1700i tyhjäkäynnin HC-arvo pielessä. Mikä vikana?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Buhis

1700i tyhjäkäynnin HC-arvo pielessä. Mikä vikana?

Viesti Kirjoittaja Buhis »

Kävin tuossa parin kuukauden seisonnan jälkeen ladaa katsastuttamassa ja muuten olis mennyt päästötkin heittämällä läpi, mutta tyhjäkäynnillä HC-arvo pomppi 60 ja 200 välillä (pitäisi olla alle 100). Mikäköhän tuossa voisi olla? Kuitenkin ruiskukone kyseessä.

Ja kyseessäähän on siis 1700i vuosimallia 96.

Tyhjäkäynnillä:
CO% [0.01]
CO2 [13.52]
HC ppm [160]
O2 [0.62]

Kierroksilla:
CO% [0.00]
CO2 [14.93]
HC ppm [17]
O2 [0.72]
samovaari

Viesti Kirjoittaja samovaari »

Tulpat ja/tai tulpanjohdot tulee heti mieleen. Kosteuden aiheuttama läpilyönti puolalla tai liitoksissa voi myös aiheutua pitkästä seisonnasta. kokeile CRC:tä tulppien ja puolan johtoihin, saattaa auttaa. Myös kattiin on saattanut tiivistyä kosteutta, jos matka katsastukseen oli kovin lyhyt.
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Kannattaa ajella sellainen 30-50 km 4 vaihteella noin 100km/h ennen katsastukseen vientiä jotta katti on puhdas. Sitten tulpat on olatava ok ja johdot kans (kato etteivät ole kosteat päältä ja toisissaan kiinni).

Itse joskus ASTEEKEISSA parannan arvoja tarvittaessa seuraavasti: Tankissa melko uutta menovettä 5-8 litraa ja päälle jäänestoa (isopropanoli ehdottomasti) noin 2-3 litraa. Tuo toimii myös ruiskuissa.

Mutta jos noi ei auta on jotain pielessä. Tarttee tukia enempi.
Lada rules
Buhis

Viesti Kirjoittaja Buhis »

Kiitokset näistä vinkeistä! Pitää kokeilla.
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

RTJN65 kirjoitti:Kannattaa ajella sellainen 30-50 km 4 vaihteella noin 100km/h ennen katsastukseen vientiä jotta katti on puhdas. Sitten tulpat on olatava ok ja johdot kans (kato etteivät ole kosteat päältä ja toisissaan kiinni).

Itse joskus ASTEEKEISSA parannan arvoja tarvittaessa seuraavasti: Tankissa melko uutta menovettä 5-8 litraa ja päälle jäänestoa (isopropanoli ehdottomasti) noin 2-3 litraa. Tuo toimii myös ruiskuissa.

Mutta jos noi ei auta on jotain pielessä. Tarttee tukia enempi.
Miksi juuri isopropanoli, onko sillä yhtä suuri haittavaikutus venttiileille kuin etanolilla?
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Etanoli menee paremmin päähän kuin isopropanoli josta muutenkin tulee sellainen etovahko olo ja siitä selviäminen vie huomattavasti kauemmin kuin etanoli mökkyrästä.
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Isopropa on huonompaa juoda, ei niin hyvä kun etanoli. Palamistuotteet on puhtaammat kun etanolilla ja sitoo itteensä paremmin vettä. Kalliimpaa (vaikeammin valmistettavaa) kun aito etanoli (jota jokainen kemiansa peruskoulussa lukenut voi valmistaa kotikonstein) :lol: .
Lada rules
Buhis

Viesti Kirjoittaja Buhis »

Isot kiitokset vinkeistä!

CRC ja katin puhdistus autto, HC-arvo asettu mukavasti 20 tienoille :)
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Kemikaalitukku.. Tarvitset jonkin yrityksen jonka nimissä ostat ja sopivan säiliön jonne he toimittavat. ASPO on yksi tällainen toimittaja.

Muutaman litran voi toki ostaa jostakin halpahallista, lukee vaan tuoteselosteesta mitä ainetta purkista löytyy. Jäänestoa ja polttonesteitä kannatta katsella.
Vastaa Viestiin