Ladan mäntien kestävyys..

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Larssoni

Ladan mäntien kestävyys..

Viesti Kirjoittaja Larssoni »

Onko kellää kokemuksia ladan mäntien kestävyydestä? esim. paljoko on ollu tehoa ku on vakio männät antanu periksi yms.
Kemppilukko

Re: Ladan mäntien kestävyys..

Viesti Kirjoittaja Kemppilukko »

Larssoni kirjoitti:Onko kellää kokemuksia ladan mäntien kestävyydestä? esim. paljoko on ollu tehoa ku on vakio männät antanu periksi yms.
Paljon,mutta pienikin nakutus tai laihapolttoaineseos ja männät menee.
Muuten kyllä vakiotkestäneet noin 160-175hv,mutta pieniäkin häiriöitä jossakin ja männänrenkaat jumissa.
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Jos sytytys toimii kuten pitääkin eli ei nakuta ja kierrokset pysyy alle 7200 niin jostain muualta antaa ennemmin periksi tehojen puolesta kuin männistä.

Pienikin helistys iskee männänrenkaat jumiin ja/tai murtaa puristusrenkaiden välisen kannaksen palasiksi ja sen jälkeen huohottaa ja rajusti.

Hintaansa nähden kestävät ihan kelvollisesti.
DELETED

Viesti Kirjoittaja DELETED »

DELETED
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Juuri sitä. Eli sytytyksen liian aikaisella oloa.

Haulla löytyy hyviä juttuja tästä aiheesta.
DELETED

Viesti Kirjoittaja DELETED »

DELETED
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

Pöhö-Andrei kirjoitti:Jos sytytys toimii kuten pitääkin eli ei nakuta ja kierrokset pysyy alle 7200 niin jostain muualta antaa ennemmin periksi tehojen puolesta kuin männistä.

Pienikin helistys iskee männänrenkaat jumiin ja/tai murtaa puristusrenkaiden välisen kannaksen palasiksi ja sen jälkeen huohottaa ja rajusti.

Hintaansa nähden kestävät ihan kelvollisesti.
Minulla kävi juuri noin eli männässä oli reikä ja renkaiden väli oli irti palasina eli olikohan nakutus vai laiha seos syypää? tulpat oli kyl tummat eli minusta se pyöri rikkaalla ja sytty aika myöhäsellä. Oisko kuumana käyny?
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tehoa nuo kyllä kestää varmaankin melkoisen paljon, mutta väärä seos tai kierrokset nuo rikkovat.
Vauhdin tae - alamäki
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

lada 1300s kirjoitti:
Minulla kävi juuri noin eli männässä oli reikä ja renkaiden väli oli irti palasina eli olikohan nakutus vai laiha seos syypää? tulpat oli kyl tummat eli minusta se pyöri rikkaalla ja sytty aika myöhäsellä. Oisko kuumana käyny?
Tod.näk liian laihalla ja nakuttanut.

Tuo tulppien väri kun ei kerro koko totuutta eli tyhjäkäynnillä voi olla hyvinkin rikkaalla mutta yläkierroksilla laihalla. Niistä ruuveistaa pyörittely kun ei auta mitään vaan säädöt ja oikeat sellaiset otetaan seosmittarin kanssa ja silloin ajetaan koko kieroslukualue läpi ja muutetaan niin tyhjäkäynti, pää- kuin ilmasuuttimien kokoja.

Silloin voidaan ehkä puhua kaasuttimen säätämisestä, pelkkä tyhjäkäyntija seosruuvin pyörittely ei sitä vielä ole.
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

Enhän mie säätämisestä puhunukkaan :( No ei. samapa tuo. Syy vaan olis kiva tietää että ens kerralla olis viisaampi. Kierroksetkin kyllä kävi välillä tuolla 8000 päällä. Alle 6000 ei kyllä mitään tapahtunukkaan. :)
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

lada 1300s kirjoitti:Enhän mie säätämisestä puhunukkaan :( No ei. samapa tuo. Syy vaan olis kiva tietää että ens kerralla olis viisaampi. Kierroksetkin kyllä kävi välillä tuolla 8000 päällä. Alle 6000 ei kyllä mitään tapahtunukkaan. :)
Eli siis. En tarkoittanut säätämistä sanan varsinaisessa merkityksessä vaan totesin ettei tuo tulpan väri kerro sitä mitä siellä moottorin sisällä todellisuudessa tapahtuu. Eli tuo reikä kielii siitä että laihalla ollaan oltu ja varsin reilusti vielä. Ilmasuuttimia pienentämällä homma olisi ehkä voitu estää edellyttäen että keskialueella seos olisi ollut edes lähellä oikeaa.
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

Pöhö-Andrei kirjoitti:
lada 1300s kirjoitti:
Minulla kävi juuri noin eli männässä oli reikä ja renkaiden väli oli irti palasina eli olikohan nakutus vai laiha seos syypää? tulpat oli kyl tummat eli minusta se pyöri rikkaalla ja sytty aika myöhäsellä. Oisko kuumana käyny?
Tod.näk liian laihalla ja nakuttanut.

Tuo tulppien väri kun ei kerro koko totuutta eli tyhjäkäynnillä voi olla hyvinkin rikkaalla mutta yläkierroksilla laihalla. Niistä ruuveistaa pyörittely kun ei auta mitään vaan säädöt ja oikeat sellaiset otetaan seosmittarin kanssa ja silloin ajetaan koko kieroslukualue läpi ja muutetaan niin tyhjäkäynti, pää- kuin ilmasuuttimien kokoja.

Silloin voidaan ehkä puhua kaasuttimen säätämisestä, pelkkä tyhjäkäyntija seosruuvin pyörittely ei sitä vielä ole.
yhdellä kaasarilla ajaettaessa lamda anturi ja seos mittari olivat kova sana, tuplien kanssa koin helpommaksi jättää homman ammatilaiselle
saa nähän minkälainen temuaminen alkaa ruiskun kanssa
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Tuplissa tuollaisen totaalituhon todennäköisyys on jopa pienempi kuin yhdellä pystyimulla. Paljon lähemmäksi oikeaa päästään siis tuplilla ihan ajamalla ja kokeilemallamiten auto käyttäytyy. Jos nykii niin ettei jakkaralla kestä ollaan laihalla ja rajusti. jos taas pakoputken nokassa pyörii musta ketunhäntä ollaan rikkaalla. Eli näin visuaalisesti todentaen nostaa suutinten kokoa niin että nykiminen häipyy ja pikkuketunhäntä on havaittavissa ei todennäköisesti reikää synny ikinä männänpäähän.

Toki tuplillakin tuo seosmittarin käyttö on kova juttu ja loppputulos sen mukainen.
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Team perseauki racing kirjoitti:
Pöhö-Andrei kirjoitti:
lada 1300s kirjoitti:
Minulla kävi juuri noin eli männässä oli reikä ja renkaiden väli oli irti palasina eli olikohan nakutus vai laiha seos syypää? tulpat oli kyl tummat eli minusta se pyöri rikkaalla ja sytty aika myöhäsellä. Oisko kuumana käyny?
Tod.näk liian laihalla ja nakuttanut.

Tuo tulppien väri kun ei kerro koko totuutta eli tyhjäkäynnillä voi olla hyvinkin rikkaalla mutta yläkierroksilla laihalla. Niistä ruuveistaa pyörittely kun ei auta mitään vaan säädöt ja oikeat sellaiset otetaan seosmittarin kanssa ja silloin ajetaan koko kieroslukualue läpi ja muutetaan niin tyhjäkäynti, pää- kuin ilmasuuttimien kokoja.

Silloin voidaan ehkä puhua kaasuttimen säätämisestä, pelkkä tyhjäkäyntija seosruuvin pyörittely ei sitä vielä ole.
yhdellä kaasarilla ajaettaessa lamda anturi ja seos mittari olivat kova sana, tuplien kanssa koin helpommaksi jättää homman ammatilaiselle
saa nähän minkälainen temuaminen alkaa ruiskun kanssa
Ja ruiskun kanssa seosten löytäminen voi olla jopa helppoa kun siinä on yleensä jo vakiona seosmittari kuvioissa mukana. Vähän tietysti riippuu ruiskun ohjauksesta että minkälainen se on säätää, mutta jos käytät ohjelmoitavaa boksia niin se ei juurikaan helpompaa voisi olla?
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

destor kirjoitti:
Team perseauki racing kirjoitti:
Pöhö-Andrei kirjoitti: Tod.näk liian laihalla ja nakuttanut.

Tuo tulppien väri kun ei kerro koko totuutta eli tyhjäkäynnillä voi olla hyvinkin rikkaalla mutta yläkierroksilla laihalla. Niistä ruuveistaa pyörittely kun ei auta mitään vaan säädöt ja oikeat sellaiset otetaan seosmittarin kanssa ja silloin ajetaan koko kieroslukualue läpi ja muutetaan niin tyhjäkäynti, pää- kuin ilmasuuttimien kokoja.

Silloin voidaan ehkä puhua kaasuttimen säätämisestä, pelkkä tyhjäkäyntija seosruuvin pyörittely ei sitä vielä ole.
yhdellä kaasarilla ajaettaessa lamda anturi ja seos mittari olivat kova sana, tuplien kanssa koin helpommaksi jättää homman ammatilaiselle
saa nähän minkälainen temuaminen alkaa ruiskun kanssa
Ja ruiskun kanssa seosten löytäminen voi olla jopa helppoa kun siinä on yleensä jo vakiona seosmittari kuvioissa mukana. Vähän tietysti riippuu ruiskun ohjauksesta että minkälainen se on säätää, mutta jos käytät ohjelmoitavaa boksia niin se ei juurikaan helpompaa voisi olla?
tarkoituksena on ensialkuun kokeilla jetronicin LE 2 eli 1.8 gsi kadetin hilppeitä... enis viikolla saan varmaankin kannen hitsarilta pois ja pääsee sovittelemaan
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Vastaa Viestiin