kannen jälkikiristys

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
kissimissi

kannen jälkikiristys

Viesti Kirjoittaja kissimissi »

tarviiko suorittaa 1700i ladaan? ja kun venat ja seetit on koneistettu tarviiko säätää uudestaan venttiilit? jos niin monenko kilometrin päästä?
OSmo

Viesti Kirjoittaja OSmo »

pultit piukkaan, venat välyksiinsä ja kovaa ajoa!
ei ihan hukas ol, mut ei kaukaa käy..
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

yleensä kaikissa moottoreissa kannen jälkikiristys ja venttiilien säätö suoritetaan muutaman sadankilometrin jälkeen
mikään ei ole välttämättä muuttunut mutta joskus on suuriakin muutoksia
OSmo

Semmoinen jälkikiristely on ämmien touhuja! :wink:
cassu

Viesti Kirjoittaja cassu »

Itse kun autoasentajana olin, tuosta jälkikiristyksestä ja jälkisäädöstä ei lipsuttu. Parempi katsoa kuin katua, välillä oli säädöt tarkistusvaiheessa pahasti pielessä. Kannessakin löytyi usein kiristysvaraa.

Mikäli menee pian remontin jälkeen säädöt pieleen ja kansi hieman löystyy, on kannen kireys syytä tarkistaa ettei sitten kohta ole taas koneremontti edessä. Sama saarna venttiilien säätöjen kanssa. Ei kannata säästää ja laiskotella väärissä paikoissa. Kaikki sellainen "ei se ennenkään ole..." meininki (tai että jälkikiristely olisi ämmien touhuja) kannattaa suosiolla unohtaa.

Pajan omistajan (diesel) mersuun ei kansirempan jälkeen suoritettu jälkikiristystä kun ei oikein kerennyt missään välissä tulemaan pajalle. Kansi alkoi vuotaa tuhannen kilometrin ajon jälkeen pahvin ja lohkon välistä hukaten osan puristuksista. Sittenpä meni uusiksi kansiremonttiin. Oli pari kannen pulttia hieman löystynyt.
OSmo

Tottahan tuo on! ..se nyt oli vaan sellainen letkautus.. :D
lada 1300s

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

Eikö kukaan muu kiri kantta uudellee? Minä oon aina käyttäny lämpimänä koneen , kiriny ja joka kerta on menny ainakin neljäsosa kierroksen kiinni päin. Eli minusta kannattaa kiriä eikä tarvihe välttämättä ajaa edes pitkään kuhan kone käy lämpimänä ja sitten kiristys. Eikä oo Ladassa paha homma
Lada_VFTS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada_VFTS »

Yleensä kun viitsii vielä katsoa tiivisteen paketista kiristysohjeet, jos sellaiset sattuu olemaan. Ainakin bmw:n tiivisteissä oli niin monimutkaiset ohjeet että melkein tarvittiin insinööri niitä selvittämään, välillä kiinni ja taas vähän auki ja sitä rataa :lol:
Rahalla saa ja Nivalla pääsee
RussianTUNER

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Lada_VFTS kirjoitti:Yleensä kun viitsii vielä katsoa tiivisteen paketista kiristysohjeet, jos sellaiset sattuu olemaan. Ainakin bmw:n tiivisteissä oli niin monimutkaiset ohjeet että melkein tarvittiin insinööri niitä selvittämään, välillä kiinni ja taas vähän auki ja sitä rataa :lol:
mulla oli Ladankin kannentiivisteessä niin v*tun kummalliset ohjeet. Kans auki, kii, auki, kii, auki :lol:
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

minä kyllä ehdottomasti jälkikiristyksen kannalla, varsinkin jos esikiristys on tehty käsituntumalla. mistäs saisi sellaisia hienoja työkaluja jonka saa räikän päähän ja sillä väistää paikallaan olevan nokka-akselin? pitääkö sellainen tehdä itse? tuo aika paljon lisää puuhaa jälkikiristykseen kun nokka-akseli pitää irrottaa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
v1lh0-

Viesti Kirjoittaja v1lh0- »

käsituntumalla. mistäs saisi sellaisia hienoja työkaluja jonka saa räikän päähän ja sillä väistää paikallaan olevan nokka-akselin? pitääkö sellainen tehdä itse? tuo aika paljon lisää puuhaa jälkikiristykseen kun nokka-akseli pitää irrottaa.[/quote]
Se olisi kyllä kätevä mutta voisi olla hankala toteuttaa jos haluaa momenttiin myös. Eikös ladan kannen kiristysmomentti ole 115nm? ja itte olen jälkikiristyksen kannalla myös... Ja jos keittäny kunnolla niin myös oikasu!!
TOVERI NIVA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Muistakaa sit jälkikiristää myös imu- ja pakosarja jos on uusittu tiivisteet ettei jää vuotaan ja vinkuun!
Kuva
Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Yksi ohje kannelle: 500km, varttikierros auki ja uudestaan momenttiin.

Myös venat kannattaa katsoa, etenkin jos jotain tehty, kuten läpätty, tai jotain isompaa. Ylipäänsä aina jos on uusi tiiviste välissä niin tarkastus ei ole pahasta.

Kannen oikaisus on turhaa jollei se ole kiero.
Vauhdin tae - alamäki
vazili 2107

Kiristys..

Viesti Kirjoittaja vazili 2107 »

Jepulis.. Joskus aikoinaan pähkäilin tuota samaa ,kun tein konerempan
tuohon "iivariin".. Teltan sedän mukaan tässä konemallissa on ns. veny-
vät pultit ja niitä ei tarvitsisi jälkikiristää..Tosin en viitsinyt uutta kieppiä
kansipultteja ostaa joten vetäisin ne wanhat normitakapotkun lukemiin
ja hyvin on nesteensä pitänyt :) Tosin noilla normipulteilla kannattaa ai-
na tehdä se jälkikiristys niin ei tule jatkossa ongelmia.
Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Noin nyrkkisääntöinä: venyvät pultit tunnistaa kiristystavasta, eli asteilla eikä momenttiin, eikä näitä jälkikiristetä. Normaalit kovat kiristetään momenttiin ja nämä taas kuuluu jälkikiristää.
Vauhdin tae - alamäki
Vastaa Viestiin