Öljynpainemittari

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
lada 1200s

Öljynpainemittari

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

Onko kukaan ostanut biltemasta tai motonetista öljynpainemittaria esim ladaan? Tuleeko niissä yleensä miten hyvin sovitteita mukana, entä kannattaako hankkia sähkönen vai se mekaanisempi malli?
noose01

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Ostin motonetistä Autogaugen sähköisen mittarin joskus viime kesänä.
Mukana taisi jokunen sovitekin olla, jouduin kuitenkin ostamaan jonkun haaroittimen. (Mittari ei tullut Ladaan joten en tiedä olisiko sopinut suoraan)
Mekaanista kai kehuvat enempi. omani oli sähköinen.
.
lada 1200s

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

mulla olis kyllä se ladan original mittarin haarakappale jossain varmaan, mutta siitä ei taida paljon iloa olla.
mickey-69
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

lada 1200s kirjoitti:mulla olis kyllä se ladan original mittarin haarakappale jossain varmaan, mutta siitä ei taida paljon iloa olla.
Kyllähän tuo auttaa jo paljon.... Ei tartte ostaa haaroitusta vaan pelkkä sovitemuhvi että saa kierteet passaamaan ...

Kyllähän tuo mekaaninen mittari on paljon luotettavampi, mutta noi sähköiset on vaan paljonn yleisempiä ja helpompia asentaa...
LENNY
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LENNY »

Just noin ku edellä mainitaan.Mekaaninen luotettavampi,sähköinen helpompi asentaa.
Feel the power of...NIVA
SORONÓ Off-Road Team #2

Lennygalleria
LENNY
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LENNY »

Vaihdoin just Luxus maasturiini koko mittariston.Vanhassa öljynpaineet siinä neljän kieppeillä ja moottorin lämpö jotain 95.Tässä mulle uudessa öljynpaineet hyvä kun nousee yhtään ja lämpömittari näyttää n.89.Että aika suuntaa antavia näyttää omat mittarit olevan.
Feel the power of...NIVA
SORONÓ Off-Road Team #2

Lennygalleria
Teppo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teppo »

Minä lisäsin aikoinaan 1600SL:ään kellon sijalle Ladan öp-mittarin kun semmoisen satuin romunkeräyksestä löytämään. Pieni ongelma on sovittaminen, kello on suurempi halkaisijaltaan mutta vulkaaniteippi korjasi asian.

Sille tulee haaroitin öljynpaineen merkkivalon kanssa. Mittaristoon tarvitsee vetää yksi johto ja kytkeä taustavalojännite sekä maa. Tunnin puuhastelu (olettaen että se pultti lohkosta aukeaa - se ON tiukassa)

Piti 0,5 bar kuumana tyhjäkäynnillä ja max 3-5 bar. Minä käyttäisin vaan sähköisiä, ne eivät ainakaan työnnä öljyjä jaloille pettäessään...
NesteHukka

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Ite en enää kyllä laita mitään muuta kun mekaanisen. Sähköiset näyttää perunoita, ja riippuu akkujännitteestä.
Trisco on varmaan halvin mekaaninen automittari, ja Autometer kallein, ja paras.
Halvin ja hyvä on varmaan, kun hakee hydrauliikkaliikkeestä mittarin ja asennusosat. Itelläni moottoripyörässä tällainen ratkaisu.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tuli itse ostettua motonetistä mkaaninen mittari kun en oikein luota tuon bilteman sähköisen lukemiin. Tarvitsee asennella tuo ja vertailla hieman lukemia. Toisaalta tuo mekaaninenkin maksoi jotain 13e, mutta tuohon on toisaalta helppo vaihtaa tarvittaessa oikea hydrauliikkapuolen mittari.
Vauhdin tae - alamäki
Vastaa Viestiin