kannen jälkikiristys
kannen jälkikiristys
tarviiko suorittaa 1700i ladaan? ja kun venat ja seetit on koneistettu tarviiko säätää uudestaan venttiilit? jos niin monenko kilometrin päästä?
Itse kun autoasentajana olin, tuosta jälkikiristyksestä ja jälkisäädöstä ei lipsuttu. Parempi katsoa kuin katua, välillä oli säädöt tarkistusvaiheessa pahasti pielessä. Kannessakin löytyi usein kiristysvaraa.
Mikäli menee pian remontin jälkeen säädöt pieleen ja kansi hieman löystyy, on kannen kireys syytä tarkistaa ettei sitten kohta ole taas koneremontti edessä. Sama saarna venttiilien säätöjen kanssa. Ei kannata säästää ja laiskotella väärissä paikoissa. Kaikki sellainen "ei se ennenkään ole..." meininki (tai että jälkikiristely olisi ämmien touhuja) kannattaa suosiolla unohtaa.
Pajan omistajan (diesel) mersuun ei kansirempan jälkeen suoritettu jälkikiristystä kun ei oikein kerennyt missään välissä tulemaan pajalle. Kansi alkoi vuotaa tuhannen kilometrin ajon jälkeen pahvin ja lohkon välistä hukaten osan puristuksista. Sittenpä meni uusiksi kansiremonttiin. Oli pari kannen pulttia hieman löystynyt.
Mikäli menee pian remontin jälkeen säädöt pieleen ja kansi hieman löystyy, on kannen kireys syytä tarkistaa ettei sitten kohta ole taas koneremontti edessä. Sama saarna venttiilien säätöjen kanssa. Ei kannata säästää ja laiskotella väärissä paikoissa. Kaikki sellainen "ei se ennenkään ole..." meininki (tai että jälkikiristely olisi ämmien touhuja) kannattaa suosiolla unohtaa.
Pajan omistajan (diesel) mersuun ei kansirempan jälkeen suoritettu jälkikiristystä kun ei oikein kerennyt missään välissä tulemaan pajalle. Kansi alkoi vuotaa tuhannen kilometrin ajon jälkeen pahvin ja lohkon välistä hukaten osan puristuksista. Sittenpä meni uusiksi kansiremonttiin. Oli pari kannen pulttia hieman löystynyt.
- lada 1300s
-
mulla oli Ladankin kannentiivisteessä niin v*tun kummalliset ohjeet. Kans auki, kii, auki, kii, aukiLada_VFTS kirjoitti:Yleensä kun viitsii vielä katsoa tiivisteen paketista kiristysohjeet, jos sellaiset sattuu olemaan. Ainakin bmw:n tiivisteissä oli niin monimutkaiset ohjeet että melkein tarvittiin insinööri niitä selvittämään, välillä kiinni ja taas vähän auki ja sitä rataa

Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
- Lada-Jussi
minä kyllä ehdottomasti jälkikiristyksen kannalla, varsinkin jos esikiristys on tehty käsituntumalla. mistäs saisi sellaisia hienoja työkaluja jonka saa räikän päähän ja sillä väistää paikallaan olevan nokka-akselin? pitääkö sellainen tehdä itse? tuo aika paljon lisää puuhaa jälkikiristykseen kun nokka-akseli pitää irrottaa.

käsituntumalla. mistäs saisi sellaisia hienoja työkaluja jonka saa räikän päähän ja sillä väistää paikallaan olevan nokka-akselin? pitääkö sellainen tehdä itse? tuo aika paljon lisää puuhaa jälkikiristykseen kun nokka-akseli pitää irrottaa.[/quote]
Se olisi kyllä kätevä mutta voisi olla hankala toteuttaa jos haluaa momenttiin myös. Eikös ladan kannen kiristysmomentti ole 115nm? ja itte olen jälkikiristyksen kannalla myös... Ja jos keittäny kunnolla niin myös oikasu!!
Se olisi kyllä kätevä mutta voisi olla hankala toteuttaa jos haluaa momenttiin myös. Eikös ladan kannen kiristysmomentti ole 115nm? ja itte olen jälkikiristyksen kannalla myös... Ja jos keittäny kunnolla niin myös oikasu!!
- TOVERI NIVA
- Viesti:
Yksi ohje kannelle: 500km, varttikierros auki ja uudestaan momenttiin.
Myös venat kannattaa katsoa, etenkin jos jotain tehty, kuten läpätty, tai jotain isompaa. Ylipäänsä aina jos on uusi tiiviste välissä niin tarkastus ei ole pahasta.
Kannen oikaisus on turhaa jollei se ole kiero.
Myös venat kannattaa katsoa, etenkin jos jotain tehty, kuten läpätty, tai jotain isompaa. Ylipäänsä aina jos on uusi tiiviste välissä niin tarkastus ei ole pahasta.
Kannen oikaisus on turhaa jollei se ole kiero.
Vauhdin tae - alamäki
-
Kiristys..
Jepulis.. Joskus aikoinaan pähkäilin tuota samaa ,kun tein konerempan
tuohon "iivariin".. Teltan sedän mukaan tässä konemallissa on ns. veny-
vät pultit ja niitä ei tarvitsisi jälkikiristää..Tosin en viitsinyt uutta kieppiä
kansipultteja ostaa joten vetäisin ne wanhat normitakapotkun lukemiin
ja hyvin on nesteensä pitänyt
Tosin noilla normipulteilla kannattaa ai-
na tehdä se jälkikiristys niin ei tule jatkossa ongelmia.
tuohon "iivariin".. Teltan sedän mukaan tässä konemallissa on ns. veny-
vät pultit ja niitä ei tarvitsisi jälkikiristää..Tosin en viitsinyt uutta kieppiä
kansipultteja ostaa joten vetäisin ne wanhat normitakapotkun lukemiin
ja hyvin on nesteensä pitänyt

na tehdä se jälkikiristys niin ei tule jatkossa ongelmia.