Kokemuksia Focuksesta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Kokemuksia Focuksesta
Elikkäs tuli tuossa pari viikkoa sitten vaihdettua 110 tuollaiseen 2000 vuosimallin Focukseen, joka on diesel-farkku. Autolla on tullut ajettua kohta 1500 km ja toimii loistavasti. Auto oli ostohetkellä 192 tkm ajettu, itse pidin sitä paljon ajettuna, kun työkaveri kertoi oman samanlaisensa olevan 280 tkm ajettu... Focus on toiminut mainiosti ja on monta kertaa parempi ajaa kuin 110. Dieselkoneesta johtuen voimaa on tarjolla mukavasti ja alhaisilta kierroksilta alkaen. Autossa ei ole mitään ihmeempiä herkkuja: kaukosäätöinen keskuslukko, polttoainekäyttöinen lisälämmitin, kesärenkaat aluilla jne. Ilmastointia ei ole, mikä on sinällään harmi.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
- Toveri Sladimir
Noissa ensimmäisissä Focuksissahan ompi niitä vikoja ovien saumakittien ja vetareitten suojakumien kiristinpannoissa ollu, mutta suurin osa noista jutuista vois vielä nyttenkin mennä takuuseen tommosesta 00-mallista, jos on ollu hyvällä pidolla.
Paha vika noissa Foordin dieseleissä on kuitenkin se ettei niissä ahdin kestä.
Sedällä oli P100:ssa tullu reikä ahtimeen (1.8td, kait osittain sama kun toi CTDi) ja sitte oli moottori ottanu vähä kierroksia.
Paha vika noissa Foordin dieseleissä on kuitenkin se ettei niissä ahdin kestä.
Sedällä oli P100:ssa tullu reikä ahtimeen (1.8td, kait osittain sama kun toi CTDi) ja sitte oli moottori ottanu vähä kierroksia.
minä kun tuolla fordinjälleen myyjällä olin töissä, niin siellä sähkö asentajat sano että niissä on niin paljon vikaa että ei jaksa luetella, no en tiedä koskiko juuri diisseliä, mutta toisaalta yks jätkä osti uuden diisel focuksen ja siinä ei vikoja ollu. (aini ite en muulla kun ladalla aja, töissä kun ne kyselee että millon vaihdat autoon, sanon en millonkaan mitä ne ladakerhossakin sanois jos vaihtaisin pois
)

Lada, lähtee kuin viina rannasta
- ladoilla radalle
Focus on kyllä näpsäkkä ajettava, mutta siihen se sitten kait jääkin 

Viimeksi muokannut Jokari, 8.3.2006 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kyllä, ovet ja takaluukku on vaihdettu kyseiseen yksilöön. Vetareista en tiedä, mutta autolle annettiin takuu Delta-autosta. Täytyy kyllä myöntää, että jos on Focus herkkä ruostumaan ja vikaherkkä, niin samoin on kyllä myös 110. Ei ainakaan tuo viimeisin yksilö antanut liian mairittelevaa kuvaa 110:n laadusta, aikaisemmin ollut yksilö oli huomattavasti parempi ja RUOSTEETTOMAMPI! Tämä viimeisin 110 oli alkanut vahvasti ruostua, vaikka oli samanikäinen kuin tämä Focus... Sen sijaan tässä Focuksessa ei ole ruostetta, olen nimittäin päässyt katsomaan pohjaa nosturilla.
Tuosta Focuksen vikaherkkyydestä olen myöskin kuullut ja pitkälti ne ongelmat ovat olleet bensaversioissa. Dieseleissä ei kaiketi ole ollut niin paljoa vikaa, edes vetoakseleissa. Lisäksi auto on lämminkin, vaikka joku epäili sitäkin. Kuitenkin, lisää kokemuksia tulee kilometrien karttuessa.
Ai niin. polttoaineen kulutuksesta on sanottava: 110 otti bensaa sataselle sellaisen 8 - 8,5 litraa, vaikka ajoi nätistikin. Focus ottaa maksimissaan minun ajotavalla 6,5 litraa. Tietysti lukema on tuollainen, kun kyseessä on diesel.
Tuosta Focuksen vikaherkkyydestä olen myöskin kuullut ja pitkälti ne ongelmat ovat olleet bensaversioissa. Dieseleissä ei kaiketi ole ollut niin paljoa vikaa, edes vetoakseleissa. Lisäksi auto on lämminkin, vaikka joku epäili sitäkin. Kuitenkin, lisää kokemuksia tulee kilometrien karttuessa.
Ai niin. polttoaineen kulutuksesta on sanottava: 110 otti bensaa sataselle sellaisen 8 - 8,5 litraa, vaikka ajoi nätistikin. Focus ottaa maksimissaan minun ajotavalla 6,5 litraa. Tietysti lukema on tuollainen, kun kyseessä on diesel.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Hypnotic Silver
- ladoilla radalle
veljen autos on takaluukku nyt kohta vaihon ees on meinaa kuplaa niin pirusti et...
mut ihan mukava auto se muuten on.. 1.6 bensa kone tosin vähä alimitotettu siihe farmari koriin mut kulkee se silti..

Viimeksi muokannut ladoilla radalle, 9.3.2006 19:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!