armeija aikana tuli tutuksi yksi todella kaunis kierros, Parolassa Lehijärvi ympäri, sen uskaltaa lähteä ajamaan heikompi kuntoisellakin autolla ja ei vaadi yhtä pitkää lomaa kuin Laatokan kiertäminen.
sori oli pakko heittää tää tähän väliin mut tosissaan kesällä varsin kaunista ympäristöä, luontoa, eläimiä....
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Siis kävellen täyspakkauksen kanssa tietty. Ei sitä muuten pääse siihen tunnelmaan.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Näyttää siltä, että matkailuhenkisiä on riittävästi yhteisen reissun järjestämistoimien jatkamiseksi. Odotellaan jonkun aikaa vastausta tehtaalta.
Kiinnostuneet voivat vuoden verran miettiä "taktiikoita" ja varustautumista tulevaan koitokseen. Ladan ikä ei ole ratkaisevaa vaan perusosien kunto: moottori, vaihteisto ja muut liikkuvat osat. Mikäli matka toteutuu olen ajatellut lähteä matkaan -83 2106 Ladallani. Nykykunnossa ei sillä "kehtaa" matkaan lähteä. Kunhan sen ensitalvena kunnostan niin sitten ....
Jos lähtö olis vaikkapa viikonloppuna, voisi pitemmälle pääsemättömät olla vaikka saattojoukkona Pietariin, yms. asti.Itseäni kiinnostaisi kyllä kovastikin tuo Toljatin reissu, mutta muistaakseni rahoitusyhtiö ei anna lupaa matkustaa ulkomaille Samaralla. Toisaalta suunnitelmissa on kyllä ostaa joku halpa Larppa/Mosse/Warre ja ajella sillä kesäisin.
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
Kirjastosta löytyi EuroAtlaksen roadmap Venäjälle. Kaavailin karketa mallia etapeista kartasta pääväylien varrelta kaupungista kaupunkiin.
Suunnittelin seuraavanlaisen rungon:
1. Päivä Pietariin 150 km rajalta
2. Päivä Pietarissa
3. Päivä Cerepovec 450 km
4. Päivä Jaroslavl 250 km
5. Päivä Niznij Novgorod 400 km
6. Päivä Togliattiin 500 km
7. Päivä Togliatissa
8. Päivä Togliatissa
9. Päivä Togliatin ja Moskovan välillä 400 km
10. Päivä Moskova 400 km
11. Päivä Moskovassa
12. Päivä Novgorodiin 400 km
13. Päivä Pietariin 150 km
14. Suomeen 150 km
Aika lyhkäisiä päivämatkoja. Kyllä päivässä sen tuhannen ajaa.
Toisaalta tuo antaa mukavan rauhallisen tahdin nähdä tuota suurta ja mahtavaa...
Itseäni kiinnostaisi tulla sinne Pietariin asti, noin niinkuin saattajaksi. Lomaa ei ole kuitenkaan. Rahasta puhumattakaan.
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
reissun voisi ajottaa niin että Moskovassa kävis samalla Moskovan autonäyttelyssä (yleensä elokuussa) ja Nizni Novgorodissa vois vierailla GAZ tehtaalla... Sinänsä en oikein kaupunkilomista perusta, siksi ihmetyttää toi pietarissakin notkuminen, kaikkea ostettavaa löytyy ja varmaan halvemmallakin noista pienemmistä kaupungeista.
Sikäläinen liikennekulttuuri kyllä kauhistuttaa, Kamazit on komeita rekkoja mutta ei sitten kun sellainen jyrää väärää kaistaa ylitse.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
No:
Pietarissa voi aluksi täydentää matkalla tarvittavan varaosarepertuaaarin + vierailla vaikka palatseissa. Pietari on näkemisen arvoinen paikka.
Moskovassa on sosialististen saavutusten näyttely; tai oikeastaan puisto; tai mitä siitä on jäljellä...
Togliatissa on varauduttava palautumispäivään mikäli pääsemme risteilylle Volgalle kera kansainvälisen ohjelman. Jotkut kerholaiset olivat seuraavana päivänä vielä erittäin vaikuttuneita ohjelmasta
Esittämäni ohjelma on vain yksi malli; mikäli joku tietää käymisen arvoisia matkakohteita + yöpymismahdollisuuksia voi kommentoida.
Mutta noin kahden viikon matka on tiedossa.
isällä on videon pätkää sieltä risteilyltä, kamala kokemus varmaan. Joku pitkäsäärinen laulaa englannin kielellä jotain länsimaisia ikivihreitä. Ei viitsisi venäjälle lähteä niitä kuulemaan.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Aikataulu näyttää ihan kivalta. Kyllähän sitä Martin ehdottaman tonninkin päivässä ajaa, mutta ei lomalla sellaisia määriä viitsi ajella. Pietari ja Moskova ovat molemmat näkemisen arvoisia paikkoja, joissa kyllä viettäisi pitempääkin kuin päivän. Ekana mainitsemani paikan olen kertaallen nähnyt ja mieli kyllä tekee lähtä uudestaan.
kyllähän sen tontun päivässä ajaa, mutta siinä on se pikku ero esim. ajaako esim saksaan sweduista daniksen kautta vai ajaako polakkien läpi kalvariasta frankfurt- oderiin, joka on lähelle tonttua. Sweduissa se menee lomamatkasta, mutta neljä kertaa polakit läpi päivässä ajaneena, voin vakuuttaa, että kyse ei ole loma-autoilusta. Puolaahan kutsutaan pikku-venäjäksi.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»