Haku löysi 144 tulosta
- 25.5.2026 20:22
- Keskustelualue: Takavetoiset
- Aihe: Nappis 1200->1800-> 2,xx V6 pro touring
- Vastaukset: 148
- Luettu: 119418
Re: Nappis 1200->1800-> 2,xx V6 pro touring
Pyörähin tänään kaupoilla ja kävin samalla IKH:lla. Olin jo aikasemmin katellu erilaisia pakosarjanauhoja ja omistajan kanssa tultiin siihen tulokseen et sellanen vähän kuparin värinen on paras, sitä oli ikh:n nettisivuilla. Sitähän löyty rulla hyllystä ja heti piti testata
- 25.5.2026 20:14
- Keskustelualue: Takavetoiset
- Aihe: Nappis 1200->1800-> 2,xx V6 pro touring
- Vastaukset: 148
- Luettu: 119418
Re: Nappis 1200->1800-> 2,xx V6 pro touring
Mittailin myös öljytilavuutta. Laitoin pohjan aavistuksen taakse kallelleen imitoiden moottorin asentoa. 4,5 litraa vetää hyvin, jää sentin alle tuosta matalasta osasta ja yltää mittatikun puoliväliin. Tikun korkeus on mitotettu lähelle alkuperästä korkeutta, eli pitäs toimia noilla eväillä hyvin.
- 25.5.2026 20:05
- Keskustelualue: Takavetoiset
- Aihe: Nappis 1200->1800-> 2,xx V6 pro touring
- Vastaukset: 148
- Luettu: 119418
Re: Nappis 1200->1800-> 2,xx V6 pro touring
Öölipohjaan suunnittelin jonkunlaista loiskumisenestoa. Mittasin miten paljon kampura ja veivit tulee öljypohjan tasosta yli, 15mm oli mitta. Öljypojassa on matalimmillaan 30mm varaa. Aikani pähkäilin variaatioita ku juolahti mieleen amerikanmoottoreihin tarvikkeena saatavia lisälevyjä ja ...
- 25.5.2026 19:49
- Keskustelualue: Takavetoiset
- Aihe: Nappis 1200->1800-> 2,xx V6 pro touring
- Vastaukset: 148
- Luettu: 119418
Re: Nappis 1200->1800-> 2,xx V6 pro touring
Tasoja laskettu ni pientä ongelmaa pukkaa. Jakokoppa on nyt 0, 85mm korkeempi ku kannen taso. Koppa ei mahu miun oikasukoneeseen korkeuden puolesta, enkä kehtaa enää viedä koneistamolla. Tiivisteessä on aika paljon joustovaraa, eiköhän tuo pidä ku vetää liimaa väliin... eli noilla mennään
- 25.5.2026 19:43
- Keskustelualue: Takavetoiset
- Aihe: Nappis 1200->1800-> 2,xx V6 pro touring
- Vastaukset: 148
- Luettu: 119418
Re: Nappis 1200->1800-> 2,xx V6 pro touring
Tulipa mieleen että tuohon ei tule nokkatunnistinta, eli täyshampaallinen kampuran kiekko ei tietenkään käy. Tutkailin vähän asioita ja totesin että tuollanen 24-1 ratas pitäs toimia tuossa. Luultavasti tulee mega2 moottorinohjaus ku sellanen on jemmassa. Katoin ensin ykkösen männän ylös ja ...
- 25.5.2026 19:33
- Keskustelualue: Takavetoiset
- Aihe: Nappis 1200->1800-> 2,xx V6 pro touring
- Vastaukset: 148
- Luettu: 119418
Re: Nappis 1200->1800-> 2,xx V6 pro touring
Jakopäähelvetti käyty läpi😂
Niputtelin osat paikalleen ja jätin nokkapyörien ruuvit löysälle. Oikeen puolen nokkien keskinäisiä rattaita ei voi säätää järkevällä työllä, eli overlappi pitää säätää niiden mukaan. Viilailin oikeen puolen rattaan lukkotapin reikää ja useemman oton jälkeen sain nokat ...
Niputtelin osat paikalleen ja jätin nokkapyörien ruuvit löysälle. Oikeen puolen nokkien keskinäisiä rattaita ei voi säätää järkevällä työllä, eli overlappi pitää säätää niiden mukaan. Viilailin oikeen puolen rattaan lukkotapin reikää ja useemman oton jälkeen sain nokat ...
- 18.5.2026 13:01
- Keskustelualue: Takavetoiset
- Aihe: Nappis 1200->1800-> 2,xx V6 pro touring
- Vastaukset: 148
- Luettu: 119418
Re: Nappis 1200->1800-> 2,xx V6 pro touring
Öljykanavaan piti tehä muutos, koska öljynkiertoyhteys kulki öljypohjassa ja nyt uuden pohjan laipassa on tasopinta. Vingulla tein kanavien väliin kunnon loven ja öljypohjaanki avarsin vähän reittiä, tuosta pitäs kyllä jo ööli kulkea...
- 18.5.2026 12:56
- Keskustelualue: Takavetoiset
- Aihe: Nappis 1200->1800-> 2,xx V6 pro touring
- Vastaukset: 148
- Luettu: 119418
Re: Nappis 1200->1800-> 2,xx V6 pro touring
Koneistamokeikalle otin pakovenat mukaan hiottavaks ku oli sen verran syöpymää. Sitten kannet nippuun uusilla venavarren tiivisteillä. Venttiilien tiiveys tarkastettu jarrukliineriä kanavaan laittamalla. Yks pakonen tihku hieman. Vena irti ja pikku tahnaus ni homma kunnossa. Jo aiemmin olin vetäny 0 ...
- 18.5.2026 12:43
- Keskustelualue: Takavetoiset
- Aihe: Nappis 1200->1800-> 2,xx V6 pro touring
- Vastaukset: 148
- Luettu: 119418
Re: Nappis 1200->1800-> 2,xx V6 pro touring
Mottia ruvettu kasaamaan. Kampura paikalleen uusilla laakereilla. Sylinterissä ja männänrenkaissa pieniä kokoeroja, pienien mittailujen jälkeen saatu katkoraot 0,05mm sisälle toisistaan. Männät sisään uusilla veivien laakereilla ja mäntien ylitysten mittaus. 0,35mm kahtapuolen oli kaikissa, eli sitä ...
- 18.5.2026 12:33
- Keskustelualue: Takavetoiset
- Aihe: Nappis 1200->1800-> 2,xx V6 pro touring
- Vastaukset: 148
- Luettu: 119418
Re: Nappis 1200->1800-> 2,xx V6 pro touring
Taas vähän touhuttu ladan kimpussa. Mittasin pyörät suoraan ja ohjauksen keskiasentoon. Sit mittailin raidetankoja ja pätkäsin sentin pari niistä pois, että saa ohjaukseen säätövaroja. Näyttäs pyörien kääntymä olevan hieman aikasempaa pienempi, mut vakiota suurempi, lienee ihan hyvä
- 3.5.2026 17:56
- Keskustelualue: Takavetoiset
- Aihe: Nappis 1200->1800-> 2,xx V6 pro touring
- Vastaukset: 148
- Luettu: 119418
- 3.5.2026 17:56
- Keskustelualue: Takavetoiset
- Aihe: Nappis 1200->1800-> 2,xx V6 pro touring
- Vastaukset: 148
- Luettu: 119418
- 3.5.2026 17:54
- Keskustelualue: Takavetoiset
- Aihe: Nappis 1200->1800-> 2,xx V6 pro touring
- Vastaukset: 148
- Luettu: 119418
- 3.5.2026 17:51
- Keskustelualue: Takavetoiset
- Aihe: Nappis 1200->1800-> 2,xx V6 pro touring
- Vastaukset: 148
- Luettu: 119418
Re: Nappis 1200->1800-> 2,xx V6 pro touring
Tuli tuo letukan "vintage" motti hierottua kasaan. Se on novasta, joka on 80-luvulla rakenneltu street/race käyttöön. Nyt entisöivät sitä takasi samaan 80-luvun kuosiin. Tuo lienee 454 ls6 tms. gm crate kone, joita oli sillon myynnissä. Nokka, keinut/tukisillat, ratas jakopää ja imusarja varmaan ...
- 16.4.2026 22:02
- Keskustelualue: Takavetoiset
- Aihe: Nappis 1200->1800-> 2,xx V6 pro touring
- Vastaukset: 148
- Luettu: 119418
Re: Nappis 1200->1800-> 2,xx V6 pro touring
Alkuviikosta mallasin uutta jakopäätä paikalleen ilman kannentiivisteitä. Ketjunkiristin ei ollu vielä pahan löysällä ilman tiivisteitä, eli kansista voi huoletta ottaa siivua.
Kansinahkat on jotain 1,25mm puristettuna ja nyt uudet männät tulee 0,2mm yli dekin.
Ajatus on ottaa 0,15mm dekistä ...
Kansinahkat on jotain 1,25mm puristettuna ja nyt uudet männät tulee 0,2mm yli dekin.
Ajatus on ottaa 0,15mm dekistä ...