Ajelin vajailla vesillä, voiko rikkoa jotain?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Ajelin vajailla vesillä, voiko rikkoa jotain?

Viesti Kirjoittaja Misha »

Vaihdoin kaasarin tänään ehjempään ja huomasin että syyläri ei ollu täynnä vettä. Paisuntasäiliössä kyllä oli vettä, mutta letku oli tukossa.

Ihmettelinkin aikasemmin et kui on moottorin lämmöt vähän noin niinku korkeemmat ku pitäis olla. Voiks tommonen vaurioittaa moottoria? Jos kyllä niin onko hajuu et miten?

Nyt käypi Larsson kuin unelma.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Riippuu siitä kinka kuumana kone kävi kannen tiiviste yleensä herkin vikaantumaan tosin ladassa se taitaa kestää aika hyvin, jos oikein kuumana on käyny niin männän renkaat voi pehmitä ja kone ruveta syömään öljyä. mutta jos sielä vielä on vettä ollu kiertämässä niin tuskin siitä mitään on hajonnu.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

tippa vettä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Tuskin tykkää kyttyrää, jos ei päässy kiehahtamaan. Omasta Ladasta karkasi koeajolla melkein kaikki vesi. Mittari näytti n. 110 astetta, eikä menny edes kannentiiviste.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Eräällä tutulla irtosi 2105:sta kiilahihnapyörä kampiakselin päästä,mikä pysäytti vesipumpun ja latauksen.Hän sanoi myös lämpömittarin näyttäneen 110 astetta työpaikalle tullessa.Vaikka näennäisiä vaurioita ei tapahtunut,ei kait tuollainen terveellistä ole jos sitä sattuu usein.
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Älä lähde siperiaan ennen perusteellista tarkkailujaksoa ..... :D
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Asteista en tiedä mitä myllyssä oli mutta lämpömittarin viisari hipo sitä punasta aika hyvin. Että varmaan 100:n asteen paikkeilla se on käynyt useemman kerrankin. Siis sillai että olan asian havainnut. Siitä toisaalta ei ole tietenkään tietoa missä saakka mittari on seilannut sillai että en ole asiaa huomannut... Mutta kumminkaan en ole kansipahvia saanut edes poltettua...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
uZu
Viestit: 192
Liittynyt: 26.9.2003 16:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja uZu »

Tuli viime talvena ajeltua jonkin matkaa nesteet kabiinin puolella ja lämmöt todella korkealla. Itseasiassa oli jo aika hyvin kaasumaisessa olomuodossa ulos tullessaan tuo neste joten lämpöä oli.
Mitään vaurioita ei (kai) tullut ja nyt on ajeltu huoletta jo joku 15tkm.
1500S -91 / 740 -87 / Cooper S -05 / Mondeo -99 / 900 -88 / 156 -99 / RX-8 -04
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

öh

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mulla on linnussa ollut välillä ongelmaa sähköisen jäähdytyspuhaltimen kanssa ja on alkanut kone "kuplimaan" muutaman kerran. Mitään vahinkoa tuosta ei ole koitunut.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

Ei se ladassa itään haittaa.... on ne toiset ajelu ihan ilman vesiä niin kauan että huippunopeus oli 60km/h ja sillonkaan ei tullu vauriota...
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Taitaa Lada kestää hyvin. Itellänikin pääsi keittään ihan kunnolla, ja kun otin kannen irti, niin ei tiivisteessä mitään jälkiä. Voi olla sekin että toi Ladan kansi vedetään aika kovaan momenttiin, 115 Nm.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Vastaa Viestiin