Vielä 1700i ladasta..
Vielä 1700i ladasta..
Jees eli tästä on jo puhuttukkin,mutta kun pitäis nyt pikapuoliin ostaa joku n.-95 kombi1700i latukka ni kertokaa kaikki huonot puolet ja "sudenkuopat"..tyyppiviat yms..itsellä nyt 1200L alla ja hei,täähän toimii hienosti!! Onko 1700i järkevä ostos vaiko olisko joku 1600 kaasari versio parempi? Mites päästö hommelit,meneekö läpi,entä onko noi ns."vähäpäästöisiä"?? Apuva! Onko missään ladassa ohjaus tehostinta ?
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jeps
Helpompi ja mukavampi on 1700i kuin vähäpäästöinen 1600 versio. 1600 mallin pitää olla vuodelta 1991 että olisi ilman kattia, eli huomattavasti ikääntyneempi kuin 1700i. Ja tietysti jos auton täytyy olla juuri Combi niin Combia ei 1600 moottorilla alunperin olekaan, eli silloin olisi järkevimpänä vaihtoehtona alle 92 vuotinen 1500 Combi ilman kattia. Kulkee 1700i paljon tasaisemmin ja vahvemmin kun on 84 hv. 1500 ilman kattia 75 hv ja katin kanssa 67 hv. vastaavat luvut 1600 mallissa 78 hv ja 71 hv. 1700i on kans vähäpäästöinen, mutta teknisesti luotettavampi kuin kaasutin laitteet, joskin tarvittaessa varaosat on myös kalliimpia. Ohjaustehostinta ei ainakaan vakiona eikä konelan asentamana ole missään Ladassa.

Ja käyntikin on tasasempi kun katti axtekissa...... osta 1700i itellä ollu combi ja sedan vm.96...... 

Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Meillä on ollut pari vuotta 1700i kartano -95. Täytyy sanoa, että aina on kotiin tuonut joka säällä. Ainoat akuutit viat ovat olleet lämmönsäätökoje, sekä lataussäädin, jotka olivat suhteellisen helppoja ja halpoja korjattavia. Nämä Ladoissa ilmeisesti kulutusosia muutenkin. Päästöissä ei ole ollut koskaan katsastusmiehellä huomauttamista ja bensankulutus seka-ajossa hyvinkin kohtuullista. Mikä parasta, ei ole tarvinut jäädä kenenkään jalkoihin, joten kiihtyvyyttäkin löytyy aivan mukavasti.
P.S. Nomercy2 laitoin sinulle privamailia.
P.S. Nomercy2 laitoin sinulle privamailia.
tjoo itse oon ajellu '91 vähäpäästösellä 1500 kuutioisella farmarilla ja nyt alla on '95 1700i sedani. Enpä nyt tiiä nii. Voi olla et siinä farkussa oli muuten vaan kovempi tunnelma, mut ei toi 1700i nyt mikään supervoimanpesä siihen verrattuna ole ja tosiaan onhan se kaasutinmalli helpompi itse korjailla. Mutta sehän on ihan henkilökohtaisista preferensseistä kiinni. Kyllä toi 1700i kuitenkin ripeämmin lähtee makuulta liikkeelle ja tosiaan käynti on paljon tasaisempaa.. onko se nyt sit etu vai haitta. kyl se 1.5:n pakkasaamun V8-tyylinen hörskötys oli ihan omaa luokkaansa, vaikka kyllähän toi 1700i:kin uudella putkella ihan kivasti rötköttää.
Molempi parempi sanon minä. 1700i:n saa helpommin päästömittauksista läpi. Bensankulutuksessa en oo suurta eroa huomannut, tosin kumpaakin oon aina polkenut pätkääkään säälimättä. Ihan hyvin on kestäny, mitä nyt farkusta yksi pytty lopetti lopulta osallistumisensa hevosvoimien tuotantoon. Mutta en usko et sekään oli ajotyylistä tai ko. koneesta kiinni. Vanhassa CCCP-kaasarikoneessa on todennäköisesti kyllä parempaa valujälkeä lohko kuitenkin. Tossa 1700i:ssä on yksi kansipahvi mennyt, ja verstaalla sedät sanoi, että jos oisi pikkasenkin kierompi motti niin vois availla viinipulloja. Mutta mitäs se mitään haittaa, kieroudellahan sitä ennenkin tässä maaimassa on pärjätty. Mutta onhan se rumannäköistä kun lohko on kuin atomisodan jäljiltä, valumajälkiä ja appelsiinipintaa.. näyttää vähän metallihohtoon maalatulta vohvelilta itseasiassa.
No siltikin sanon et molempi parempi, jokainen lada kun on niin yksilö..

Molempi parempi sanon minä. 1700i:n saa helpommin päästömittauksista läpi. Bensankulutuksessa en oo suurta eroa huomannut, tosin kumpaakin oon aina polkenut pätkääkään säälimättä. Ihan hyvin on kestäny, mitä nyt farkusta yksi pytty lopetti lopulta osallistumisensa hevosvoimien tuotantoon. Mutta en usko et sekään oli ajotyylistä tai ko. koneesta kiinni. Vanhassa CCCP-kaasarikoneessa on todennäköisesti kyllä parempaa valujälkeä lohko kuitenkin. Tossa 1700i:ssä on yksi kansipahvi mennyt, ja verstaalla sedät sanoi, että jos oisi pikkasenkin kierompi motti niin vois availla viinipulloja. Mutta mitäs se mitään haittaa, kieroudellahan sitä ennenkin tässä maaimassa on pärjätty. Mutta onhan se rumannäköistä kun lohko on kuin atomisodan jäljiltä, valumajälkiä ja appelsiinipintaa.. näyttää vähän metallihohtoon maalatulta vohvelilta itseasiassa.
No siltikin sanon et molempi parempi, jokainen lada kun on niin yksilö..


Matti / Ladidos Tampere
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00