntä on havaittavissa ei todennäköisesti reikää synny ikinä männänpäähän.
Toki tuplillakin tuo seosmittarin käyttö on kova juttu ja loppputulos sen mukainen.
Toki tuplillakin tuo seosmittarin käyttö on kova juttu ja loppputulos sen mukainen.
Ja ruiskun kanssa seosten löytäminen voi olla jopa helppoa kun siinä on yleensä jo vakiona seosmittari kuvioissa mukana. Vähän tietysti riippuu ruiskun ohjauksesta että minkälainen se on säätää, mutta jos käytät ohjelmoitavaa boksia niin se ei juurikaan helpompaa voisi olla?Team perseauki racing kirjoitti:yhdellä kaasarilla ajaettaessa lamda anturi ja seos mittari olivat kova sana, tuplien kanssa koin helpommaksi jättää homman ammatilaisellePöhö-Andrei kirjoitti:Tod.näk liian laihalla ja nakuttanut.lada 1300s kirjoitti:
Minulla kävi juuri noin eli männässä oli reikä ja renkaiden väli oli irti palasina eli olikohan nakutus vai laiha seos syypää? tulpat oli kyl tummat eli minusta se pyöri rikkaalla ja sytty aika myöhäsellä. Oisko kuumana käyny?
Tuo tulppien väri kun ei kerro koko totuutta eli tyhjäkäynnillä voi olla hyvinkin rikkaalla mutta yläkierroksilla laihalla. Niistä ruuveistaa pyörittely kun ei auta mitään vaan säädöt ja oikeat sellaiset otetaan seosmittarin kanssa ja silloin ajetaan koko kieroslukualue läpi ja muutetaan niin tyhjäkäynti, pää- kuin ilmasuuttimien kokoja.
Silloin voidaan ehkä puhua kaasuttimen säätämisestä, pelkkä tyhjäkäyntija seosruuvin pyörittely ei sitä vielä ole.
saa nähän minkälainen temuaminen alkaa ruiskun kanssa
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
tarkoituksena on ensialkuun kokeilla jetronicin LE 2 eli 1.8 gsi kadetin hilppeitä... enis viikolla saan varmaankin kannen hitsarilta pois ja pääsee sovittelemaandestor kirjoitti:Ja ruiskun kanssa seosten löytäminen voi olla jopa helppoa kun siinä on yleensä jo vakiona seosmittari kuvioissa mukana. Vähän tietysti riippuu ruiskun ohjauksesta että minkälainen se on säätää, mutta jos käytät ohjelmoitavaa boksia niin se ei juurikaan helpompaa voisi olla?Team perseauki racing kirjoitti:yhdellä kaasarilla ajaettaessa lamda anturi ja seos mittari olivat kova sana, tuplien kanssa koin helpommaksi jättää homman ammatilaisellePöhö-Andrei kirjoitti: Tod.näk liian laihalla ja nakuttanut.
Tuo tulppien väri kun ei kerro koko totuutta eli tyhjäkäynnillä voi olla hyvinkin rikkaalla mutta yläkierroksilla laihalla. Niistä ruuveistaa pyörittely kun ei auta mitään vaan säädöt ja oikeat sellaiset otetaan seosmittarin kanssa ja silloin ajetaan koko kieroslukualue läpi ja muutetaan niin tyhjäkäynti, pää- kuin ilmasuuttimien kokoja.
Silloin voidaan ehkä puhua kaasuttimen säätämisestä, pelkkä tyhjäkäyntija seosruuvin pyörittely ei sitä vielä ole.
saa nähän minkälainen temuaminen alkaa ruiskun kanssa
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...