lada veivistä käymään

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
sergei 1200L
Viestit: 431
Liittynyt: 14.11.2005 22:29
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja sergei 1200L »

mä en veivaa..vaan veivi oikeaan kohtaan ja jalalla terävä potkaisu.. jo vain hörähtää.. (koettu paremmaks) :lol:
vmp

Viesti Kirjoittaja vmp »

pitääkös vaihde olla silmässä vai vapaalla ku yrittää veivata käyntiin?
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Ehdottomasti vapaalla, muuten auto ampaisee liikkeelle ja kuski jää veivin kanssa auton alle tai muuten hämmästyneenä katselemaan minne se lada meni.
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Melkoisen riski mies on joka vaihde päällä veivistä nykäisee käymään!
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

AI kirjoitti:Melkoisen riski mies on joka vaihde päällä veivistä nykäisee käymään!
samaa itsekkin ajattelin... :lol: :lol: :lol:
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Joskus siirsin nappista kammen avulla, ykkönen tupaan ja eikun veivaten. Huonolla tuurilla sen voisi jopa saada käyntiin noinkin, ladahan ei tunnetusti paljon sahaamista vaadi ennenkuin hörähtää. Tiedä sitten onnistuisiko tuo vahingossa.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

destor kirjoitti:Joskus siirsin nappista kammen avulla, ykkönen tupaan ja eikun veivaten. Huonolla tuurilla sen voisi jopa saada käyntiin noinkin, ladahan ei tunnetusti paljon sahaamista vaadi ennenkuin hörähtää. Tiedä sitten onnistuisiko tuo vahingossa.
Ois varmaan liikkunu kevyemmin kolmosella :wink:
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
Mage
Viestit: 179
Liittynyt: 27.6.2005 13:42
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja Mage »

Pitäiskii joku kerta kokeilla veiviä. Peltorassista startti vekee nii saa kilon pois 8) no joo ehkei kummiskaa :wink:
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

..tut se mitään veivillä käyntiin lähtenyt, ei edes hörähtänyt! Kaupunkireissulla sanoi startti yhteistyösopimuksensa irti, hirmuinen rutina vain kuuluu kun starttaa. Joutui työntämään käymään tuolla ostoshelvettien pihoissa, kolmannessa paikassa jopa sain työntöapua. Olisi pitänyt bensahöyryt tuulettaa ilmanputsarista pois niin ehkä olisi lähtenyt, työntämälläkin se lähti vasta kolmannella käymään. Tuppasi hiki tulemaan! Hirveästi kiinnostaa tuolla pakkasessa alkaa starttia vaihtamaan.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
mersu126

Nivassa oli veivi kun se tuli taloon

Viesti Kirjoittaja mersu126 »

Kun ostin Nivan niin ihmettelin kuin joku oli viitsinyt jatkaa veivin vartta. Kun yritin startata ekaa kertaa kuumaa konetta ymmärsin kyllä. Startissa ilmeisesti ankkuri kuumana kentässä kiinni ja eikun veivaamaan. Veiviä oli jatkettu karjaraudan takia. Pirun keksintö koko helvatan vempula. Kaksi kierrosta jaksaa kiertää hädintuskin, ja kolmannella se lähtisi käymään.
sergei 1200L
Viestit: 431
Liittynyt: 14.11.2005 22:29
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja sergei 1200L »

ei..vaan veivi oikeaan asentoon ja jalalla..ehkä paremmin lähtee..koita.. :D totesin vain sen itsekkin...eli napakkka potku veiviin..ei tarvi pelätä taka potkua..heh.. :D
mersu126

Veivin vempulasta

Viesti Kirjoittaja mersu126 »

Ei tartte veivailla enää. Tein starttirempan. Eikä se veivi enää sovi reikäänsä, puskuri on noussut sen verran ylemmäs kun ottanut kiviin ja kallioihin. Mudasta startti ei tunnu tykkäävän eikä laturikaan sen puoleen. Dippasin Nivan kerran aika syvälle kuraan ja meinas loppua ajelut siihen, kaikki sähköt aivan sekaisin.
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Uuden startin hankinta on viivästynyt eikä oikein ole asennusilmojakaan ollut joten veivillä on käynnistelty. Kylmänä lähtee hyvin kun ensin veivaa kymmenkunta kierrosta, käy laittamassa ryypyn ja virran päälle ja tempaisee pari kertaa. Hommaa helpottaisi varmaan jos joku painasi kytkintä ettei vaihdelaatikko pyöri mukana, on meinaan aika raskas veivattava! Kylmänä aamuna jos yksin pitää veivata käymään niin täytynee kiilata kytkinpoljin pohjaan laudalla. Mutta lämpimänä kun seisoo kaupan parkissa 10-20 minuuttia niin ei kyllä hörähdäkään veivillä, vielä on kokeilematta jos joku painaisi kaasua samalla kun veivillä nykäisee, eihän se startillakaan ilman kaasua käynnisty. Tai sitten kiilaa kaasupolkimen samaisella laudalla, silloin jos se lähtee käymään niin saattaa ottaa hieman kierroksia ennen kuin ehtii lautaa ottamaan pois. Tai sitten kaasuvivustoon joku kuminauha/rautalankaviritelmä josta pääsee samantien kierroksia pudottamaan.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Eilen kun aikaa oli (ja kiinnostusta) mietin systeemiä ja virittelin laudan jolla saa kytkimen pohjaan. Tänään sitten käynnistin ja lähti todella kevyesti pihasta käymään kun ei tarvinnut kylmänjäykkää vaihdelaatikkoa mukana pyörittää. Mutta lämpimänä ei lähde edelleenkään, ei vaikka virittää laudalla kaasun puoleen väliin tai pohjaan, ei edes hörähdä. Aikani veivailin ja temmoin niin bensa kyllä alkoi haisemaan ja tuli hiki. Ei muuta kuin työntämällä käymään. Onko kenelläkään ideoita? Tietysti voisi kokeilla ottaa ilmanputsarin kannen irti kun menee asioille niin ei bensahöyryä kertyisi putsariin mutta ei oikein jaksaisi joka parkkipaikalla alkaa purkamaan ja kasaamaan. Tällä viikolla pitäisi uuden startin tulla rajan takaa mutta olisi tuokin kiva oppia kammella käynnistämään myös lämpimänä! Myös startin vaihdon hyvin mielellään lykkäisi pidemmälle kevääseen kun ilmat lämpenee...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Kyllä helpommalta tuntuisi vaihtaa startti ;).
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Vastaa Viestiin