1700 iivari

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
juhok

1700 iivari

Viesti Kirjoittaja juhok »

Tuli tuossa vikailmoitukseksi ei nopeuden signaalia?? Mistähän 1700i mahtaa ottaa kyseisen signaalin? Kierosluku mittari ei nouse yli 2000. Kiitos vastauksista jo etukäteen.
Lada_VFTS
Viestit: 209
Liittynyt: 22.1.2004 12:15
Paikkakunta: Korpilahti
Viesti:

Nopeuden signaali

Viesti Kirjoittaja Lada_VFTS »

Vaihdelaatikon ja nopeusmittarinvaijerin välissä on anturi mihin menee johdot
Rahalla saa ja Nivalla pääsee
juhok

Viesti Kirjoittaja juhok »

Vaikuttaako se käyntinopeus anturi mitenkään polttoaineen syöttöön?? Nimittäin kun kierroslukumittari hajosi niin myös samalla auto alkoi nykiä... :)
Lada_VFTS
Viestit: 209
Liittynyt: 22.1.2004 12:15
Paikkakunta: Korpilahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada_VFTS »

kierroslukumittari ottaa signaalin puolalta ei vaihdelaatikosta. Ei varmaa tietoa mutta epäilisin että jos kierrosluku mittari on hajonnut voi maadoittaa sytytystä kierroslukumittarin kautta mistä nykiminen saattaisi johtua, tämä on vaan arvaus. Kyllähän tuo säätää nopeuden mukaan seosta että eiköhän se vaikuta
Rahalla saa ja Nivalla pääsee
juhok

Viesti Kirjoittaja juhok »

Mutta kun ei tuossa vehkeessä näy puolaa missään.. Mikä lie suorasytytys. On nämä ruiskut mielenkiintosia =)
Lada_VFTS
Viestit: 209
Liittynyt: 22.1.2004 12:15
Paikkakunta: Korpilahti
Viesti:

puola

Viesti Kirjoittaja Lada_VFTS »

Ei 1700i ole tavallista puolaa siitä ne puolet löytyy kun otat tulpanjohdosta kiinni ja katsot mihin toinen pää menee(joka tulpalle oma puola virranjakajan paikalla)
Rahalla saa ja Nivalla pääsee
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

siis kyseessä on 2xpuola eli tupla puola sytytys!

Ei se nopeuteen vaikuta vaikka sen anturin ottaa laatikon ja vaijerin välistä pois....... on kokeiltu, häikkä valo vaan syttyy tietyissä nopeuksissa...
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
juhok

Viesti Kirjoittaja juhok »

Elikkä ongelmahan on sseuraavanlainen. Päästöt ovat liian suuret (yllätys yllätys) ja ongelma on tullut sen jälkeen kun kierrosluku mittari herkesi toimimasta. Onko siis mahdollista että tämä vaihdelaatikon ja vaijerin välissä oleva anturi vaikuttaa jotenkin polttoaineen syöttöön?? Kone käy raskaasti liian rikkaalla. Vika ilmoitukseksi antaa Ei nopeuden signaalia ja liian laiha seos??? vaikka käykin rikkaalla. Lambda arvo oli 0.7.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

jeps

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

onhan nopeustunnistimella oma sanansa sanottavana ruiskun ja sytytyksen toiminnassa
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
turo

Viesti Kirjoittaja turo »

siis mittari ei nouse ollenkaan yli 2000rpm? Meinaan yhellä tutulla on sellanen vika et välillä ei nouse yli 2000rpm ja jos sattuu pelaan nii kun kaasuttelee vapaalla mittari nousee myöhässä.
Voiskohan olla sama vika?
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

kytköksiä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Onko kenelläkään muuten minkäänlaisia kytkentäkaavioita 1700iivarista?

Olisi saatavilla edullinen kombi-iivari ja ajattelin viskata siitä tekniikan tuohon nappikseen. Onkohan kukaan koskaan tehnyt vastaavaa mulkkausta? Pystyykö sitä dikipoksia tavallinen ihminen kytkemään mitenkään? On meinaan niin hyvätoiminen siinä yksilössä se ruiskuheebeli. Tietenkin sen voisi heittää menemään ja laittaa tilalle vaikka weberin... 8)
juhok

Viesti Kirjoittaja juhok »

turo kirjoitti:siis mittari ei nouse ollenkaan yli 2000rpm? Meinaan yhellä tutulla on sellanen vika et välillä ei nouse yli 2000rpm ja jos sattuu pelaan nii kun kaasuttelee vapaalla mittari nousee myöhässä.
Voiskohan olla sama vika?


Kyllä kovin samanlaiselta vika kuullostaa. Jos tänään jaksaisi katsella mistä anturi löytyisi niin voisipa sitten Delta-Autolta lähteä kyselemään. Millaisia ovat muuten yleensä Delta-Autolla olleet kun varaosia on kyselty? Lyötyykö osia?
karja

1.7 i

Viesti Kirjoittaja karja »

itselläni kierroslukumittari sekosi täysin
ja syyksi paljastui hapettuneen suorasytytys
puolan amp-liittimiä muistuttavat liittimet,
puolat irti ja crc auttoi.
Vastaa Viestiin